arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

مصاحبه داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت مجازی شد / نتیجه اولیه شهریور ماه اعلام می‌شود

نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شهریور ماه اعلام و مصاحبه پذیرفته شدگان اولیه دکتری به صورت مجازی و براساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شهریور ماه اعلام و مصاحبه پذیرفته شدگان اولیه دکتری به صورت مجازی و براساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می‌شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران  بر اساس آخرین تصمیمات اعمال شده، آزمون دکتری سال ۹۹ وزارت بهداشت به مدت سه روز و طی روزهای ۱۰ تا ۱۲ مردادماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.

بر این اساس مقرر شده پروتکل‌های بهداشتی در تمام حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری در سراسر کشور رعایت شود و تمامی داوطلبان موظف به داشتن ماسک در سر جلسه آزمون باشند و فاصله صندلی‌ها بین تمام داوطلبان رعایت شود.

همچنین به تمامی حوزه‌ها برگزاری آزمون دکتری اعلام شده که پنجره‌های تمامی حوزه‌ها به منظور ورود و خروج هوا باز باشد. تا نگرانی از بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود نداشته باشد.

همان گونه که مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام کرده است، ۱۷۶ داوطلب آزمون دکتری وزارت بهداشت به کرونا مبتلا هستند و افرادی که قبلا در فرم خوداظهاری ابتلای خود به کرونا را اعلام کرده‌اند، در محل جداگانه‌ای آزمون خواهند داد.

اسامی داوطلبان مبتلا به کرونا، قبل از آزمون از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی به دانشگاه‌های مربوطه اعلام شده است و دانشگاه‌ها موظف شده اند پس از برقراری تماس با داوطلب مورد نظر، محل آزمون وی را یک روز قبل از برگزاری به داوطلب اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم جهت شرکت داوطلب در آزمون و ایجاد محیط ایمن برای سایر داوطلبان انجام شود.

آخرین تمدید فرم خود اظهاری و دریافت کارت روز پنج شنبه نهم مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح تعیین شده بود بعد از این تاریخ داوطلب نمی توانست فرم خوداظهاری را تکمیل کند و پرینت کارت را دریافت کند. اما به افرادی که قبل از این تاریخ و همچنین دیروز (جمعه) و در اولین روز برگزاری آزمون، فرم فوق را تکمیل کرده بودند هم اجازه داده شد تا بتوانند پرینت کارت خود را دریافت کنند.

به تمام حوزه‌ها اعلام شد پنجره‌های تمامی حوزه‌ها به منظور ورود و خروج هوا باز باشد. بنابراین نگرانی از بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

نسخه جدید دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار کروناویروس از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ابلاغ و در آزمون‌ها اجرا می‌شود.

همراه داشتن هر نوع موبایل و وسیله الکترونیکی در آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی تخلف محسوب شده و موجب محرومیت از آزمون می‌شود.

بازرسی بدنی از داوطلبان صورت نمی گیرد و اگر هم نیازی باشد با رعایت حداکثر پروتکل‌های بهداشتی این اقدام اجرا می‌شود.با توجه به اینکه ممکن است بازرسی بدنی صورت نگیرد همراه داشتن هر نوع موبایل حتی به صورت خاموش و تمامی ادوات هوشمند مانند ساعت و سایر وسایل هوشمند تخلف در آزمون محسوب و موجب محرومیت از آزمون می شود. ضمن اینکه حتی بعد از آزمون هم اگر تخلف داوطلب محرز شود موجب محرومیت از آزمون می شود.

تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۹۹ گروه علوم پایه پزشکی و بهداشت و تخصصی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۴۹۰ نفر مرد و ۱۱ هزار و ۷۵۱ نفر زن هستند.

نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شهریور ماه و نتایج نهایی داوطلبان نیز بعد از انجام مصاحبه از اوایل مهر ماه جاری از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد و تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند مصاحبه پذیرفته شدگان اولیه دکتری را به صورت مجازی و براساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام بدهند.

نظرات بینندگان