arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه کرد / نماینده آمریکا: روسیه و چین احتمالا این قطعنامه را وتو کنند

آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرده است. به گزارش بلومبرگ، قعطنامه جدید تقریبا شبیه پیش نویس قطعنامه ای است که در ماه ژوئن منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرده است.

در این قطعنامه از اعضای سازمان ملل خواسته شده تا فروش تسلیحات به ایران متوقف شود و از ارائه هر گونه «خدمات یا منابع مالی، آموزشی و فنی، توصیه، سایر خدمات و کمک های مرتبط با تامین، فروش، انتقال، تولید، نگهداری و یا استفاده از تسلیحات» به ایران خودداری شود.

به گزارش بلومبرگ، قعطنامه جدید تقریبا شبیه پیش نویس قطعنامه ای است که در ماه ژوئن منتشر شد.

«کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه اذعان کرد که روسیه و چین احتمالا هرگونه قطعنامه ای را وتو کنند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.

روسیه و چین صریحا اعلام کرده اند قطعنامه آمریکا برای تمدید تسلحیاتی ایران را وتو خواهند کرد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد یک ماه قبل اعلام کرد که قطعنامه‌ پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران مطلقاً راه به جایی نخواهد برد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در خصوص قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: «این قطعنامه آینده بسیار بدی دارد. باید بگویم که اصلاً آینده‌ای ندارد. از همان زمانی که آمریکایی‌ها کار بر روی این قطعنامه را آغاز کرد، به آنها گفتیم که این قطعنامه مطلقاً هیچ شانسی برای پذیرفته شدن ندارد.»

این دیپلمات ارشد روس در ادامه تأکید کرد: «پذیرفته شدن چنین قطعنامه‌ای به حیات برجام پایان خواهد داد. مشخص است که ایران هرگز آن را نخواهد پذیرفت و حق هم دارد که آن را نپذیرد.»

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان