arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

ترخیص بیماران کرونایی در بابل از تعداد بستری آنان پیشی گرفت

بعد از سه ماه ترخیص بیماران کرونایی از بستری در مراکز درمانی بابل پیشی گرفت اما آمار بستری روزانه این نوع بیماران همچنان بالا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از سه ماه ترخیص بیماران کرونایی از بستری در مراکز درمانی بابل پیشی گرفت اما آمار بستری روزانه این نوع بیماران همچنان بالا است.

بعد از یکه تازی شدید کرونا در اسفند و فروردین گذشته با اعمال محدودیت های شدید و قرنطینه شهر در اردیبهشت ماه بستری بیماران کرونایی در بابل تک رقمی شده بود اما بعد از تعطیلات عید سعید فطر و حجوم مسافران به مازندران از نیمه دوم اردیبهشت ماه علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس ، تعداد بیماران بد حال و نیازمند به بستری در مراکز بیمارستانی نیز روند افزایشی گرفت.

بعد از سه ماه که آمار بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ترخیصی ها در بابل پیشی داشت در ۴۸ ساعت گذشته این روند متوقف و آمار ترخیصی های بیماران کرونایی پیشی گرفت.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۴۸ ساعت گذشته ۹۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهر بستری و در مقابل ۱۰۳ بیمار کرونایی از مراکز درمانی ترخیص که آمار کل بستری این نوع بیماران به ۳۰۶ نفر کاهش یافت.

با اعلام وضعیت قرمز کرونایی محدودیت های کرونایی در شهرستان بابل برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها به اجرا درآمد و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ ، مراکز تفریحی ، پارک ها و بوستان ها، برخی از بازارهای محلی و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی فرمانداری اجرا شد.

هر چند آمار ترخیصی ها از بستری ها پیشی گرفته است اما خطر کرونا همچنان در کمین شهروندان است و در ۴۸ ساعت گذشته ۹۲ بیمار را در بیمارستان های بابل بستری و جمعی دیگر را بدلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خانه قرنطینه کرده است.

بابلی ها رعایت پروتکل های بهداشتی را همگانی کنند

فرماندار بابل به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از شش ماه جدال سخت با ویروس کرونا بابلی ها باید به این باور برسند که راهی بجز رعایت پروتکل های بهداشتی و همگانی کردن این تفکر در جامعه وجود ندارد.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود: اینکه هر فرد رعایت پروتکل های بهداشتی را برای خود الزامی بداند اقدام ارزشمندی است اما این مهم را باید در خانواده، دوستان و جامعه نهادینه کند که افراد بدون استفاده از ماسک از منزل خارج نشوند.

وی اظهار داشت: محدودیت های اعلام شده کرونایی در بابل باید به صورت دقیق از سوی مردم اجرا شود و شرکت در مراسم عروسی و عزا و تجمعات یک امر بسیار خطرناکی است.

فرماندار آمل افزود: مردم ما فراموش نکردند که دراوایل اسفند دو بیمار مشکوک کرونایی در بابل بستری شد چه حساسیت ها و نگرانی هایی در شهر ایجاد شد اما در حال حاضر در ۴۸ ساعت گذشته ۹۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های بابل بستری شدند که این حساسیت ها و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم باید به مراتب بیشتر باشد.

وی گفت: مردم شرایط کادر درمانی را درک کنند چرا که بسیاری از سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس خود گرفتار این بیماری شدند و این موضوع روند خدمت رسانی را دچار مشکل می کند.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

بستری بیماران کرونایی در بابل که از مدت سه ماه اخیر به کانال افزایشی برگشته است، همچنان روند افزایشی را ادامه می‌دهد. از ۱۴ تیرماه که وضعیت قرمز کرونایی در بابل اعلام شد برای توقف روند افزایشی بستری بیماران کرونایی محدودیت هایی اعمال شده است که تاکنون نتوانسته روند افزایشی روزانه بستری بیماران را متوقف و به کانال نزولی برگرداند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان