arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

آمریکا دامنه تحریم فلزات ایران را به ۲۲ فلز افزایش داد

وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد که در راستای مقابله با برنامه هسته‌ای، نظامی و موشکی ایران، دامنه تحریم علیه فلزات این کشور گسترش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد که در راستای مقابله با برنامه هسته‌ای، نظامی و موشکی ایران، دامنه تحریم علیه فلزات این کشور گسترش یافته است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد امروز، جمعه به وقت تهران در صفحه توئیتر خود نوشت که واشنگتن دامنه تحریم علیه فلزات ایران را به ۲۲ فلز افزایش داده است.

وی هدف آمریکا از این تصمیم را مقابله با برنامه هسته‎ای، نظامی و موشکی ایران عنوان کرد و گفت: فشار ما به ایران تا زمانی که همانند یک کشور عادی رفتار کند، ادامه خواهد داشت.

پامپئو در تهدید تجارت با این ۲۲ فلز تحریم شده ایران گفت: هرگونه اقدام آگاهانه برای انتقال این ۲۲ فلز به ایران، اکنون قابل تحریم خواهد بود.

بیست و دو فلز تحریم شده ایران که مایک پامپئو آن را اعلام کرده، به شرح زیر است:

آلومینیوم ۳۱۹، آلومینیوم ۱۱۰۰؛ آلومینیوم ۲۲۵، آلومینیوم ۶۰۶۱، آلومینیوم ۶۰۶۳، آلومینیوم ۶۰۸۲، آلومینیوم ۷۰۷۵، آلیاژ برنز آلومینیوم UNS C۶۳۶۰۰، اکسید آلومینیوم، فولاد ۳۰۲، فولاد ۴۱۳۰، فولاد زنگ‌نزن ۳۲۱، فولاد زنگ‌نزن ۳۱۶، فولاد A۸۷۷، فولاد A۲۲۸، فولاد ۱۰۰Cr۶-۵۲۱۰۰، فولاد مارایجینگ ۳۵۰، فولاد مارایجینگ ۳۰۰، مس بریلیوم، برنج ماشین‌کاری UNS C۳۷۰۰۰، مس تنگستن و پودر آلومینیوم با خلوص بالای ۹۸ درصد.

نظرات بینندگان