arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۰ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روایت «آتلانتیک» از انتقامِ جریان «ترامپ هرگز»
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۲۱:۴۷

رئیس جمهور با از دست دادن محبوبیت در میان حوزه های انتخابیه کلیدی که در سال 2016 به او رأی دادند، از جمله زنان سفید پوست حومه شهر روبرو شده است. اگر او نتواند آرای آنان را مجدداً به دست آورد، انتخاب مجددش در معرض خطر جدی قرار می گیرد. به نظر می رسد که کمپین ترامپ متوجه اهمیت این موضوع شده و به همین خاطر تلاش هایی را برای جلب توجه ساکنان حومه ی شهرها ترتیب داده است. به طور مثال، کمپین ترامپ از زنان خانه دار ساکن حومه ی شهرها در خواست کرده است که با بایدن مقابله کنند.

رئیس جمهور در گفتگو با رئیس کل بانک مرکزی: روش‌های متنوع تأمین مالی کالاهای اساسی در خنثی‌سازی تحریم‌ها مؤثر بوده است/ بانک مرکزی پیشنهادات لازم برای پشتیبانی مالی غیرتورمی از پروژه‌های در حال اجرا را ارائه کند
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۲۰:۳۴

رئیس جمهور روش‌های متنوع بانک مرکزی در تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی را در خنثی‌سازی تحریم‌های غیرقانونی آمریکا موثر توصیف کرد و خواستار تداوم این اقدامات شد.

علم الهدی: قرمز شدن وضعیت شهر‌ها و استان‌ها، به خاطر لاابالی‌گری‌ها در مراکز تفریحی و اقتصادی است
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۸:۰۱

علم الهدی در خطبه های مکتوب نماز جمعه مشهد گفت: نکته‌ای که بایستی عزیزان ما به آن نکته توجه کنند، برگزاری دعای عرفه دیروز در حرم مطهر بود؛ طبق این‌که من شنیدم، نزدیک به 300 هزار نفر دیروز در صحن‌های مطهر حرم برای اجرای دعای عرفه شرکت کردند، ... پس مردم ما در حقیقت وقتی وارد مسئله مسائل شرعی، شعائر دینی و حرکت‌های دینی می‌شوند، به دستور مقام معظم رهبری و پیروی از مقام ولایت، اصول بهداشتی را با بهترین نظم کامل رعایت می‌کنند و این رعایت نظم را که دیروز در دعای عرفه حرم مطهر از نزدیک دیدیم و بسیاری از مراکز استان که سیما نشان داد، آنان نیز همین نظم را رعایت کرده بودند و مراسم دعای عرفه را برگزار کردند.

باورمندی به خدا، قوی‌ترین ضامن اجرای حفظ نظم بهداشتی درحالی‌که شما در مراکز مختلف تفریحی، چنین رزم مردمی را مشاهده نمی‌کنید یعنی مشکل ما در این‌که این شهر و استان منطقه قرمز قرار گرفته است، عمدتاً به خاطر بی‌ملاحظگی‌ها و لاابالی‌گری‌هایی که در حفظ اصول بهداشتی مردم در مراکز تفریحی و اقتصادی قرار می‌دهند، یعنی آنجا که پای خدا مطرح نیست، آنجایی که مسئله میولات و جریان عادی زندگی مردم مطرح است، مردم هیچ ضامن اجرایی برای حفظ نظم بهداشتی و حفظ اصول بهداشتی ندارند با این‌که سلامتی خودشان را می‌خواهند، اما عامل و ضامن اجرایی که نظم بهداشتی را در بین آنان اجرا کند، وجود ندارد اما آنجایی که پای دین و خدا هست، وقتی مرجع تقلید و رهبر دینی و مذهبی مردم می‌گوید حفظ اصول بهداشتی از لوازم هست، به‌خوبی رعایت می‌کنند و ما نمونه این نظم را در دعای عرفه دیروز مشاهده کردیم.

