arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

کشف ۲۰۰ فقره سرقت لوازم خودرو در تهران

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارقان لوازم داخل خودرو و کشف ۲۰۰ فقره سرقت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارقان لوازم داخل خودرو و کشف ۲۰۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کارآگاه خیراله دولتخواه گفت: خرداد ماه سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت از داخل صندوق عقب خودروی یکی از شهروندان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران افزود: با وصول پرونده تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت داخل خودروی پایگاه پنجم به محل سرقت رفتند و پس از تحقیقات میدانی متوجه می شوند سارقان یک زن و مرد بودند که با یک دستگاه خودروی سواری پراید در محل سرقت حاضر شده اند.

دولتخواه با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مالک خودرو پراید به نام "نسرین" ۳۶ ساله شناسایی و با دستور قضائی دستگیر شد، تصریح کرد: مالک خودرو با حضور در پایگاه پنجم مدعی شد، خودرو را به صورت امانی به دوستم "مریم" داده ام که با بررسی سوابق وی به دست آمد "مریم" یکی از سارقان حرفه ای لوازم خودرو است همچنین تبحر خاصی در رانندگی دارد.

وی افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی های قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۲۰۰ فقره سرقت با همکاری فردی به نام "حمید" اعتراف کرد.

این مقام پلیسی، با اشاره به اینکه در بررسی سوابق "حمید" به دست آمد که وی سابقه دار و پیش تر با همین عنوان مجرمانه روانه زندان شده است، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه وی شناسایی و با دستور قضائی وی نیز در مخفیگاهش دستگیر شد.

دولتخواه افزود: کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه "حمید" یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سرقتی کشف و متهم به همراه اموال مکشوفه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی انتقال یافت.

وی افزود: "حمید" در بازجویی های پلیسی اظهارکرد که به علت اعتیاد شدید و مصرف مواد مخدر و تامین مایحتاج زندگی ام با "مریم" تصمیم به سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو گرفتیم و چون "مریم" در رانندگی تبحر خاصی داشت، او نقش راننده را در سرقت ها ایفا می کرد و من نیز با شکستن شیشه و بعضاً تخریب وکج کردن در خودروها اموال با ارزش را سرقت می کردم و در صورتی که شخصی ما را مشاهده می کرد با دست فرمان خوب "مریم" به سرعت از محل دور می شدیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اعتراف صریح متهمان به جرایم ارتکابی پرونده به مرجع قضائی ارسال شد و متهمان با قرار مجرمیت صادره روانه زندان شدند.

نظرات بینندگان