arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

افشای فایل صوتی مکالمه ترامپ درباره حمایت از نمادهای دوره برده‌داری آمریکا

«نیویورک تایمز» فایلی صوتی از مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس کمیته امور نیروهای مسلح سنا منتشر کرد که در آن با افتخار درباره حمایت‌هایش از نمادهای دوره برده‌داری در این کشور سخن می‌گوید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«نیویورک تایمز» فایلی صوتی از مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس کمیته امور نیروهای مسلح سنا منتشر کرد که در آن با افتخار درباره حمایت‌هایش از نمادهای دوره برده‌داری در این کشور سخن می‌گوید.


به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که به کرات درخواست‌ها برای تغییر نام پایگاه‌های نظامی و همچنین برچیدن مجسمه‌ها و بناهای یادآور دوره برده‌داری مخالفت کرده است، در یک تماس تلفنی با یک عضو ارشد جمهوری‌خوای سنای آمریکا با افتخار گفته که او حدود ۹۵ هزار بار توییت‌هایی در حمایت از تاریخ «کنفدراسیون آمریکا» و دوره برده‌داری بازنشر داده است.

همزمان با ادامه اعتراض‌ها در آمریکا به خشونت و تبعیض‌های نژادپرستانه و ساختاری در این کشور و حملات معترضان به نمادهای یادآور دوره برده‌داری، روزنامه نیویورک تایمز فایلی صوتی از مکالمه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور با رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور مسلح سنای آمریکا منتشر کرده که در آن دونالد ترامپ از کارنامه خود در حمایت از «تاریخ کنفدراسیون آمریکا» صحبت کرده است.

«کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا» مجموعه‌ای از ایالت‌های جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده آمریکا اعلام کردند. این ایالت‌ها حامی ابقای برده‌داری بودند اما سرانجام در جنگ‌های داخلی آمریکا شکست خوردند.

کاربرد پرچم این کنفدراسیون و نمادهای آن مانند مجسمه رهبران آن در شهرهای جنوبی آمریکا از مسایل جنجالی در این کشور است. مخالفان کنفدراسیون، این نمادها را میراث برتر‌ی‌جویی نژادی می‌دانند ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می کنند.

طبق فایل صوتی که نیویورک تایمز منتشر کرده، ترامپ در مصاحبه با «جیمز اینهوف» رئیس کمیته امور مسلح سنای آمریکا گفت: «من حدود 95000 توییت مثبت درباره (حمایت از تاریخ کنفدراسیون) بازنشر دادم و این میزان زیادی است».

به گزارش این روزنامه، اینهوف سناتور جمهوری‌خواه و 85 ساله چهارشنبه شب حین حضور در رستوران «تراتوریا البرتو» پایتخت آمریکا با تماس ترامپ مواجه شد و برای شنیدن بهتر اظهارات رئیس‌جمهور، صدای او را روی بلندگو قرار داد که این موضوع سبب شد برخی افراد حاضر در رستوران مکالمه‌شان را بشنوند.

ترامپ در این گفت‌و‌گوی تلفنی با سناتور ایالت «اُوکلاهما» از او درباره عدم تغییر نام پایگاه‌های نظامی آمریکا که اسامی فرماندهان دوره کنفدراسیون روی آنها صحبت کرد و اینهوف به او اطمینان داد که نام این پایگاه‌ها تغییر نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا از اینهوف پرسید: «آیا ما قرار است نام رابرت ای لی (فرماندهان ارشد نظامی دوره کنفدراسیون) را حفظ خواهیم کرد؟»

رئیس کمیته امور مسلح سنای آمریکا با بیانی این جملات به ترامپ اطمینان خاطر داد: «فقط به من اعتماد کن من کاری می‌کنم که این موضوع محقق شود».

نظرات بینندگان