اوکراین: اولین گفت‌وگو با هیات ایرانی سازنده بود
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۸:۰۰

وزیر خارجه اوکراین گفت‌وگوی طرفین ذینفع حادثه هواپیمای اوکراینی با هیات ایرانی را سازنده خواند. دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز جمعه گفت: مذاکرات شب گذشته تمام شد. این صحبت‌ها ۱۱ ساعت طول کشیده و در کل سازنده بوده است.

به نقل این مقام ارشد اوکراینی طرفین بر سر مفاد جلسات آتی نیز به توافق رسیده‌اند. دفتر دادستان عمومی اوکراین اعلام کرده که دور آتی مذاکرات در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

کولبا مدعی شد: اگر مذاکرات با ایران ناموفق باشد، به دادگاه بین‌المللی خواهیم رفت و شکی ندارم که عدالت را اجرا می‌کنیم. این نقشه دوم‌ ماست. وی تصریح کرد: نقشه اول مذاکره با ایران، پیدایش راه‌حل تمام مشکلات و پرداخت غرامت است. ما شاهد بودیم که ایران مایل به مذاکراتی جدی و بنیادین است.

حادثه برای ناو آمریکایی در کالیفرنیا / یک تفنگدار کشته و ۸ نفر مفقود شدند
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۷:۵۷

حساب توئیتری متعلق به نیروی دریایی آمریکا نیز به وقوع یک حادثه بسنده کرده و جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

براساس گزارش شبکه خبری‌ای بی سی نیوز، طی این حادثه حداقل یک تفنگدار نیروی دریایی کشته، ۸ نفر مفقود و دو نفر دیگر نیز مجروح شده اند. براساس گزارشها، عملیات جستجو و نجات با حضور نیروی دریایی و گارد ساحلی همچنان در جریان است. این حادثه عصر پنج شنبه به وقت محلی رخ داده.

تیراندازی خونین دو دوست به خاطر یک دختر
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۵۷

ویدیو / تیراندازی خونین و وحشتناک در سعادت آباد به خاطر یک دختر (۱۸+)
سهراب و خشایار از دوستان قدیمی هستند. روز دوشنبه 6 مرداد ماه سهراب به جشن تولد خشایار می رود. اما وقتی وارد جشن تولد می‌شود. دختر مورد علاقه اش را با خشایار می‌بیند و همین باعث درگیری بین آنها می شود. سهراب پس از این ماجرا برای انتقام گیری با خشایار در منطقه سعادت آباد قرار دعوا می گذارد و هر دو وقتی در صحنه حضور پیدا می کنند با اسلحه کلت کمری به سمت یکدیگر تیراندازی می کنند که در تیراندازی سعادت آباد هر دو مصدوم می شوند و به بیمارستان منتقل می شوند.

دو خودروی جک مشکی و سوناتا سفید رنگ در سعادت آباد تهران اقدام به تیراندازی به سمت یکدیگر کردند.

کلانتری شهرک غرب اعلام کرده: سهراب و خشایار از دوستان قدیمی هستند. روز دوشنبه 6 مرداد ماه سهراب به جشن تولد خشایار می رود. اما وقتی وارد جشن تولد می‌شود. دختر مورد علاقه اش را با خشایار می‌بیند و همین باعث درگیری بین آنها می شود. سهراب پس از این ماجرا برای انتقام گیری با خشایار در منطقه سعادت آباد قرار دعوا می گذارد و هر دو وقتی در صحنه حضور پیدا می کنند با اسلحه کلت کمری به سمت یکدیگر تیراندازی می کنند که در تیراندازی سعادت آباد هر دو مصدوم می شوند و به بیمارستان منتقل می شوند.

کرونا جان ۱۹۷ نفر دیگر را گرفت
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۵۶

سخنگوی وزارت بهداشتگفت: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۶۳ هزار و ۵۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار هستند.

ذوالنوری: منشأ انفجار سایت نطنز سوی عناصر داخلی بوده
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۵۵

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حادثه انفجار سایت نطنز تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده از بازدید میدانی، ارتباط با سازمان انرژی اتمی، سپاه، ارتش، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و دیگر دستگاه ها نشان می‌دهد احتمال پهپادی، موشکی و حمله از طریق هواپیما و بمب و راکت به این تاسیسات منتفی است.

