arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

وقوع بیشترین تصادفات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در محور"یاسوج- اصفهان"

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۴ ماهه امسال بیشترین تصادفات جاده ای استان در محور "یاسوج- اصفهان" به وقوع پیوست و در واقع طی این مدت پرخطرترین محور استان بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۴ ماهه امسال بیشترین تصادفات جاده ای استان در محور "یاسوج- اصفهان" به وقوع پیوست و در واقع طی این مدت پرخطرترین محور استان بوده است.

سرهنگ بهنام ویسی پور افزود: محور "یاسوج- اصفهان" علاوه بر اینکه نقاط حادثه خیز زیادی دارد با کُندی در حال تبدیل شدن به چهارخطه است که همین نیمه کاره بودن بر خطرات این محور افزوده و نیاز جدی به روشنایی، دوربرگردان، تقاطع ها و جداکننده دارد.

وی اظهارکرد: مجموع تصادفات رانندگی این استان طی ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تصادفات منجر به فوت ۲۸، منجر به جرح ۲۷ درصد و تصادفات منجر به خسارت ۲۸ درصد کاهش داشته اند.

ویسی پور تصریح کرد: علت وقوع تصادفات استان ۳۵ درصد ناشی از انحراف به چپ بوده که بیشتر به جاده های دوخطه و کمبود راه چهارخطه در استان برمی گردد.

وی ادامه داد: طی این مدت علت دیگر وقوع تصادفات استان تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۰ درصد بعلت پیچ های زیاد، نقاط حادثه خیز و کمبود سرعت سنج های ثابت در راه‌های استان بوده است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۷۵ درصد خودروهای مقصر در تصادفات این استان طی ۴ ماهه نخست امسال خودروهای شخصی بوده اند.

ویسی پور با بیان اینکه ۱۰درصد کل تصادفات استان را عابران پیاده تشکیل می دهند، تاکید کرد: ۶۱ درصد تصادفات منجر به جرح و فوت مربوط به شهرستان‌های بویراحمد و دناست و کمترین حوادث رانندگی در شهرستان بهمئی با ۸ درصد رخ داده است.

وی اظهارکرد: تردد خودروها در جاده‌های استان از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیشترین کاهش مربوط به فروردین ماه بوده و در مابقی ماه‌ها تردد با افزایش مواجه بوده است.

ایسنا

نظرات بینندگان