arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۲ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سهمیه وام مستأجران برای هر شهر +جدول
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۹

رئیس‌کل بانک مرکزی امروز یکشنبه ۱۲ مرداد ماه با تشریح فرآیند اعطای وام به مستأجران تحت عنوان تسهیلات «مرابحه خرید کالا و خدمات» گفت: به محض اعلام مشخصات اشخاص واجد شرایط از سوی وزارت راه وشهرسازی، آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت خبر داد: مذاکره ایران با تولیدکنندگان بزرگ واکسن در دنیا
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۲۲:۳۸

وزیر بهداشت گفت: ما به جای اینکه پیش پرداخت دهیم برای خرید واکسن از کشورهایی که بلاتکلیف هستند و نمی دانند آیا این را به دنیا خواهند داد یا خیر، با سرمایه گذاری بر روی زیرساخت‌هایمان و با هزینه ای بسیار کمتر از آنچه برای پیش خرید باید به سایر کشورها می دادیم، این کار را انجام می دهیم و با همت عزیزان، مذاکراتی را با تولیدکنندگان بزرگ واکسن در دنیا داریم تا بتوانیم در قالب یک پروژه مشترک با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت ‌های دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی بیرونی، یک زیر ساخت درازمدت برای تولید واکسن‌ های انسانی و دامی در کشور ایجاد کنیم و در آینده بتوانیم از اثرات آن برخوردار شویم.

نادری: اختلاف‌نظر وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور / وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش پافشاری شدیدی بر برگزاری آزمون کنکور داشتند/ تعداد‌ مخالفین برگزاری کنکور در موعد مقرر بیشتر از موافقین بودند
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۲۰:۵۳

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تعداد‌ مخالفین برگزاری کنکور در موعد مقرر بیشتر از موافقین بودند، گفت: اختلاف‌نظر جدی بین وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور وجود داشت. نادری خاطرنشان کرد: در نشست عصر امروز کمیسیون آموزش آنچه واضح بود اختلاف‌نظر جدی وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور بود. چرا که وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش پافشاری شدیدی بر برگزاری آزمون کنکور در موعد مقرر داشتند ولی وزیر بهداشت مخالفت خود را به صراحت در این باره مطرح کرد

چرا هشتگ‌ها را باید جدی گرفت؟
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۲۰:۰۹

محمد رضا بیاتی: به نظر می‌رسد در مواردی که یک مطالبه‌ی عقلانی و انسانی وجود دارد، اگر تحقق آن مطالبه برای مطالبه‌گران ضروری است، منطقاً تبدیل آن مطالبه به جنگ گفتمانی، احتمال موفقیت را کاهش خواهد داد.

چرا ماکت ناو هواپیمابر آمریکا در رزمایش سپاه غرق نشد؟
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۸:۴۲

سردار شریف در واکنش به شبهه افکنی های اخیر پیرامون رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴ با اشاره به اینکه در بازی جنگ این رزمایش برخلاف تصور، انهدام ماکت ناو هدف نبود، تاکید کرد: آسیب پذیری ناو هواپیمابر واقعی شدید تر از مدل شبیه سازی شده است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیام رزمایش را به خوبی دریافت کرده‌اند.

روایت گاردین از نقش مهم افسر سرویس جاسوسی انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد / «شخصا شورش‌های خیابانی را هدایت می‌کردم؛ بیش از یک میلیون و نیم پوند خرج کردم» / تکان دهنده‌ترین بخش اسناد: انگلیس پشت قتل افشارطوس بوده است
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۷:۴۶

در فیلم گمشده ی مصاحبه ی داربی شر، او ادعا کرد که به درستی مردم ایران را به لحاظ روانشناختی تجزیه و تحلیل می کند. همچنین داربی شر می گوید: عموم مردم ایران تصور می کردند که از سال 1920 به بعد به بازی گرفته شده اند.

در نامه ای به علی عسگری؛ اعتراض محسن هاشمی به تخریب شخصیت آیت الله هاشمی در صداوسیما: چرا با پول بیت المال به جعل، تقطیع و تحریف می پردازید؟ / بهتر است دوربین های صداوسیما را به اندرونی بسیاری از مدعیان انقلابی گری بفرستید که عیار مردمی بودن شان مشخص شود
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۶:۳۹

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به تخریب شخصیت آیت الله هاشمی در صدا و سیما به رئیس این سازمان نوشت و نسبت به سوگیری های رسانه ملی انتقاد کرد.