او افزود: این بررسی‌های حاکی از آن است که منشأ این انفجار بیشتر از سوی عناصر داخلی بوده است که فعلا از بیان جزییات آن معذوریم.

کانادا: ایران تمام داده‌های جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را منتشر کند
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۸

فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه کانادا در توییتی با اشاره به دیدار هیات ایرانی با طرفین ذینفع حادثه هواپیمای اوکراینی مدعی شد که ایران باید عواقب حادثه رخ داده را قبول کرده و بار دیگر بر لزوم انتشار تمام داده‌های جعبه سیاه توسط ایران تاکید کرد.

سرپرست وزارت صنعت: برخی تغییر قیمت‌ها طبیعی است / اگر جلوی آن را بگیریم، جلوی تولید را گرفته ایم
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۷

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش رسمی قیمت کالاها گفت: اگر بخواهیم جلوی این تغییرات طبیعی قیمت‌ها را که ماحصل افزایش عوامل تولید است، بگیریم و آن را سرکوب کنیم، مفهومش این است که در سال جهش تولید جلوی تولید را می‌گیریم. او گفت: وقتی نرخ ارز، تورم و دستمزد تغییر کرده، روی کالا‌ها هم تاثیر گذاشته است. وی افزود: چیزی که اکنون در بازار با آن روبرو هستیم، کمبود و گرانی نیست بلکه بخش عمده‌ای از کالا‌ها متاثر از فضای کلی اقتصادی کشور است.

رئیس جمهور برزیل: وضعیت جسمانی‌ام بدتر شده
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۶

رئیس جمهور برزیل که نزدیک به سه هفته است به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برد از تشدید وخامت حال خود خبر داده است. وی در این سخنرانی از عفونی شدن ریه‌هایش خبر داد و گفت: آزمایش خون دادم و نسبت به روز قبل احساس ضعف بیشتری می‌کنم که علت آن به گفته پزشکان معالج عفونت ریه است. بولسانورو افزود: بعد از ۲۰ روز قرنطینه من مشکلات جدیدی پیدا کرده‌ام.

میاندار قدیمی هیأت فاطمیه تهران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۶

فارس نوشت: محمود کاشانی میاندار قدیمی هیأت فاطمیه تهران که قریب به ۵۰ سال میاندار این هیأت بود براثر ابتلا به کرونا درگذشت. سیدمحمد هاشمی‌تبار مداح هیأت فاطمیه تهران نیز در ۲۰ اسفندماه سال گذشته براثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشته بود.

پیکر این مرحوم بناست براساس وصیت خودش، در قطعه ۶۶ بهشت زهرا پایین پای مرحوم سیدمحمد هاشمی‌تبار به خاک سپرده شود.

ترامپ تنها سخنران «حضوری» نشست سازمان ملل
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۵

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، رئیس جمهوری ایالات متحده امیدوار است که به صورت حضوری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۲۰ شرکت کند و او تنها رهبری خواهد بود که امسال به دلیل شیوع کرونا، به صورت حضور سخنرانی خود را انجام خواهد داد.

ترامپ درخواست خود برای «تعویق انتخابات» را ملایم تر کرد
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۵

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده پیشنهاد خود در مورد به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری تعدیل کرد. او روز پنجشنبه ۹ مرداد (۳۰ ژوئیه) در نشستی خبری گفت "در پی تعویق و تغییر تاریخ برگزاری انتخابات نیست، اما در عین حال خواهان انتخاباتی تقلبی نیز نیست".

مریخ‌نورد جدید ناسا به فضا پرتاب شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۰

ناسا، سازمان فضایی آمریکا، روز گذشته ، جدیدترین کاوشگر خود به نام «پشتکار» را به سوی سیاره مریخ فرستاد، سفری که تا رسیدن پشتکار به سطح مریخ ۷ ماه طول خواهد کشید.

«پشتکار» نخستین کاوشگر نشسته بر سطح مریخ است که قرار است نمونه‌های جمع آوری شده‌اش به زمین بازگردند. ماموریت برگرداندن نمونه‌ها را ناسا و آژانس فضایی اروپا در پروژه‌ای مشترک انجام خواهند داد.

