arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۳ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش بینی زالی: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ظرف ۱۰ روز آینده شاهد سیر نزولی شیوع ویروس کرونا در تهران خواهیم بود
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۲۳:۰۱

اگر اتفاق جدیدی نیافتد همانطوری که گفتم، با رعایت پروتکل های بهداشتی، ظرف ۱۰ روز آینده شاهد سیر نزولی شیوع ویروس کرونا در تهران خواهیم بود. طبیعتاً هر گونه مداخله از قبیل تجمعات یا فرایندهایی که منجر به تراکم جمعیت شود این آمار را مخدوش خواهد کرد

وزیر بهداشت: کنکور در تاریخ مقرر برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۲۲:۰۲

وزیر بهداشت تصمیم ستاد ملی کرونا برای برگزاری کنکور و تعویق این آزمون بزرگ را اعلام کرد و گفت: کنکور در تاریخ ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: حاصل این گفتگو و بحث چند ساعته این شد که کمیته‌ای با حضور روسای کمیسیون‌ها تشکیل شود و در کنار همکاران من در وزارت بهداشت و وزارت علوم و تحقیقات و سازمان سنجش پروتکل‌ها مرور شوند و پروتکل‌ها با سختگیری بیشتری نسبت به آزمون دکتری تدوین شوند.

طرح نمایندگان برای واریز یارانه ۴۰ لیتر بنزین به حساب هر ایرانی
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۲۱:۰۳

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان طرحی را در مجلس تدوین کردند که بر اساس آن یارانه نقدی معادل ۴۰ لیتر بنزین ماهانه به حساب هر ایرانی باید واریز شود. وی افزود: این موضوع ارتباطی با سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ماهانه خودرو ندارد و به حساب هر ایرانی اعم از کسانی که خودرو دارند و یا ندارند باید واریز شود.

بازگشت کوپن کلید خورد
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۹:۰۶

حجت‌الاسلام حسین میرزایی با اشاره به طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه اظهار داشت: در دو هفته قبل طرح‌ کالابرگی برای کالاهای اساسی مخصوص دهک‌های پایین جامعه از جهت ظرفیت‌های اقتصادی تنظیم شده است.

اطلاعیه ستاد اطلاع‌رسانی کنترل کرونا: سفر ‌به مازندران اکیدا ممنوع / وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان استان / موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴ برابر افزایش پیدا کرد‌
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۷:۴۸

ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در مازندران از هموطنان خواست از هر‌گونه سفر غیرضروری به این استان به طور جدی خودداری کنند.

دانشگاه علوم پزشکی: احتمال طغیان "فلج اطفال" و "سرخک" در مازندران، به دلیل افت پوشش واکسیناسیون
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۷:۲۷

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان خواست تا واکسیناسیون فرزندان خود را به دلیل ترس از ویروس کرونا، به تاخیر نیندازند و گفت: متاسفانه تداوم افت پوشش واکسیناسیون، سبب طغیان بیماری‌هایی چون سرخک و فلج اطفال در ماه‌های آینده می ‌شود.

بالستیک‌های ایرانی چگونه دل زمین را می‌شکافند؟
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۶:۱۷

نیروی هوافضای سپاه که از جمله نیروهای راهبردی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و پیش از این هم دستاوردهای دفاعی منحصربه‌فردی را در مناسبت‌ها و رزمایش‌های مختلف به نمایش گذاشته بود، در رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ نیز چند دستاورد دفاعی خاص و منحصربه فرد خود را رونمایی کرد که هرکدام حائز نکات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. از جمله این دستاوردها سرعت بسیار بالای موشک بالستیک ضد رادار در زمان اصابت به هدف -بیش آن آنچه که قبلا دیده شده بود- است که امکان رهگیری و هدف قرار گرفتن موشک‌های بالستیک توسط سامانه های سپر موشکی را غیرممکن می‌سازد.

جهانگیری: طبیعتا بورس دارای ریسک است؛ مردم باید با آگاهی و دقت در آن فعالیت کنند
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۵:۲۷

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری از وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس خواست با توجه به اینکه مردم به بازار سرمایه اعتماد کرده اند و این بازار در ایام اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده است، با تمام ظرفیت از آن حراست و مراقبت کنند تا دغدغه ای برای مردم وجود نداشته باشد. البته به صورت طبیعی بورس دارای ریسک است و مردم باید با آگاهی و دقت در آن فعالیت کنند.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۳ مرداد ۹۹: فوت ۲۱۵ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته / مجموع جانباختگان به ۱۷۴۰۵ نفر رسید / ۲۶ استان در وضعیت هشدار و قرمز
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۴:۲۹

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

حمله کیهان به آیت الله هاشمی: مذاکره با آمریکا را تابوشکنی می‌دانست و از آن خوشحال بود / کلمه‌ای درباره عدم اعتماد به دشمن نگفت / برخلاف اظهاراتش، عصر حاضر عصر موشک است
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۳:۲۱

روزنامه کیهان نوشت: هرگز مرحوم هاشمی، کلمه‌ای درباره عدم اعتماد به دشمن و سخت‌گیری و دقت در مذاکرات و نگارش توافق نگفت بلکه با ذوق‌زدگی دور از انتظار، نقش مذاکره با آمریکا را تابوشکنی می‌دانست و از این اتفاق ابراز خوشحالی می‌کرد!

