arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۴ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر لبنان فردا را عزای عمومی اعلام کرد / به دلیل خسارات بسیار فعالیت بندر تا مدت‌ها متوقف می شود
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۲۲:۳۳

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان فردا را به احترام قربانیان انفجار بندر بیروت عزای عمومی اعلام کرد. رسانه‌ها گزارش دادند، همسر نخست‌وزیر، دخترش و نیز تعدادی از مشاورانش در اثر انفجار بیروت زخمی شدند. منابع مطلع می‌گویند، خسارات بندر بسیار بالاست و فعالیت این بندر برای مدتی طولانی متوقف خواهد شد.

وقوع دو انفجار بزرگ در بیروت+ویدیو / ماجرا چیست؟
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۲۰:۵۵

رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در شهر بیروت،پایتخت لبنان خبر دادند. شبکه الجزیره دقایقی بعد به نقل از منابع لبنانی گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می دهد انفجار در یکی از انبارهای مواد منفجره (مانند طرقه) واقع در بندر بیروت رخ داده است. شبکه المیادین لبنان نیز با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست. شبکه الجزیره خسارت‌های مالی وارد شده به محل انفجار و مناطق اطراف را سنگین دانسته است. با این حال هنوز از خسارت‌های جانی این حادثه تا لحظه تنظیم خبر، گزارشی منتشر نشده است.

جمشید شارمهد در ایران بازداشت شد؟
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۹:۰۹

بدون شک بازداشت شارمهد یک عملیات بسیار پیچیده بوده که شاید دو سال طول کشیده است. شخصیت‌هایی به این فرد نزدیک شدند و او را به ایران کشاندند. بعضی خبرهای درز کرده نشان می‌دهد او در داخل ایران، نشستی را برای برنامه ریزی عملیات خطرناک تروریستی برگزار کرده بود که شاید هدف آن مانورهای اخیر رسول اعظم (ص) بود.

مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شد / برگزاری جلسه رأی اعتماد در تاریخ ۲۲ مرداد
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۷:۵۱

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از معرفی حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

افزایش کمک هزینه معیشت و مسکن مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۷:۱۹

مدیر کل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به افزایش کمک هزینه معیشت و مسکن مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: کمک هزینه معیشت و مسکن مستمری‌بگیرن سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه 98 مبلغ 70 هزار تومان بود که این رقم 172 درصد رشد پیدا کرده است.

جزئیات تازه‌ای از تجمع اتباع افغانی با پرچم طالبان / فرمانده انتظامی پایتخت: ۵ نفر از عوامل اصلی زندانی شدند / بقیه در حال طرد از کشور هستند
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۷:۱۹

فرمانده انتظامی پایتخت از بازداشت و دستگیری 19 نفر از اتباع افغانی که در پارک ملت با پرچم گروهک تروریستی حضور داشتند خبر داد.

کمیسیون آموزش: تشکیل هیات ۱۳ نفره برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور / تاکید بر استفاده‌ی ۲۰ درصد از فضا‌های اختصاص داده شده / جلوگیری از حضور خانواده‌ها در مراکز آزمون
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۵:۴۶

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تشکیل هیاتی ۱۳ نفره از تعدادی از نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت جهت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور سراسری خبر داد.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۴ مرداد ۹۹: ۲۱۲ نفر دیگر فوت کردند / مجموع جانباختگان به ۱۷۶۱۷ نفر رسید / با شناسایی ۲۷۵۱ مورد جدید ابتلا، تعدا مبتلایان به ۳۱۴۷۸۶ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۴:۲۴

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

احتمال تعطیلی پاساژ علاء الدین و بازار رضا در میدان ارگ
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۵۳

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پاساژهای شلوغ و پرتردد موجب پلمپ و تعطیلی آن‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجمعات باعث گسترش بیماری می‌شود، بیان داشت: پاساژ علاء الدین و بازار رضا میدان ارگ از امکان صنفی بسیار پرتردد هستند که براساس بررسی‌ها و مشاهدات انجام شده پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز به درستی رعایت نمی‌شود.

دستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۵۳

اولین جلسه جلسه کمیته مشترک وعاظ ، مادحین و نمایندگان وزارت بهداشت عصر روز گذشته دوشنبه ١٣ مردادماه برگزار شد.

در این جلسه دستورالعمل‌های مدنظر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نسبت به چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری ایام محرم که توسط دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر اعلام شد:

لایو خبر - ۱۴ مرداد ۹۹

ارتباط مستقیم تعداد مبتلایان کرونا با سفرها
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۴۰

آمار تردد وسایل نقلیه در محورها و جاده‌های بین شهری و بین استانی در چهار ماهه امسال نشان می‌دهد که رابطه عمیق و معناداری بین افزایش سفرهای مردم با شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان جدید به بیماری کوید ۱۹ وجود دارد. در چهار ماه گذشته هر قدر مردم سفرهای بیشتری رفته‌اند، نمودار مبتلایان به ویروس کرونا نیز همراستا با آن بیشتر شده است.

لایو خبر - ۱۴ مرداد ۹۹

ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۳۸

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان خراسان رضوی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اخذ مجوزهای مربوطه، ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان را اجرایی کرد و حتی تصویب شد دوچرخه سواری بانوان در مکان‌های عمومی و در ملا عام نیز ممنوع باشد.

روزبهانه خاطرنشان کرد: هیئت تابع قوانین و ملزم به رعایت و انجام دستورات مراجع بالاتر است. هیات ارگانی نیست که از طرف خود هر کاری را انجام دهد، اما با این وجود هیئت دوچرخه سواری استان خراسان رضوی اولین هیئتی بود که با تشکیل جلسات با مقامات مسئول و نمایندگان گروه‌های دوچرخه سواری در راستای کاهش محدودیت ها گام برداشت.

وی در ادامه با توجه به حساسیت موضوع از ورزشکاران خواست با هوشیاری خود مانع از سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شوند و با رعایت قوانین باعث شوند تا از حساسیت موضوع در آینده کاسته شود.

پیشنهاد وزارت کشور: تبلیغات انتخابات مجازی شود
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۳۷

معاون سیاسی وزارت کشور نگرانی وزارت بهداشت درباره برگزاری تجمعات در تبلیغات دومین مرحله یازدهمین دوره انتخابات مجلس را دغدغه به جایی دانست و گفت: وزارت کشور پیشنهاد کرده تبلیغات در فضای مجازی برگزار شود که در صورت نداشتن منع قانونی و تایید شورای نگهبان، تبلیغات نامزدها از میدانی به فضای مجازی متتقل می‌شود.

قوه قضائیه: ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۳۷

معاون قضایی دادستان تهران با بیان این که قوه قضاییه با روش قطره چکانی معرفی متخلفان ارزی موافق نیست گفت: برای ۲۵۰ متخلف ارزی که بانک مرکزی معرفی کرده است هزار و ۲۰۰ پرونده تشکیل و برای هزار نفر هم قرار تأمین کیفری صادر شده و ۴۴۵ نفر هم بازداشت شدند.

وزیر اقتصاد: سهامی برای جاماندگان سهام عدالت نداریم
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۳۷

وزیر اقتصاد با رد موضوع جاماندگان سهام عدالت گفت: از نظر قانون افراد مدنظر پوشش داده شده اند ضمن اینکه از نظر دارایی‌هایی که بتوانیم این کار را انجام دهیم محدویت داریم زیرا آن زمان این حجم واگذاری نشده بود.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۳۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان