arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

مدیر کل سازمان بنادر:لکه های نفتی ایجاد شده در خلیج فارس مهار شد

نادر پسنده مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه دو لکه نفتی در میدان نفتی ابوذر که از روز چهارشنبه ایجاد شده بود مهار شد، گفت: با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر و با مشارکت سازمان محیط زیست ، ارگان های نظامی و غیر نظامی این دو لکه مهار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پسنده گفت: لکه های نفتی ایجاد شده در میدان نفتی ابوذر با استفاده از تجهیزات سازمان بنادر و همکاری سایر بخش های مرتبط پاکسازی شد.

نادر پسنده مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دو لکه نفتی در میدان نفتی ابوذر که از روز چهارشنبه ایجاد شده بود مهار شد، گفت: با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر و با مشارکت سازمان محیط زیست ، ارگان های نظامی و غیر نظامی این دو لکه مهار شد.

او ادامه داد: خوشبختانه با استفاده از چندین فروند شناور بزرگ حامل تجهیزات مقابله با آلودگی های نفتی دریایی و جذب کننده های مواد نفتی و انجام عملیات پایش هوایی متعدد در منطقه که از امروز صبح آغاز شده بود، بعد از ۷ ساعت عملیات، به صورت کامل این دو لکه نفتی مهار شد.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی تصریح کرد:با پیگیری های بسیار زیاد، این دو لکه جمع آوری و پاکسازی شد و جا دارد از تمامی همکاران که در این گرمای مشقت بار برای حفظ و پاکسازی خلیج فارس تلاش می کنند تشکر کنیم.

پسنده تاکید کرد: در حال حاضر عملیات به اتمام رسیده و لکه نفتی به صورت کامل پاک شده است. شناورهای مقابله با آلودگی نفتی، جمع آوری شده و در حال برگشت به ایستگاه های خود هستند.

او با بیان اینکه به طور اصولی در مقابله با آلودگی‌های نفتی، اولویت اول مقابله و مهار و پاکسازی است افزود: بعد از آن، فرآیند بررسی علت سانحه دنبال خواهد شد.

ََمدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی اظهار کرد: آنچه که مشخص است، این آلودگی ها مربوط به کشتی ها نبوده و احتمالا از تاسیسات و خطوط لوله زیر آبی نشأت گرفته است.

او تصریح کرد: با توجه به تعدد میادین نفتی ایرانی و سایر کشورها در منطقه ، تشخیص علت اصلی سانحه نیاز به بررسی دقیق دارد.

ََمدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی تاکید کرد: در عملیات دو روز گذشته ، تعامل و هماهنگی همه ارگان‌های مسئول نظامی و غیر نظامی با سازمان بنادر و دریانوردی، نشانگر همت و مسئولیت اجتماعی در حفظ محیط زیست و اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر آب‌های نیلگون و پاک خلیج فارس است.

نظرات بینندگان