arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

رئیس سازمان بورس: عرضه اولیه ۱۴۰ شرکت جدید در بورس / آمار عرضه اولیه امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه در چهار ماه نخست امسال، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده، گفت: ۱۴۰ شرکت در بورس و فرابورس در حال طی کردن فرایند پذیرش هستند. وی توضیح داد: امسال بیشترین فعالیت در بازار سرمایه بر تقویت تامین مالی متمرکز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه در چهار ماه نخست امسال، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده، گفت: ۱۴۰ شرکت در بورس و فرابورس در حال طی کردن فرایند پذیرش هستند.

به گزارش بازارسرمایه ایران، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، بیان کرد: سال گذشته در چهار ماه ابتدایی ۳۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام شده بود، بدین ترتیب امسال تامین مالی بوسیله بازار سرمایه بیش از سه برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده، رونق بازار ثانویه به بازار اولیه و تولید هدایت می‌شود، گفت: هفته گذشته شورای عالی بورس، سقف صندوق‌های سرمایه‌گذاری را از ۱۰ به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد که به این ترتیب هم دولت در انتشار اوراق و هم شرکت‌ها می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

قالیباف اصل با بیان اینکه تا هفته گذشته یک عرضه اولیه در روزهای چهارشنبه‌ انجام می‌شد، گفت: هفته گذشته عرضه اولیه دو برابر شد و این در حالی است که آمار عرضه اولیه امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر است و بطور نمونه کل سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عرضه اولیه انجام شد، در حالی که در چهار ماه نخست امسال ارزش عرضه های اولیه از ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان گذشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از ابتدای سال اقدام‌های زیادی را برای تسهیل حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه و تامین مالی آنها انجام داده‌ایم، افزود:‌ امسال سران سه قوه مصوبه خوبی در این باره داشتند. از جمله مالیات شرکت‌هایی که امسال وارد بورس می‌شوند، دوباره بررسی نمی شود که انتظار می رود بخش خصوصی از این امکان به خوبی استفاده کند.

قالیباف اصل توضیح داد: اکنون ۹۰ شرکت در فرابورس و ۵۰ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در فرایند پذیرش قرار دارند، ضمن اینکه امسال بیشترین فعالیت در بازار سرمایه بر تقویت تامین مالی متمرکز شده است.

نظرات بینندگان