arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

واکسیناسیون گسترده و رایگان در برابر کرونا در روسیه از مهرماه آغاز می‌شود

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که واکسیناسیون گسترده در برابر کرونا در این کشور از اکتبر آغاز می‌شود و واکسن کرونا بدون هزینه و رایگان خواهد بود. روسیه پیشتر اعلام کرده بود که آزمایش‌های کلینیکی واکسن کرونایی که توسط موسسه علمی تحقیقاتی «گامالیا» ساخته شده، به پایان رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که واکسیناسیون گسترده در برابر کرونا در این کشور از اکتبر آغاز می‌شود و واکسن کرونا بدون هزینه و رایگان خواهد بود.

به گزارش فارس، «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه روز شنبه گفت که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در روسیه از ماه اکتبر (مهرماه) آغاز خواهد شد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ما واکسیناسیون گسترده را برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی کردیم چون ما باید یک سیستم جدید درمان را به تدریج راه‌اندازی کنیم.»

موراشکو پیشتر اعلام کرده بود که آزمایش‌های کلینیکی واکسن کرونایی که توسط موسسه علمی تحقیقاتی «گامالیا» ساخته شده، به پایان رسیده است.

وزیر بهداشت روسیه گفت که انجام واکسیناسیون بدون هزینه و رایگان خواهد بود.

علاوه بر شرکت گامالیا،‌ روز گذشته مرکز دولتی تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی «وکتور» روسیه نیز آزمایش بالینی واکسن کرونای خود را آغاز کرد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه تا کنون به بیش از 845 هزار نفر رسیده که از این تعداد 646 هزار نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین تعداد قربانیان ویروس کرونا در روسیه از 14 هزار نفر فراتر رفته است.

 

نظرات بینندگان