arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

دانشگاه علوم پزشکی: احتمال طغیان "فلج اطفال" و "سرخک" در مازندران، به دلیل افت پوشش واکسیناسیون

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان خواست تا واکسیناسیون فرزندان خود را به دلیل ترس از ویروس کرونا، به تاخیر نیندازند و گفت: متاسفانه تداوم افت پوشش واکسیناسیون، سبب طغیان بیماری‌هایی چون سرخک و فلج اطفال در ماه‌های آینده می ‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشگاه علوم پزشکی: احتمال طغیان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان خواست تا واکسیناسیون فرزندان خود را به دلیل ترس از ویروس کرونا، به تاخیر نیندازند و گفت: متاسفانه تداوم افت پوشش واکسیناسیون، سبب طغیان بیماری‌هایی چون سرخک و فلج اطفال در ماه‌های آینده می ‌شود.

به گزارش انتخاب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حامد روحانی زاده از افت پوشش واکسیناسیون در مازندران با توجه به داده‌های ثبت شده در سامانه سیب خبر داد و اظهار کرد: خانواده‌ها واکسیناسیون فرزندان خود را به تاخیر نیندازند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز بهداشت مازندران، آنالیز مجدد داده‌های سامانه، همچنان نشان دهنده افت پوشش واکسیناسیون در شهرستان‌های تحت پوشش است.

معاون دانشگاه علوم ‌پزشکی مازندران، تصریح کرد: این در حالی است که در شرایط پاندمی کرونا، واکسیناسیون از مهم‌ترین خدمات اساسی بهداشتی است که از بیماری‌های با قابلیت ایجاد اپیدمی مانند فلج اطفال یا سرخک جلوگیری می‌کند اما متاسفانه تداوم افت پوشش واکسیناسیون، سبب طغیان این بیماری‌ها در ماه‌های آتی می ‌شود.

روحانی زاده گفت: همه شهروندان دارای فرزند تازه متولد شده یا خردسال باید توجه کنند، به دلیل شیوع بیماری کرونا از تزریق واکسن فرزندان خود غافل نباشند و اطمینان داشته باشند تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ به منظور تداوم ایمن سازی کودکان در مقابل بیماری‌ها در واحدهای بهداشتی پیش بینی شده است.

وی در پایان اظهار کرد: خانواده ها با مراجعه به پایگاه های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت می توانند در اولین فرصت نسبت به واکسیناسیون به موقع و رفع تاخیر واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

نظرات بینندگان