امامی کاشانی: اگر ضعف «شورای عالی قضایی» در ماجرای عزل بنی صدر نبود، شاید بعد از رحلت امام، «رهبری شورایی» رای می‌آورد / همین الان هم که بررسی می‌کنم غیر از آیت الله خامنه‌ای گزینه دیگری نداشتیم / بعد از رای گیری، آیت‌الله حسینی کاشانی گفت که آقای منتظری قانونا رهبر است؛ برای اینکه ابهامی در تاریخ وجود نداشته باشد عزل آقای منتظری به رأی گذاشته شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۲:۲۲

آیت الله امامی کاشانی گفت: من همین الان هم که بررسی می‌کنم واقعا غیر از آقای خامنه‌ای گزینه دیگری نداشتیم؛ شبی که امام دعوت حق را لبیک گفته بودند فکر می‌کردیم که رهبری شورایی نتیجه نمی‌دهد؛ لطف خدا بود به این سمت رفتیم و آقای خامنه‌ای رهبر شدند.

اعلام اسامی قرعه کشی ایران‌خودرو تا ۳ روز آینده
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۷

قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد و نتایج قرعه کشی ظرف سه روز آینده اعلام خواهد شد.

شمار قربانیان کرونا در جهان به ۷۰۰ هزار نفر نزدیک شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۷

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۸ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۷۲ نفر رسیده و مرگ ۶۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

مناسک حج ۹۹ به پایان رسید
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۷

مناسک حج سال ۱۳۹۹ شب گذشته با برگزاری آخرین اعمال مربوط به حج تمتع پایان یافت. در حج امسال به دلیل شیوع کرونا  تنها ۱۰ هزار نفر حضور داشتند در حالی که سال های گذشته حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سراسر جهان در آن شرکت داشتند. ۷۰ درصد شرکت کنندگان در حج امسال را خارجی های مقیم عربستانی و ۳۰ درصد آن را شهروندان عربستانی تشکیل می دادند.

مقامات سعودی اعلام کردند که به لحاظ جمعیت مشارکت کننده، این کوچک ترین حج در تاریخ بود. آنها می گویند که به دلیل ارائه خدمات و اتخاذ تمهیدات و اقدامات مناسب هیچ یک از حجاج به ویروس کرونا مبتلا نشده است و هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در بین حجاج به ثبت نرسیده است. همه حجاج مقیم باید پس از مناسک حج، یک قرنطینه اجباری را برای مطمئن شدن از سلامت آنها پشت سر بگذارند و به مدت سه روز باید در هتل محل اقامت خود باقی بمانند ضمن اینکه پس از بازگشت به منازل خود باید یک هفته در قرنطینه خانگی باشند.

مقامات عربستان سعودی که پیش از شروع حج، بستن مچ بند الکترونیکی را برای زیر نظر داشتن زائران اجباری کرده بودند، اعلام کردند که ماموران امنیتی، بهداشتی و خدمات رسان عربستان سعودی به وسیله ۶ هزار دوربین نصب شده در اماکن یاد شده به طور دقیق برای جلوگیری از هرگونه اتفاق یا هر رویدادی اعم از جنایی، ترافیکی و همچنین به منظور اقدام های بشردوستانه و ارائه خدمات و کمک های فوری و سریع به حجاج بر رفتار آنان و کارگران نظارت دقیق داشتند و مسئولان هر یک از مراکز مونیتورینگ با کلیه مقامات امنیتی و نظامی، وزارتخانه ها ، ارگان های دولتی و خصوصی در ارتباط بودند.

توضیح کلانتری درباره وقف کوه دماوند جنگل آق مشهد
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۶

کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به موضوع وقف دماوند، گفت: دیروز در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص موضوع دماوند و جنگل آق مشهد جلسه داشتیم اما متاسفانه واقعیت آن چیزی نیست که در رسانه‌ها مطرح می‌شود. مثلاً وقف دامنه کوه دماوند مربوط به ۴۰۰ سال پیش است و جمع آن به ۱۰۰ هکتار هم نمی‌رسد. واقعیت جنگل آق مشهد هم ۴۰۰ هکتار از مراتعش وقف شده که مربوط به ۸۰۰ سال پیش است؛ ضمن این که طبق فتوای مرحوم امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، انفال قابل وقف نیست.