مریخ‌نورد «پشتکار» با برخورداری از ۲۳ دوربین مختلف، بیشترین تعداد دوربین را در میان تمامی کاوشگران تاریخ ناسا دارد. این تعداد پنج عدد بیشتر از تعداد دوربین‌های کاوشگر «کنجکاوی» است.

رهبر معظم انقلاب: درمورد عزاداری محرم، اگر همین مقدار مراقبت فعلی نادیده گرفته شود، فاجعه‌ای به وجود خواهد آمد که آن سرش ناپیداست
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۸

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید سعید قربان به سخنرانی پرداختند. مهمترین بیانات ایشان بدین شرح است:
درمورد عزاداری محرم، بنده خودم هرچه ستاد ملی کرونا بگویند، رعایت می‌کنم؛ مسئله مسئله کوچکی نیست؛ اگر همین مقدار مراقبت فعلی نادیده گرفته شود، فاجعه‌ای به وجود خواهد آمد که آن سرش ناپیداست

پیرمردی که الان در آمریکا سر کار است، از مذاکره سود می‌برد؛ می‌خواهد در انتخابات از آن استفاده کند

اینستکس یک بازیچه چرند بود که آن هم تحقق پیدا نکرد

هسته‌ای نیاز قطعی کشور است؛ در برجام خسارت‌های فراوانی به ما وارد شد، اما اصل این صنعت حفظ شده

در عرصه بین الملل دوستان موثری داریم؛ تکیه ما به خداست، اما از ظرفیت دوستانمان استفاده می‌کنیم

این دولت در بعضی بخش‌ها کار‌های خوبی انجام داد؛ درمورد همه بخش‌ها نمی‌توان این را گفت؛ انشاءالله دولتی تازه‌نفس هم خواهد آمد و کار‌ها را با جدیت بیشتری پیگیری خواهد کرد

واژگونی اتوبوس با دو فوتی
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۶

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: بامداد جمعه (۱۰مرداد ماه) طی تماس با اورژانس ۱۱۵، تصادف زنجیره‌ای یک تریلر، یک اتوبوس و سه دستگاه خودرو سواری در لاین شمالی اتوبان کرج-قزوین، نرسیده به پل نظرآباد و واژگونی اتوبوسی که با اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۴۰ سرنشین از تهران به مقصد میانه در حرکت بود اعلام شد.

بابایی توضیح داد: در این حادثه در مجموع، ۳۱ نفر (۲۰ آقا و ۱۱ خانم) از خدمات اورژانس البرز بهره مند شدند که ۱۷ نفر از مصدومین به بیمارستان منتقل شده و ۱۴ نفر از آنها در صحنه حادثه از خدمات درمان سرپایی تکنسین های اورژانس استان برخوردار شدند. این مسئول توضیح داد: متاسفانه حادثه فوق دو نفر فوتی (آقا) نیز داشت که یک نفر در دم و نفر دوم به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان امام حسن(ع) جان باخت.

همتی: همه افزایش قیمت‌ها، صرفاً به رشد پایه پولى و نقدینگى مربوط نمی‌شود
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۵

رئیس کل بانک مرکزی با حمایت از تأمین کسری بودجه دولت از طریق فروش سهام دولتی و انتشار اوراق بدهی تاکید کرد این روش درصورت تداوم، کمک خوبی به بانک مرکزی در نیل به هدف مهار تورم خواهد کرد.

همتی همچنین نوشت: همه افزایش قیمت‌ها در بهار امسال، صرفاًبه رشد پایه پولى و نقدینگى مربوط نمی‌شود. افزایش انتظارات تورمى، متأثر از عوامل غیر پولى وعملکردسایر بازار‌ها نیزدرافزایش فشار‌های تورمى نقش داشته اند.

دارایی مالکان سهام عدالت ۴.۱ درصد آب رفت
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۴

ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت در پایان معاملات هفته جاری با افت ۸۱۷ هزار و ۹۸۴ تومانی نسبت به هفته قبل به ۱۸ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۶۴ تومان رسید.

