arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

آتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت پس‌ از ۳ روز مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های طرهان و کوهنانی گفت: دود مشاهده‌شده در این مناطق به‌دلیل کُنده‌های باقی‌مانده از حریق است. او با تأکید به اینکه نیروی انتظامی، دادگستری و فرمانداری کوهدشت درحال بررسی علت وقوع حریق جنگل‌های طرهان و کوهنانی هستند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که پای عامل انسانی در میان باشد و درصورت تأیید این موضوع حتماً با عوامل این حریق برخورد قانونی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اظهار داشت: آتش‌سوزی رخ‌داده در جنگل‌های کوهنانی و طرهان در شامگاه گذشته به‌طور کامل مهار شده‌است و دود مشاهده‌شده در این مناطق به‌دلیل کنده‌های باقی‌مانده از حریق است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیروهای منابع‌طبیعی و بخشداری در مناطق دچار حریق برای پایش حضور دارند، افزود: امکان برآورد دقیق وسعت آتش‌سوزی جنگل‌های طرهان و کوهنانی فعلاً وجود ندارد و باید پس‌از پایش نسبت به برآورد میزان آن اقدام کرد.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با تأکید به اینکه نیروی انتظامی، دادگستری و فرمانداری کوهدشت درحال بررسی علت وقوع حریق جنگل‌های طرهان و کوهنانی هستند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که پای عامل انسانی در میان باشد و درصورت تأیید این موضوع حتماً با عوامل این حریق برخورد قانونی می‌شود.

وی بیان کرد: امسال اعتبار آتش‌سوزی‌های احتمالی به شهرستان‌های لرستان اختصاص یافته‌است و امکانات اطفای حریق در صورت اعلام نیاز شهرستان‌ها در اختیار آنان گذاشته می‌شود.

پازوکی با بیان اینکه در دو روز گذشته بالگردی به‌همراه تجهیزات به کوهدشت اعزام شده‌است، گفت: آتش‌سوزی مناطق طرهان و کوهنانی در سه نقطه شعله‌ور بود و به‌همین دلیل مهار آن به درازا کشید.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان