arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / وقوع دو انفجار بزرگ در بیروت / ورود وزير ارتباطات به موضوع تخلف اپراتور‌ها در افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت / ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد / ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / وقوع دو انفجار بزرگ در بیروت / ورود وزير ارتباطات به موضوع تخلف اپراتور‌ها در افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت / ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد / ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

وقوع دو انفجار بزرگ در بیروت: رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در شهر بیروت، پایتخت لبنان خبر دادند. شبکه الجزیره دقایقی بعد به نقل از منابع لبنانی گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می دهد انفجار در یکی از انبارهای مواد منفجره (مانند طرقه) واقع در بندر بیروت رخ داده است. شبکه المیادین لبنان نیز با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست. شبکه الجزیره خسارت‌های مالی وارد شده به محل انفجار و مناطق اطراف را سنگین دانسته است. با این حال هنوز از خسارت‌های جانی این حادثه تا لحظه تنظیم خبر، گزارشی منتشر نشده است.

تعرفه تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی اعلام شد: دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: در هفتاد و هشتمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور که امروز برگزار شد، چندین موضوع بررسی و مورد تصویب قرار گرفت. وی تاکید کرد: یکی از مصوبات امروز، بازنگری در تعرفه خدمت تشخیص کووید۱۹ بر اساس آزمایش های مولکولی و PCR بود. مقرر شد که تعرفه این آزمایش علاوه بر قیمت اعلام شده کیت تشخیصی از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی، در بخش دولتی حدود ۵۵ هزار تومان و در بخش خصوصی حدود ۱۱۸ هزار تومان باشد.

فوت ۲۱۲ بیمار جدید کرونا در شبانه روز گذشته: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۵۶۰ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسید. لاری همچنین گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

ورود وزير ارتباطات به موضوع تخلف اپراتور‌ها در افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفت: گران فروشی اپراتور‌ها در افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت تخلف محض بوده و وزارت ارتباطات با آن برخورد خواهد کرد. او ادامه داد: ما به گران فروشی اپراتور‌ها واقف هستیم، اما در فضای احساسی با آن برخورد نمی‌کنیم در حالی که می‌توانیم محدودیت‌هایی را برای آنها اعمال کنیم، اما این امر باعث کاهش کیفیت خدمات برای مردم خواهد شد و ما نمی‌خواهیم که چنین اتفاقی بیفتد.

رد درمان کرونا با «نیش زنبور عسل» توسط انستیتو پاستور: انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: بررسی تأثیر درمانی هر دارو با مداخله پزشکی بر کرونا ویروس و بیماری‌های مشابه باید پس از بررسی پروپوزال مربوطه در شورای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دریافت مجوز از کمیته‌های اخلاق پزشکی صورت بگیرد و تا زمانی که این مراحل انجام نشود و نتایج احتمالی درمانی مطالعات به تأیید مراجع ذی صلاح در کشور نظیر سازمان غذا و دارو نرسیده و پروتکل‌های درمانی وارد نگردد، این روش‌های درمانی ادعاهای اثبات نشده بوده و مورد تایید نیست و توصیه نمی‌شود.

ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در مشهد: رئیس هیئت دوچرخه سواری استان خراسان رضوی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اخذ مجوزهای مربوطه، ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان را اجرایی کرد و حتی تصویب شد دوچرخه سواری بانوان در مکان‌های عمومی و در ملا عام نیز ممنوع باشد.

شناسایی راهکار درمانی جدید برای کرونا: محققان دانشگاه ایالت کانزاس آمریکا توانستند یک روش درمانی جدید برای کووید ۱۹ شناسایی کنند که در آن از مولکول‌های کوچکی موسوم به پروتئاز برای مهار کردن ویروس SARS-CoV-۲ در بدن انسان استفاده می‌شود. این پروتئازهای ویروس که با عنوان ۳CLpro شناخته می‌شوند، ‌ هدف‌های دارویی مهمی محسوب می‌شوند زیرا در تولید مثل ویروس نقش حیاتی دارند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد مهارکننده‌های ۳CLpro توانایی مهار تولید مثل دو گونه ویروس MERS-CoV و SARS-CoV-۲ در سلول‌های کشت شده انسان و مدل جانوری MERS را دارند و یک داروی بالقوه برای مقابله با انواع ویروس کرونا هستند.

وزیر اقتصاد: سهامی برای جاماندگان سهام عدالت نداریم: فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد با رد موضوع جاماندگان سهام عدالت گفت: از نظر قانون افراد مدنظر پوشش داده شده اند ضمن اینکه از نظر دارایی‌هایی که بتوانیم این کار را انجام دهیم محدویت داریم زیرا آن زمان این حجم واگذاری نشده بود.

وزارت بهداشت: هنوز هیچ پروتکل بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم ابلاغ نشده است: رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها درباره پروتکل بهداشتی برگزاری مراسم ماه محرم، گفت: هنوز هیچ پروتکل مصوبی در این زمینه نهایی و ابلاغ نشده است.

جان بولتون: شاید ترامپ آمریکا را از ناتو خارج کند: جان بولتون، مشاور پیشین کاخ سفید در گفتگو با یک روزنامه آلمانی گفت که اگر دونالد ترامپ برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، شاید آمریکا از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خارج شود.

تاکید ترامپ بر حق او برای متوقف کردن رای‌گیری پستی: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری مدعی شد این حق را دارد که از اجرای طرح برگزاری انتخابات به صورت پستی توسط ایالت‌ها جلوگیری کند. وی گفت: «با اینکه این حق را دارم که یک فرمان اجرایی برای متوقف کردن این اقدام امضا کنم، اما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.»

افزایش کمک هزینه معیشت و مسکن مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی: مدیر کل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به افزایش کمک هزینه معیشت و مسکن مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: کمک هزینه معیشت و مسکن مستمری‌بگیرن سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه 98 مبلغ 70 هزار تومان بود که این رقم 172 درصد رشد پیدا کرده است.

ارتباط مستقیم تعداد مبتلایان کرونا با سفرها: آمار تردد وسایل نقلیه در محورها و جاده‌های بین شهری و بین استانی در چهار ماهه امسال نشان می‌دهد که رابطه عمیق و معناداری بین افزایش سفرهای مردم با شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان جدید به بیماری کوید ۱۹ وجود دارد. در چهار ماه گذشته هر قدر مردم سفرهای بیشتری رفته‌اند، نمودار مبتلایان به ویروس کرونا نیز هم راستا با آن بیشتر شده است.

نظرات بینندگان