در پایان معاملات هفته قبل ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۱۹ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۵۴۸ تومان اعلام شده بود که بر این اساس طی معاملات این هفته ۴.۱ درصد زیان معادل ۸۱۷ هزار و ۹۸۴ تومان به سهامداران عدالت وارد شده است. در هفته پیش از آن سود ۲.۳ درصدی عاید سهامداران عدالت شده بود.

رئیس سازمان تبلیغات: سخن گفتن از تعطیلی و حذف مناسک مذهبی، یا از روی تعمد است یا عدم اطلاع
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۴

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه در سراسر کشور اظهارکرد: تأمین سلامت مردم در هیأت‌های مذهبی ماه محرم و صفر، هدف و خط قرمز ما است ولی در عرفه ثابت شد، برگزاری این آئین‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است و مقصود ما از توانایی برپایی هیأت‌ها در ماه محرم، چنین اتفاقاتی است.

او خاطر نشان کرد: زمانی‌که می‌توانیم شعائر مذهبی و دینی را در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حفظ کنیم، سخن گفتن از تعطیلی و حذف مناسک نشان‌دهنده عدم اطلاع و یا از روی تعمد است.

جنگل‌های هیرکانی از ثبت جهانی خارج می شود؟
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۳

به گفته مدیر کل حقوقی سازمان جنگل‌ها، فردی که مدعی تولیت وقف ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های آق‌مشهد شده، از این سازمان مجوز قطع درخت می‌خواهد، این در حالیست که قطع درختان یکی از اقداماتی است که میراث طبیعی را در خطر حذف از فهرست میراث جهانی یونسکو قرار می‌دهد.

یک فعال محیزط زیست می گوید: وقف بخشی از جنگل‌های هیرکانی و احتمال صدور مجوز برای قطع درختان آن می‌تواند به منزله چراغ سبزی برای سوداگران و زمین‌خواران باشد تا شاهد چنین اتفاقات مشابهی در آینده باشیم.

نمره رعایت پروتکل‌ها در آزمون دکترا: ۱۵ یا ۱۶
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۲

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: فکر می کنم با توجه به همه قوت و ضعف هایی که وجود داشت، در مجموع می توان نمره قبولی را به نحوه برگزاری آزمون کنکور دکتری داد و به رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون ها نیز نمره ۱۵ یا ۱۶ را می دهیم.

پومپئو: تا ماه مه ۲۰۲۱ نیروهایمان از افغانستان خارج می‌شوند
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۲

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: "ما با طالبان توفق‌نامه امضا کردیم سربازان مستقر در افغانستان را به صفر می‌رسانیم. ما نیروهای خود را از آنجا بیرون می‌بریم. امکان دارد ماه مه سال ۲۰۲۱ این اتفاق بیفتد."

پومپئو: تا ماه مه ۲۰۲۱ نیروهایمان از افغانستان خارج می‌شوند
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۲

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: "ما با طالبان توفق‌نامه امضا کردیم سربازان مستقر در افغانستان را به صفر می‌رسانیم. ما نیروهای خود را از آنجا بیرون می‌بریم. امکان دارد ماه مه سال ۲۰۲۱ این اتفاق بیفتد."

آمریکا دامنه تحریم فلزات ایران را به ۲۲ فلز افزایش داد
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۱

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت که واشنگتن دامنه تحریم علیه فلزات ایران را به ۲۲ فلز افزایش داده است.

بیست و دو فلز تحریم شده ایران که مایک پمپئو آن را اعلام کرده، به شرح زیر است: آلومینیوم ۳۱۹، آلومینیوم ۱۱۰۰؛ آلومینیوم ۲۲۵، آلومینیوم ۶۰۶۱، آلومینیوم ۶۰۶۳، آلومینیوم ۶۰۸۲، آلومینیوم ۷۰۷۵، آلیاژ برنز آلومینیوم UNS C۶۳۶۰۰، اکسید آلومینیوم، فولاد ۳۰۲، فولاد ۴۱۳۰، فولاد زنگ‌نزن ۳۲۱، فولاد زنگ‌نزن ۳۱۶، فولاد A۸۷۷، فولاد A۲۲۸، فولاد ۱۰۰Cr۶-۵۲۱۰۰، فولاد مارایجینگ ۳۵۰، فولاد مارایجینگ ۳۰۰، مس بریلیوم، برنج ماشین‌کاری UNS C۳۷۰۰۰، مس تنگستن و پودر آلومینیوم با خلوص بالای ۹۸ درصد.

