arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۹۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

آغاز آموزش‌ تلویزیونی دانش آموزان از ۱۵ شهریور ماه

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توانستیم در این مدت زمان‌هایی را که دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌رفتند، با استفاده از آموزش‌های تلویزیونی مدیریت کنیم، گفت: آموزش‌های تلویزیونی دانش آموزان از ۱۵ شهریور ماه از سر گرفته خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های تلویزیونی دانش آموزان از ۱۵ شهریور ماه از سر گرفته خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نهمین نشست شورای هماهنگی ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اظهار کرد: توسعه عدالت یکی از مهمترین اولویت‌های جمهوری اسلامی است که در فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید شده است.

او با بیان اینکه عدالت در آموزش و دسترسی به یادگیری برابر یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد، گفت: جوامعی که می‌توانند فرصت‌های آموزش را به خوبی توزیع کنند، از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه فرصت‌های آموزشی باید به‌ طور مساوی در کشور توزیع شوند، گفت: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را کرده است تا دسترسی‌ها را توسعه دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی عملکرد خوبی در زمینه آموزش در سطح منطقه داشته است.

او با بیان اینکه ۱۰ هزار مدرسه در کشور با زیر ۱۰ نفر دانش آموز در حال فعالیت هستند، گفت: بررسی‌ها نشان داده که سهم محرومان در ترک تحصیل بیشتر از دیگران است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما نباید کار را رها کنیم و باید برای مشکلات موجود در حوزه آموزش، تدابیری داشته باشیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اصل بر حضور دانش‌ آموزان در مدارس است، افزود: هر جا به ما اجازه داده شود، مدارس ما دایر خواهند شد و دانش‌آموزان باید حضور داشته باشند.

او ادامه داد: قطعا کرونا پدیده قطع آموزش و ترک تحصیل را به وجود آورده و سهم محرومان در این راستا بیشتر است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مواجه شدن با این بیماری باعث شد تدابیری برای افرادی که دسترسی به آموزش مجازی ندارند اندیشیده شود، گفت: ۳۰ درصد از مدارس که دارای ۸ تا ۱۰ درصد از دانش‌آموزان هستند، در مناطق زیر ۳۵ نفر درس می‌خوانند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه زمانبندی و یا زوج و فرد کردن مدارس روش‌هایی هستند که در نظر گرفته شده‌اند، گفت: برای هر مدرسه طرحی در نظر گرفته خواهد شد تا دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کنند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در کنار همه تلخی‌هایی که کرونا داشت در حوزه آموزش اگر بتوانیم آموزش مجازی را به خوبی گسترش دهیم، می‌توانیم با استفاده از بهترین معلم‌ها، محتوایی هماهنگ و در بالاترین سطح بین همه دانش‌آموزان ارائه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گفت: باید یک کمپین اجتماعی تشکیل شود تا مردم در این حوزه ورود و به یکدیگر کمک کنند.

او با بیان اینکه توانستیم در این مدت زمان‌هایی را که دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌رفتند، با استفاده از آموزش‌های تلویزیونی مدیریت کنیم، گفت: آموزش‌های تلویزیونی دانش آموزان از ۱۵ شهریور ماه از سر گرفته خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات آموزش‌های تلویزیونی گفت: ارتباط یک طرفه در آموزش‌های تلویزیونی موجب شده است امکان دریافت مطالب و کنترل وجود نداشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اجرای سیاست آموزش‌های مجازی نیازمند تهیه ابزار‌هایی است که باید حتماً در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
11
هزینه های اینترنت (نرم افزار شاد) برای بسیاری از خانواده ها کمر شکن است
دوازدهمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
2
ما که امسال سال آخر مون هست میریم مدرسه یا نه تکلیف ما چی میشه
ال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
2
سلام آره واقعا پر هزینه ست یکی مثل ما مدرسه ی غیر انتفاعی هم میخوایم پو ل مدرسه رو بدیم هم پول اینتر نت لااقل پول مدرسه باید نصف حساب کنن باتوجه به هر شهر نکنه گفتن هزینه ی شهریه ها متفاوته .
مراغه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
1
1
نمیتونم من از از تلویزیون درس یاد بگیرم اگه مجازی باشه اصلا هیچی نمی تونم یاد بگیرم حضوری باشه مدرس بهتر
نظرات بینندگان