arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

لندن: هنوز زود است درباره انفجار بیروت گمانه‌زنی کنیم

«نیک گیب»، وزیر آموزش انگلیس روز چهار‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه «اسکای» گفت هنوز زود است درباره علت انفجار مهیب بندر بیروت گمانه‌زنی کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر خلاف اظهارنظر زود‌هنگام رئیس‌جمهور آمریکا درباره انفجار مهیب در بیروت، وزیر آموزش انگلیس گفته هنوز زود است درباره علت این انفجار گمانه‌زنی کنیم.


به گزارش فارس، «نیک گیب»، وزیر آموزش انگلیس روز چهار‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه «اسکای» گفت هنوز زود است درباره علت انفجار مهیب بندر بیروت گمانه‌زنی کنیم.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی‌ها در مورد علت این حادثه چیست، گفت: «مقامات لبنان قطعاً در حال بررسی علت این فاجعه هستند و قبل از اینکه نتایج این بررسی به ما برسد، زود است به گمانه‌زنی بپردازیم.»

وزیر آموزش انگلیس همچنین در این مصاحبه گفت که دولت بریتانیا در حال مذاکره است که چه کمک‌های مالی و فنی را می‌تواند به لبنان ارائه کند.

گیب در حالی درباره گمانه‌زنی در مورد حادثه انفجار مهیب در بیرون اظهار نظر کرد که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری گفته بود که به نظر می‌رسد این انفجار ناشی از یک حمله وحشتناک باشد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرده بود که سران نظامی آمریکا ارزیابی کرده‌اند که به نظر می‌رسد انفجارهای بیروت ناشی از یک حمله یا یک بمب باشد.

این در حالی است که سه منبع مطلع در وزارت دفاع آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفته‌اند که ارتش آمریکا هیچ شواهد و مدارکی ندارد که نشان دهد این انفجار ناشی از یک حمله بوده باشد. 

انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه در بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتدا انفجار کوچک بوده و سپس انفجاری شدید رخ داده است.

در پی این انفجار تاکنون مرگ بیش از یکصد نفر تایید شده و بیش از ۴۰۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

نظرات بینندگان