arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

رویترز: ۱۴ عضو کنگره آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند

با مثبت شدن نتیجه تست کرونای یکی دیگر از نمایندگان کنگره، مجموع اعضای مجلس نمایندگان و سنا آمریکا که تاکنون به «کووید-19» مبتلا شده‌اند به 14 نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با مثبت شدن نتیجه تست کرونای یکی دیگر از نمایندگان کنگره، مجموع اعضای مجلس نمایندگان و سنا آمریکا که تاکنون به «کووید-19» مبتلا شده‌اند به 14 نفر رسید.

به گزارش فارس، با مثبت شدن تست کرونای «رائول گریجالوا» نماینده ایالت «آریزونا» در کنگره آمریکا، مجموع نمایندگان کنگره که از زمان شیوع «کووید-۱۹» تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند به دستکم چهارده نفر رسید که هفت تن از آنها از حزب جمهوری‌خواه و هفت نفر دیگر نیز از حزب دموکرات هستند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در این خصوص نوشت که روز گذشته (شنبه)، نتیجه آزمایش کرونای گریجالوا مثبت اعلام شد اما آنطور که در بیانیه‌ای اعلام کرد، حال وی مساعد است و در خودقرنطینه به سر می‌برد.

وی در بیانیه خود از امتناع برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه برای استفاده از ماسک که می‌تواند شیوع کرونا را کاهش دهد، ابراز ناراحتی کرد.

«لوئی گومرت» نماینده جمهوری‌خواه ۶۶ ساله ایالت تگزاس در کنگره روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که نتیجه تست کرونای وی مثبت بوده اما این در حالی است که هیچ‌گونه علائمی نداشته است.

وی که در اکثر موارد به دلیل عدم استفاده از ماسک مورد انتقاد قرار گرفته بود، گفت: «بسیار مسخره و عجیب است زیرا بسیاری از افراد، ماسک نزدن من را یک مسئله بغرنج می‌دانستند اما در یکی دو هفته گذشته، من بیش از کل چهارماه گذشته، ماسک استفاده کرده بودم».

«مورگان گریفیت» نماینده ۶۲ ساله جمهوری‌خواه ایالت «ویرجینیا» در کنگره که یکی از اعضای انجمن حزبی آزادی محافظه‌کاران است، اواسط ماه ژوئیه (اوایل مردادماه) اعلام کرد که تست کرونای وی مثبت اعلام شده است و دفتر وی در آن زمان اعلام کرد که علائم جدی ندارد.

از طرف دیگر، «تام رایس» نماینده ۶۲ ساله جمهوری‌خواه ایالت «کارولینای جنوبی» اواسط ماه ژوئن (اوایل تیرماه) در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که تست کرونای وی، همسرش و پسرش مثبت شده است ولی تأکید کرده بود که حال همگی آنها رو به بهبودی است.

«تیم کین» سناتور دموکرات ایالت «ویرجینیا» و نامزد سابق معاونت ریاست‌جمهوری ۶۲ ساله در اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت ماه) اعلام کرد که تست کرونای وی و همسرش مثبت بوده است.

«باب کیسی» سناتور ۶۰ ساله دموکرات ایالت «پنسیلوانیا» نیز در ماه می (اردیبهشت ماه) اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است و ضمن درخواست از همه برای استفاده از ماسک، تصریح کرد که پیشتر در اوایل بهار بعد از مشاهده تب خفیف و علائمی شبیه به یک آنفولانزای خفیف، خود را قرنطینه کرده بود.

«نیل دان» نماینده جمهوری‌خواه ۶۷ ساله ایالت «فلوریدا» در کنگره در ماه آوریل (اواخر فروردین ماه) اعلام کرد که به دلیل وخامت حال جسمانی به بخش اورژانس منتقل شده است و سپس مشخص شد که به کرونا مبتلا شده است.

«جو کانینگهام» نماینده دموکرات ایالت «کارولینای جنوبی» ۳۸ ساله در تاریخ ۲۷ مارس (۸ فروردین ماه) از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد که از ۱۹ مارس (۲۹ اسفند ۹۸) بعد از تماس با یکی از دیگر اعضای مبتلا به کرونا در کنگره آمریکا، خود را در قرنطینه قرار داده بود.

«مایک کلی» نماینده ۷۲ ساله جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا اواخر ماه مارس (اواسط فروردین ماه) به ویروس کرونا آلوده شد و در مصاحبه‌ای گفت که بهبودی وی یک ماه زمان برده است و در این دوران ۱۴ کیلو وزن کم کرده است.

«رند پائول» سناتور ۵۷ ساله جمهوری‌خواه ایالت «کنتاکی» دیگر نماینده کنگره محسوب می‌شود که در تاریخ ۲۲ مارس (سوم فروردین ماه) اعلام کرد نتیجه تست کرونای وی مثبت اعلام شده است و در قرنطینه به سر می‌برد و با اینحال، پائول همچنان از استفاده از ماسک امتناع می‌ورزد و معتقد است که بعد از ابتلا به کرونا هم‌اکنون بدن وی در برابر این ویروس ناشناخته ایمن است.

نتیجه تست کرونای «ماریو دیاز بالارت» نماینده ۵۸ ساله جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا اواسط ماه مارس (اواسط فروردین ماه) مثبت اعلام شد و بعد از بهبودی اعلام کرد که علائم این بیماری، همچون برخورد یک تُن آجر به یک مکان، به وی ضربه زده است.

«بن مک دامس» نماینده دموکرات ایالت «یوتا» نیز در ماه مارس به این بیماری مبتلا شد و شدت بیماری در وی به اندازه‌ای بود که در بیمارستان بستری شد و به اکسیژن نیاز پیدا کرد و بعد از مرخصی از بیمارستان به بقیه افراد هشدار داد که این ویروس را بسیار جدی بگیرند.

وی در گفت‌وگو با شبکه «ای بی سی» تأکید کرد: «من جوان هستم، ۴۵ سال سن دارم، از نظر جسمانی سالم هستم، هر روز ورزش می‌کنم و با اینحال این بیماری به شدت به من آسیب زد».

«نادیا ولاسکس» نماینده ۶۷ ساله دموکرات ایالت نیویورک در ماه مارس اعلام کرد که با توجه به علائمی که در وی مشاهده شده، بعنوان بیمار کرونا تشخیص داده شده است اما با اینحال تأکید کرد که تست کرونا نداده است.

«ست مولتون» نماینده ۴۱ ساله دموکرات ایالت «ماساچوست» نیز چهاردهمین نماینده کنگره محسوب می‌شود که در ماه مارس اعلام کرد که به دلیل مشاهده علائم شبه کرونا خود را در خانه قرنطینه کردند اما با اینحال ادامه داد که واجد شرایط انجام آزمایش نبودند.

تسریع شیوع کرونا در آمریکا به یک مسئله بحرانی تبدیل شده است و همچنان آمار روزانه ابتلا به این ویروس ناشناخته در این کشور روندی صعودی را طی می‌کند و در یک هفته گذشته همچنان، آمار روزانه قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده بالای هزار مورد بوده است.

دانشگاه «جانز هاپکینز»، امروز (یکشنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به چهار میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و در این بازه زمانی شمار قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا از ۱۵۴ هزار و ۳۶۰ نفر عبور کرد.

از طرف دیگر، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نیز گزارش کرد که روز شنبه به وقت محلی، آمار روزانه مرگ و میر مرتبط با ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا برای ششمین روز متوالی از یکهزار مورد فراتر رفت و این مسئله نشانگر این مطلب است که این کشور به زودی از این بیماری همه‌گیر رهایی نخواهد یافت.

علیرغم تشدید شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان علاقه‌ای به جدی‌ گرفتن هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان این کشور ندارد و در مناسبات مختلف، اظهاراتی در تناقض با آنها مطرح می‌کند.

ترامپ اخیراً در یک پیامی که در صفحه توییتر خود قرار داد، سخنان دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی را که از اعضای اصلی کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید محسوب می‌شود، مورد انتقاد قرار داد و آن را غلط توصیف کرد.

فائوچی در جریان جلسه استماع خود در کنگره درباره دلایل شیوع گسترده و مجدد کرونا در آمریکا تأکید کرد که فائوچی در تشریح دلایل این موضوع گفت که کشورهای اروپایی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تقریبا 95 درصد اقتصاد خود را تعطیل و متوقف کردند حال آنکه آمریکا تنها 50 درصد اقتصاد خود را متوقف کرد.

ترامپ در واکنش به این سخنان فائوچی در پیامی در توئیتر نوشت: «غلط است! ما تعداد مبتلای بیشتری داریم چون بیش از هر کشور دیگری تست گرفته‌ایم،‌۶۰ میلیون تست. اگر ما هم تست کمتری می‌گرفتیم تعداد موارد مبتلا نیز کمتر می‌شد.»

نظرات بینندگان