سهمیه فوتبال ایران در آسیا: ۲+۲ تیم
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۰

روزنامه الرایه قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) سهمیه کشور‌ها را برای لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ مشخص کرد که در غرب قاره کهن کشور‌های قطر و عربستان با داشتن سه تیم در مرحله گروهی دارای بیشترین سهمیه هستند. سهمیه فوتبال ایران هم به مانند فصل جاری این رقابت‌ها خواهد بود.

مقدار مالیات متوسط خانه‌های خالی تهران: سال اول ۵۰ میلیون
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۵۰

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تغییراتی که در قانون و پیش نویس اتفاق افتاده، مالیات بر درآمد اجاره برای سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲برابر و سال سوم ۱۸برابر در نظر گرفته شده است.

مهدی طغیانی افزود: بر اساس متوسط درآمد ماهیانه برای ارزش اجاره خانه در شهر تهران حدود ۵۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که مالیات آن طبق ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم حدود ۸ میلیون و سیصد هزار تومان می‌شود که در سال اول حدود ۵۰ میلیون تومان و در سال دوم یکصد میلیون تومان و در سال سوم یکصد و پنجاه میلیون تومان می‌شود.

نشریه دفتر رهبری: «ضربه متقابل» به آمریکا از جایی که انتظارش را ندارند، وارد خواهد شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۴۵

خط حزب الله نشریه دفتر رهبر معظم انقلاب، در مطلبی به ماهیت «اصول منطقی ضربه متقابل» و انتقام سخت ایران در پاسخ به ترور سردار شهید سلیمانی پرداخته است. در این مطلب آمده: ماهیت انتقام ســخت جمهوری اســلامی چیزی جــز اخــراج آمریــکا از منطقه نیســت و طبعا هر اقدامــی به میزان اثربخشــی اش برای تحقق این هــدف نهایی ارزشگــذاری خواهد شــد.

در ادامه نیز تاکید شده: این بار نیز ضربه ی متقابل به دشــمن کینه تــوز و قاتل وارد خواهــد آمد اما در زمــان و از جایی کــه انتظارش را نخواهند داشت.

تعداد مبتلایان کرونا در جهان، در ۶ هفته ۲ برابر شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۴۴

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون حدود ۱۶ میلیون مورد ابتلاء به کروناویروس و بیش از ۶۴۰ هزار مرگ در جهان گزارش شده است. طبق اعلام این گزارش، در شش هفته گذشته مجموع موارد جهانی ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ تقریباً دوبرابر شده است.

در این گزارش آمده است معیارهای اصلی توقف انتقال بیماری و نجات جان انسان‌ها همچنان اقدامات قبلی است: قرنطینه کردن افراد مشکوک و حفظ فاصله اجتماعی، و استفاده از ماسک.

کشورهای که از این دستورالعمل‌ها به خوبی و بادقت پیروی کرده و همچنان هم کارشان را به خوبی انجام می‌دهند شامل کشورهای همچون کامبوج، نیوزیلند، روآندا، تایلند، ویتنام و جزایر دریای کارائیب هستند و کشورهای هم که به خوبی شیوع بیماری را کنترل کردند عبارتند از کانادا، چین، آلمان و کره جنوبی.

مخالفت رهبر جمهوریخواهان سنا با تعویق انتخابات
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۳:۴۴

رهبر جمهوریخواهان در سنای آمریکا پیشنهاد رییس جمهوری این کشور را برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شیوع کرونا، قاطعانه رد کرد.

مک‌کانل گفت: ما هرگز در تاریخ کنگره [آمریکا] در زمان جنگ‌ها، رکودها و جنگ داخلی انتخاباتی فدرالی نداشته‌ایم که در زمان مقرر برگزار نشده باشد و ما این بار هم برای برگزاری انتخابات در سوم نوامبر راهی را پیدا می‌کنیم.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۰۹:۵۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان