arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

معاون استاندار تهران: تجمع حامیان طالبان در تهران مجوز نداشته است/ برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد

شکر الله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، با تأکید بر اینکه هیچ مجوزی برای تجمع اعضا و یا حامیان گروه طالبان افغانستان در هیچ نقطه از تهران صادر نشده است، گفت: تعداد افرادی که در این تجمع حاضر بوده اند چیزی نبوده که در فضای مجازی و رسانه های بیگانه عنوان کرده اند. این رسانه ها بیش از حد موضوع را بزرگنمایی کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیچ مجوزی برای تجمع اعضا و یا حامیان گروه طالبان افغانستان در هیچ نقطه از تهران صادر نشده است. تعداد افرادی که در این تجمع حاضر بوده اند چیزی نبوده که در فضای مجازی و رسانه های بیگانه عنوان کرده اند. این رسانه ها بیش از حد موضوع را بزرگنمایی کرده اند.

به گزارش جماران؛ عصر جمعه یکی از کاربران فضای مجازی چند عکس در صفحه شخصی خود منتشر کرد که «تجمع حامیان طالبان در پارک ملت تهران» را نشان می داد که با در دست داشتن پرچم طالبان در این پارک تجمع کرده بودند. وی در عین حال مدعی شد که تعداد این تجمع کنندگان 70 نفر بوده است.

این موضوع واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشت که چطور اعضا و یا حامیان یک گروهک تروریستی خارج از ایران اجازه پیدا کرده اند که در روز روشن در یکی از شلوغ ترین پارک های تهران تجمع کنند و هیچ برخوردی با آنها صورت نگیرد؟

موضوع را از مراجع رسمی کشور پیگیر شدیم تا خبر موثقی در این زمینه به مخاطبین اعلام کنیم؛ به همین منظور سعی کردیم موضوع را از انوشیروان محسنی بندپی استاندار و عیسی فرهادی فرماندار تهران پیگیر شویم که متأسفانه علی رغم تماس های مکرر و پی در پی ما هیچ کدام از این دو مقام یاد شده پاسخی در این رابطه به ما ندادند.

اما صبح امروز سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، ضمن عدم اعلام موضع در این خصوص به خبرنگار جماران، گفت: بنا شده که مسئولین استانداری تهران در این خصوص توضیح دهند.

پس از آن ماجرا را از شکر الله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران پیگیر شدیم و وی با تأکید بر اینکه هیچ مجوزی برای تجمع اعضا و یا حامیان گروه طالبان افغانستان در هیچ نقطه از تهران صادر نشده است، گفت: تعداد افرادی که در این تجمع حاضر بوده اند چیزی نبوده که در فضای مجازی و رسانه های بیگانه عنوان کرده اند. این رسانه ها بیش از حد موضوع را بزرگنمایی کرده اند.

وی تصریح کرد: پس از اینکه حدود 10 نفر از اتباع کشور افغانستان با در دست داشتن پرچم گروه طالبان قصد تجمع در پارک ملت را داشتند، در همان دقایق اولیه توسط نگهبان پارک به آنها تذکر داده شده و با نیروی انتظامی تماس گرفته شده است. نیروی انتظامی نیز پس از حضور در محل، تمامی این افراد را شناسایی و بازداشت کرده است.

حسن بیگی با بیان اینکه این افراد تا پایان تحقیقات در بازداشت هستند، افزود: بررسی های این پرونده در خصوص اینکه این افراد با چه هدفی قصد انجام این تجمع را داشته اند و شناسایی حامیان احتمالی آنها ادامه دارد و تا حصول نتیجه این بررسی ها تنها می توانیم این موضوع را بیان کنیم که حتما برخورد قاطع و قانونی با این افراد و حامیان احتمالی آنها صورت می گیرد.

نظرات بینندگان