arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

یمن، حمایت واشنگتن از سرقت نفت سوریه را محکوم کرد

وزارت‌خارجه یمن اقدام خصمانه دولت آمریکا در حمایت از توافق غیرقانونی میان یک شرکت آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بر سر سرقت نفت سوریه را محکوم کرد. اخیرا «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی فاش کرده بود که «مظلوم عبدی» فرمانده قسد توافقی را با یک شرکت نفت آمریکایی به منظور آنچه آن را نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرق خواند، امضا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت‌خارجه یمن اقدام خصمانه دولت آمریکا در حمایت از توافق غیرقانونی میان یک شرکت آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بر سر سرقت نفت سوریه را محکوم کرد.

به گزارش فارس، «هشام شرف» وزیرخارجه یمن، امروز (دوشنبه)، اقدام خصمانه دولت آمریکا در نظارت بر توافق غیرقانونی فروش نفت سوریه میان یک شرکت نفتی آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) را محکوم کرد.

اخیرا «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی فاش کرده بود که «مظلوم عبدی» فرمانده قسد توافقی را با یک شرکت نفت آمریکایی به منظور آنچه آن را نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرق خواند، امضا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، وزیرخارجه یمن با توصیف این اقدام به عنوان دزدی تأکید کرده بود که تنها دزدان و دشمنان مردم سوریه دست به چنین کاری می‌زنند.

هشام شرف در ادامه گفت که این توافق غیرقانونی در مقابل دیدگان جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد و با حمایت دولت آمریکا از دزدان و گروه‌های غیرقانونی رخ می‌دهد؛ گروه‌هایی که کاخ سفید پیشتر در چهارچوب توطئه موسوم به «آشفتگی خلاقانه و خارمیانه بزرگ» آنها را تأسیس و مسلح کرده بود.

شرف ضمن محکوم کردن این اقدام، گفت چیزی که اکنون در سوریه اتفاق می‌افتد مشابه جنایت سرقت نفت گاز یمن است که از سال‌ها پیش توسط متجاوزان سعودی-اماراتی و دست‌نشاندگان آنها در یمن به راه افتاده است.

وی در بخش پایانی اظهاراتش تأکید کرد که حمایت موقت واشنگتن از این گروه‌ها مدت زمان زیادی به طول نخواهد انجامید و همچنین این اقدامات به نفع گروه‌های یادشده نخواهد بود. شرف همچنین گفت که دزدان نفت سوریه روزی در دادگاه‌های بین‌المللی حاضر خواهند شد و پاسخ این اقدامات خود علیه مردم فقیر و مظلوم را خواهند داد.

پیشتر، «مایک پامپئو» وزیر‌ امور خارجه آمریکا نیز از تواف یادشده استقبال کرده بود و در عین حال،‌ گفته بود که این توافق بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفته، زمان برده است.

نظرات بینندگان