arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

سپند امیرسلیمانی: همواره ماسک می زنم

«سپند امیر سلیمانی» گفت: این روزها خیلی کمتر از خانه بیرون می‌آیم و در ماشینم تعداد زیادی ضدعفونی کننده و ماسک دارم و برای هرموردی که از خانه بیرون می‌آیم، همواره ماسک می زنم، به شدت مراقبم و هرچیزی را قبل از استفاده ضدعفونی می‌کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سپند امیر سلیمانی» گفت: این روزها خیلی کمتر از خانه بیرون می‌آیم و در ماشینم تعداد زیادی ضدعفونی کننده و ماسک دارم و برای هرموردی که از خانه بیرون می‌آیم، همواره ماسک می زنم، به شدت مراقبم و هرچیزی را قبل از استفاده ضدعفونی می‌کنم.

سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به روزهای گذشته از شروع سال ۹۹ و فعالیت‌هایی که در این مدت انجام داده است   بیان کرد: در این ایام برخی اوقات به رادیو می‌روم و بیشتر اجرای اینترنتی دارم و عمدتا مواردی از این دست را انجام می دهم.

اوضاع خوبی نیست و این روزها زندگی سخت شده است؛ درحال حاضر کار تصویری و بازیگری انجام نمی دهم و بیشتر در فضای مجازی فعالیت می‌کنم، لایوی داریم که کمپینی برای آقای کریم باقری است که آن را اجرا می‌کنم. کمپین آقای باقری بیشتر فوتبالی است و من آقای باقری و خداداد عزیزی به نوعی در کنار هم آن را اجرا می‌کنیم.وی افزود: این روزها کارهای سینمایی خاصی پیشنهاد نمی‌شود (جز یک موردی بود که به نظرم جذاب نیامد) ولی تا جایی که می‌دانم کار خاصی هم در این ایام انجام نمی‌شود.

نقش و پیشنهاد کاری اگر باشد که به نظرم مناسب بیاید، حتما حضور پیدا می‌کنم اما ترجیحم این است که بین بازی‌هایی که جذاب نیست و پیشنهادهایی که دلچسب نیست، همین کارهای جست گریختۀ به جز بازیگری را انجام دهم.

بازیگر سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی‌ای همچون پاورچین (۱۳۸۲-۸۳)، من یک مستاجرم (۱۳۸۳)، شبهای برره (۱۳۸۴)، نرگس (۱۳۸۵)، مرد دوهزارچهره (۱۳۸۸)، آسمان همیشه ابری نیست (۱۳۸۹)، تبریز در مه (۱۳۹۱)، کلاه پهلوی (۱۳۹۲)، خروس(۱۳۹۲)، در حاشیه(۱۳۹۴)، معمای شاه (۱۳۹۵)، همسایه‌ها (۱۳۹۵)، زوج یا فرد(۱۳۹۷)، کامیون (۱۳۹۹) تصریح کرد: چون به شدت مراعات موارد بهداشتی را می‌کنم برخی جاها را هم اساسا نمی‌روم، همین موضوع باعث شده است که کارهایم عمدتا کارهایی جسته و گریخته باشد.

وی افزود: این روزها خیلی کمتر از خانه بیرون می‌آیم و در ماشینم تعداد زیادی ضدعفونی کننده و ماسک دارم و برای هرموردی که از خانه بیرون می‌آیم، همواره ماسک می زنم، به شدت مراقبت می‌کنم و هرچیزی را قبل از استفاده ضدعفونی می‌کنم.

فکر می کنم از این لحظه به بعد، خدا باید به ما و تمام مردم جهان رحم کند، چرا که این ماجرا به نظرم ماجرایی به راحت جمع شدنی نیست.

البته نمی‌شود همه کوتاهی‌ها و مشکلات ایجاد شده را به مردم و عدم برخورد مناسب آنان نسبت داد و مسئولین باید پاسخگوی شرایط باشند و اعلام کنند که دقیقا چه کرده‌اند. شاید بد نباشد که سایتی راه اندازی شود و در آن اطلاعاتی درباره این شرایط برای مردم به شدت به روزرسانی شود.

 

شاید لازم باشد که با کسانی که ماسک نمی‌زنند، برخوردی جدی‌تر شود

هنرپیشۀ فیلم‌های دندان طلا (۱۳۷۰)، نان، عشق و موتور هزار (۱۳۸۰)، اخراجی‌ها (۱۳۸۵)، مظفرنامه (۱۳۸۶)، اخراجی‌ها ۲ (۱۳۸۸)، اخراجی‌ها ۳ (۱۳۸۹)، مردان مریخی و زنان ونوسی (۱۳۸۹)، چک (۱۳۹۰)، خوب، بد، جلف (۱۳۹۴)، هزارپا(۱۳۹۶) و فیلم کوتاه پیاده (۱۳۹۷) با انتقاد از رفتارهایی که باعث مرگ و بیماری هم‌وطنانمان می‌شوند، گفت: به نظرم ما ایرانی‌ها اخلاق شروع به قتل و شروع به خودکشی خوبی داریم و نمود آن در کارهایی است که انجام می‌دهیم؛ دنده عقب رفتن در اوتوبان، جلوی هم پیچیدن در رانندگی یا موتور سوارانی که کلاه ایمنی بر سر نمی گذارند، این‌ها همه مصداق اهمیت ندادن به خود و دیگران است.

زمانی برای کمربند زدن پلیس فشار قهریۀ شدیدی گذاشت؛ امروز هم به نظرم شاید لازم باشد که با کسانی که ماسک نمی‌زنند و مراعات شرایط اجتماعی را نمی‌کنند، برخوردی جدی تر شود. چرا که این اهمال و بی‌توجهی علاوه بر خود، باعث آسیب زدن به جامعه و بیمار ساختن دیگران می‌شود.

فیلم می‌بینم و ساز می‌زنم

این هنرمند که سابقۀ حضور در نمایش‌های خانگی‌ای همچون ماه از روی سکو، خاندان سیبیلیان، به رنگ آسمان، پروانه در آتش، اعتراف، کلاه گیس، این یک تصادف نیست، پنگوئن و تبریز در مه را دارد، در توضیح روزمرگی‌های خویش در ایام کرونا، یادآور شد: روزهای درخانه را فیلم می‌بینم و ساز می‌زنم.

وی افزود: آخرین فیلمی که دیدم جهان با من برقص ساخته سروش صحت بود که فیلمی خوش ساخت و به عقیده‌ام بسیار جذاب بود.

از فیلم‌های اکران آنلاین فیلم خروج را دیدم و دوست دارم که فکر کنم آقای حاتمی‌کیا همچنان آژانس شیشه‌ای می‌سازد و ترجیح می‌دهم در مورد ایشان در همان دوره (دهۀ ۷۰) صحبت کنم و نه دوران جدید.

وی در انتها و در اشاره به وضعیت سعید امیرسلیمانی تاکید کرد: حال پدرم عالی است و این روزها را مانند همۀ مردم در فضای مراعات اجتماعی می‌گذراند.

ایرنا

نظرات بینندگان