arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

برنامه امتحانی شهریورماه دانش آموزان اعلام شد

برنامه امتحانات نهایی و شیوه نامه برگزاری امتحانات داخلی، جهش تحصیلی، تغییر رشته و بزرگسالان در شهریور ۹۹ اعلام شد؛ بر این اساس امتحانات از ۲۲ مرداد آغاز و تا ۱۳ شهریور ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنامه امتحانی شهریورماه دانش آموزان اعلام شد

برنامه امتحانات نهایی و شیوه نامه برگزاری امتحانات داخلی، جهش تحصیلی، تغییر رشته و بزرگسالان در شهریور ۹۹ اعلام شد؛ بر این اساس امتحانات از ۲۲ مرداد آغاز و تا ۱۳ شهریور ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در شیوه نامه ای خطاب به مدیران ادارات آموزش و پرورش استان ها اعلام کرد: در راستای اجرای فعالیت کد ۴-۸ با عنوان برنامه ریزی - طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی در سه نوبت خرداد، شهریور و دی ماه (داخل و خارج از کشور) در سال ۹۹، ذیل برنامه شماره ۵، با عنوان «ارزشیابی از عملکرد دانش آموزان بر اساس استانداردهای ملی (طراحی و اجرای نظام ارزشیابی پیشرفت تعلی نتیجه محور در سطح ملی)، از زیر نظام برنامه درسی، برنامه ابلاغی سال ۱۳۹۹ موضوع بخشنامه هشتم مرداد ۹۹، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مجوز برگزاری امتحانات نهایی و هشت برگ برنامه امتحانات نهایی تمام رشته های تحصیلی دوره های متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای)، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه به انضمام شیوه نامه برگزاری امتحان داخلی و هماهنگ دوره های تحصیلی در شهریور ماه ۱۳۹۹ جهت استحضار و اقدام ارسال می شود.

در این نامه به طور مشروح آمده است:

- رعایت پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت الزامی است.

- بر اساس شیوه نامه و وظایف عوامل اجرایی امتحانات ، ستاد امتحانات استان / شهرستان نواحی و مناطق تشکیل و نسبت به تعیین حوزههای اجرا، تصحیح و عوامل اجرایی اقدام و در سامانه فاینال درج شود.

- واحدهای آموزشی تابعه، در اسرع وقت و به نحو مقتضی، عین برنامه های امتحانی را بدون دخل و تصرف در محل مناسب نصب نموده و علاوه بر آن، تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع تمامی دانش آموزان و داوطلبان آزاد برسانند.

- ارزشیابی از دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی، تغیرشاخه / رشته پایه دهم و تغییر رشته درون شاخه ای پایه یازدهم، مطابق بخشنامه های ارسالی به شیوه حضوری انجام خواهد شد.

- ارزشیابی دروس داخلی پایه دوازدهم و دروس افتاده سنوات قبل برای دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

- ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دروس داخلی و هماهنگی داوطلبان آزاد (طرح جامع، پایه ششم، تعیین پایه و ...) و دانش آموزان مدارس بزرگسالان، ایثارگران و آموزش از راه دور برابر ضوابط مندرج در آیین نامه های مربوط در سطح مدارس به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

-با توجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مجوز ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونا، از نیمه دوم شهریورماه سال جاری خواهد بود، پیشنهاد می شود زمان شروع و پایان ارزشیابی دروس غیر نهائی تمامی دوره های تحصیلی در نوبت شهریورماه مطابق با جدول زمانی امتحانات نهایی برنامه ریزی و اجرا شود.

 
 
نظرات بینندگان