۶۰ هزار پزشک برای طبابت اینترنتی امضای دیجیتال گرفتند
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۵

معاون سازمان نظام پزشکی گفت: تاکنون هیچ اپلیکیشنی برای طبابت از راه دور مجوز نگرفته اما ۶۰ هزار پزشک امضای دیجیتال گرفتند و امکان ارائه این خدمات را دارند، سه هراز پزشک نیز مجوز خدمات طبابت تلفنی گرفته‌اند و تعرفه این خدمات هم مشخص شده است.

محمد جهانگیری افزود: اقدمات زیادی برای توسعه خدمات پزشکی از راه دور در حال انجام است. در این مسیر حتی مطب دیجیتال هم پیش بینی شده اما هنوز در هیچ جای کشور مجوز مطب دیجیتال یا اپلیکیشن پزشکی از دور مجوز نگرفته اند. البته بر اساس فراخوانی که داده شد، ۱۸ اپلیکیشن خود را معرفی و ثبت نام کردند که با معرفی وزارت بهداشت چهار اپلیکیشن توانستند فقط برای نسخه الکترونیک تایید شوند، دو سامانه هم برای نسخه الکترونیک در دانشگاههای علوم پزشکی و بخش دولتی مجوز گرفتند و هنوز برای خدمات مشاوره پزشکی هیچ اپلیکیشن ارتباطی مجوز نگرفته است.

کاخ سفید: انتخابات ریاست جمهوری به تعویق نمی‌افتد
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۳

مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید گفت: ما انتخابات را سوم نوامبر برگزار می‌کنیم و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری نیز در آن پیروز می‌شود. ترامپ روز شنبه بر نگرانی‌اش درباره رای گیری از طریق پست به دلیل گسترش ویروس کرونا تاکید کرده بود.

رئیس دفتر کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد تاخیر انتخابات از سوی ترامپ، از دادن پاسخ مستقیم اجتناب کرد و تنها گفت، اگر صد درصد رای دهندگان به صورت پستی رای بدهند، نتایج انتخابات تا اول ژانویه مشخص نمی‌شود.

رای گیری به صورت پستی در بسیاری از ایالات به عنوان گزینه امن‌تر به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا به دلیل ازدحام جمعیت در حوزه‌های رای‌گیری پیشنهاد شده است.

احتمال پیروزی بایدن در آرای الکترال ۹۱ درصد است
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۲

تارنمای اکونومیست در مدل ارزیابی خود پیش‌بینی کرده است فرصت پیروزی بایدن در آرای الکترال انتخابات، ۹۱ درصد است. این نظر سنجی پیش‌بینی کرده است بر اساس این مدل، بایدن بتواند از ۲۴۹ تا ۴۱۵ رای الکترال را از آن خود کند در حالیکه ترامپ شانس کسب ۱۲۳ تا ۲۸۹ رای الکترال کالج را خواهد داشت.

تصوری از وضعیت پاییز و زمستان نداریم؛ چطور کنکور را عقب بیندازیم؟
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۲

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت وظیفه تدوین پروتکل های بهداشتی و نظارت بر اجرای آن ها را برعهده دارد، گفت: در شرایطی که هیچ تصوری از پاییز و زمستان و احتمال همزمانی ویروس کرونا و آنفلوآنزا وجود ندارد، چطور می‌توانیم این ریسک را انجام داده و برگزاری کنکور را عقب بیندازیم. البته تصمیم گیری در مورد این موضوع بر عهده وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

توزیع کارت ورود به جلسه کنکور ارشد، از امروز
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۲

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد از امروز ( دوشنبه، ۱۳ مرداد) روی پایگاه سنجش آموزش قرار می‌گیرد. کنکور کارشناسی ارشد در نوبت صبح روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۶، ۱۷، ۱۸ مرداد) برگزار و آزمون در رشته‌های شناور روز شنبه، ۱۸ مرداد برگزار می‌شود.

همکاری شرکت مخابراتی عراقی در ترور سردار سلیمانی
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۲۱

پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که کمیته تحقیق در پرونده ترور ابومهدی المهندس و سردار شهید قاسم سلیمانی اسناد و مدارکی را از برخی رهبران الحشد الشعبی به دست آورده است که بر اساس آن یک شرکت تلفن همراه عراقی متهم به دادن اطلاعات تلفن سیار یکی از همراهان المهندس در اختیار فرماندهی ارتش آمریکا در پایگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد شده است.

این منبع افزود: فرماندهی ارتش آمریکا از طریق این خط تلفن اطلاعات کافی درباره محل حضور المهندس و دیدارش با سردار سلیمانی را به دست آورده و این مساله به روند ترور آن دو شهید کمک کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۸:۴۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان