arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

کاخ سفید: انتخابات ریاست جمهوری به تعویق نمی‌افتد

رئیس دفتر کاخ سفید اعلام کرد،‌ انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سوم نوامبر (تاریخ مشخص آن) برگزار می‌شود و ادعا کرد که ترامپ پیروز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دفتر کاخ سفید اعلام کرد،‌ انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سوم نوامبر (تاریخ مشخص آن) برگزار می‌شود و ادعا کرد که ترامپ پیروز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید در گفتگو با برنامه رو در رو با ملت شبکه خبری سی.بی.اس گفت: ما انتخابات را سوم نوامبر برگزار می‌کنیم و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری نیز در آن پیروز می‌شود.

این اظهارنظر از سوی رئیس دفتر کاخ سفید در حالی مطرح شده که ترامپ روز شنبه بر نگرانی‌اش درباره رای گیری از طریق پست به دلیل گسترش ویروس کرونا تاکید کرده بود.

رئیس دفتر کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد تاخیر انتخابات از سوی ترامپ، از دادن پاسخ مستقیم اجتناب کرد و تنها گفت، اگر صد درصد رای دهندگان به صورت پستی رای بدهند، نتایج انتخابات تا اول ژانویه مشخص نمی‌شود.

صحبت‌های مارک میدوز درباره عدم به تاخیر افتادن انتخابات بازتاب صحبت‌های روز یکشنبه جیسون میلر، مشاور کارزار انتخاباتی ترامپ بود که در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد: انتخابات در تاریخ خود یعنی سوم نوامبر برگزار می‌شود و ترامپ می‌خواهد این انتخابات در تاریخ مذکور برگزار شود.

ترامپ گفته بود که برگزاری انتخابات با رای گیری پستی احتمال تقلب در آن را افزایش می‌دهد.

رای گیری به صورت پستی در بسیاری از ایالات به عنوان گزینه امن‌تر به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا به دلیل ازدحام جمعیت در حوزه‌های رای‌گیری پیشنهاد شده است.

نظرات بینندگان