نامه «حاجی بابایی» به «قالیباف» درباره «بذرپاش»: دو جلسه گذاشتیم، انتقادات را هم بررسی کردیم؛ فرایند انتخاب رئیس دیوان بار دیگر مورد تایید قرار گرفت
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۵:۲۳

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پاسخ نامه رئیس مجلس درباره بررسی نحوه انتخاب رئیس دیوان محاسبات، در نامه‌ای به قالیباف اعلام کرد: پس از برگزاری مجدد دو جلسه اعضای کمیسیون و بررسی برخی انتقادات، بار دیگر درستی فرایند انتخاب رئیس دیوان محاسبات مورد تایید اعضای کمیسیون بودجه مجلس قرار گرفته است.

مینو محرز: برای برگزاری کنکور از استادیوم‌ها و فضا‌های باز استفاده شود / با جهش کرونا، هر یک نفر مبتلا به ویروس، می‌تواند ۱۰ نفر را مبتلا کند
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۴:۵۹

دکتر مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش قدرت سرایت کرونا ویروس، گفت: پیشنهاد ما در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در جلسات آتی برگزاری کنکور در استادیوم‌ها از جمله استادیوم آزادی و فضای باز آن است.

آخرین امار کرونا در ایران، ۱۲ مرداد ۹۹: ۲۰۶ نفر دیگر جان باختند / مجموع قربانیان به ۱۷۱۹۰ نفر رسید / تعداد کل مبتلایان به ۳۰۹۴۳۷ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۴:۰۹

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ١٢ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴٢٣ نفر از آنها بستری شدند.

وزیر بهداشت: حتی یک بیمار، پشتِ درِ بیمارستان سرگردان نمانده / در کمتر از ۲ ماه از واردکننده به صادر کننده تجهیزات پزشکی تبدیل شدیم / به جای اینکه برای خرید واکسن کرونا به کشور‌های بلاتکلیف، پیش پرداخت بدهیم، روی زیرساخت‌های خودمان سرمایه‌گذاری کردیم
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۲:۵۰

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید داروی رمدسیویر و فاویپیراویر جای تشکر دارد امکانات تله مدیسین و پزشکی از راه دور این ستاد نیز پاییز امسال در دوره شیوع همزمان کرونا و آنفلوانزا به کمک وزارت بهداشت می آید.

قیمت دلار، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۵۶

صرافی‌ها بانکی امروز، قیمت خرید و فروش دلار را نسبت به روز کاری قبل ۲۰۰ تومان افزایش دادند و برهمین اساس هم اکنون قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

تکذیب هک شدن سایت سازمان سنجش در اعتراض به برگزاری کنکور
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۵۵

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور هک شدن سایت این سازمان توسط هکرهای مخالف برگزاری کنکور را تکذیب کرد.

از ساعاتی قبل خبری در برخی از کانال‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اعتراض به برگزاری کنکور از ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۱ دیشب هک شده بود. همچنین ادعا شده که هکر در صفحه سازمان سنجش به پیگیری نکردن تعویق و مهم نبودن جان جوانان اشاره کرده و خواستار تعویق کنکورهای سراسری شده است.

حجم آب دریاچه ارومیه ۸ برابر شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۵۱

مدیر دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: میزان فعلی آب دریاچه ارومیه در مقایسه با کمترین میزان ثبت شده برای آن نزدیک به هشت برابر شده که افزایشی بسیار قابل توجه با تلاش های دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه کمترین میزان آب دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۳ یعنی یک سال قبل از آغاز کار عملی ستاد احیای دریاچه ارومیه با ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به ثبت رسید، اظهار داشت: هم اکنون میزان آب این دریاچه بیش از چهار میلیارد مترمکعب است.

وی با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۵۰ سانتی‌متر رسیده، افزود: تراز امروز دریاچه ارومیه در مقایسه با کمترین ارتفاع ثبت شده برای آن نزدیک به ۱.۵ متر افزایش یافته است. او گفت: وسعت نگین آبی آذربایجان هم‌اکنون به ۲ هزار و ۹۸۴ کیلومترمربع رسیده و نسبت به گذشته بسیار امیدوار کننده است.

تمدید تعطیلی اماکن ورزشی استان تهران به مدت یک هفته
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۵۰

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران از تعطیلی مجدد اماکن ورزشی، سالنهای بدنسازی و استخرهای سرپوشیده به مدت یک هفته دیگر خبر داد.

وزیر نیرو: خاموشی های اخیر ارتباطی با صادرات ندارد
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۵۰

وزیر نیرو گفت: این مساله که گفته می شود اعمال خاموشی ها برای اجرای تعهد در صادرات برق بوده کاملا کذب بوده چراکه اولویت ما در ابتدا تامین مصارف داخلی است.

پیغام جدید اسرائیل به حزب‌الله
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۴۹

یک روزنامه فلسطینی به نقل از منابع رسانه‌ای اسرائیلی نوشت که تل آویو پیامی از طریق سازمان ملل به حزب‌الله لبنان ارسال کرده است. در این پیام اسرائیل به حزب‌الله گفته است که از این پس از هدف قرار دادن اعضای حزب‌الله در سوریه خودداری خواهد کرد و البته هر حمله حزب‌الله علیه اهداف اسرائیل با پاسخ قدرتمندی علیه شش هدف حساس حزب‌الله همراه خواهد شد.

رشد ۲.۶ درصدی ارزش سهام عدالت
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۴۸

ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت در پایان معاملات روز شنبه با رشد ۴۹۵ هزار و ۴۵۲ تومانی نسبت به روز کاری قبل به ۱۹ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۱۶ تومان رسید.

کره جنوبی در ازای پول‌های بلوکه شده ایران کالا‌های پزشکی و دارو می دهد
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۴۷

خبرگزاری یونهاپ به نقل یک منبع مطلع مدعی شد که ایران و کره جنوبی برای راه‌اندازی کارگروهی جهت توسعه تجارت بشردوستانه بین دو کشور به توافق رسیده‌اند.

یونهاپ به نقل از یک منبع - که نامش را فاش نکرد - نوشت: «دو طرف در زمان مباحثات ویدئوکنفرانسی سطح بالا، که در هفته قبل برگزار شد - به این توافق رسیده‌اند. در این گفت‌وگوها طرف ایرانی تمایل خود برای خرید چند صد میلیون دلار از محصولات کره جنوبی را ابراز کرد».

دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی مجموعا به ارزش ۷ میلیارد دلار از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ به بهانه تحریم‌های آمریکا بر واردات نفت ایران توسط سئول، بلوکه شده است.

ایمنی جمعی منسوخ شده
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۴۶

زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران تاکید کرد: این‌که بخواهیم در برابر کرونا پرچم افتخار بالا ببریم، اصلا علمی نیست. باید با ادبیات علمی صحبت کنیم. به هر حال امواج بعدی کرونا خواهد آمد. این‌طور نیست که فکر کنید که کشورهایی که در دور اول کرونا توفیق داشتند، قطعا گارانتی می‌شوند و دیگر کرونا سراغ‌شان نمی‌آید. تا زمانی که یا ۶۶ درصد افراد در جامعه دچار این بیماری نشوند و یا داروی مطمئن و واکسن آن پیدا نشود، این سناریو در کشورهای دنیا قابل تکرار خواهد بود. البته ما به شدت از نظر علمی با ایمنی جمعی مخالفیم و این حرف بسیار خطرناک است. باید دارو و واکسن کارای این دارو پیدا شود و یا در بدترین و سخت‌ترین شرایط که از نظر علمی کاملا با آن مخالفیم و آن را منسوخ شده تلقی می‌کنیم، ۶۶ درصد جامعه مبتلا شوند که در این صورت با حجم بسیار زیاد بیماری و تلفات بسیار زیاد همراه خواهد بود. در عین حال راه دیگر این است که این بیماری الگوی بیماری‌های سارس و مرس را طی کند و دچار سقوط و زوال خود به خودی در طبیعت شود.

قالیباف: تعویق کنکور ضروری است
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۴۶

قالیباف رئیس مجلس گفت: بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۰:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان