arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

امیرحاتمی در گفتگو با همتای لبنانی: آماده اعزام کادر درمانی و ارسال تجهیزات به بیروت هستیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت و گوی تلفنی با همتای لبنانی خود گفت: برای کمک به مجروحین حادثه انفجار در بندر بیروت آماده اعزام کادر درمانی و ارسال تجهیزات هستیم. در این گفت و گو زینه عکر وزیر دفاع لبنان نیز از ابراز همدری و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت و گوی تلفنی با همتای لبنانی خود گفت: برای کمک به مجروحین حادثه انفجار در بندر بیروت آماده اعزام کادر درمانی و ارسال تجهیزات هستیم.

به گزارش  روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تماس تلفنی با زینه عکر وزیر دفاع لبنان در خصوص واقعه اسفناک انفجار در بندر بیروت و چگونگی کمک رسانی به حادثه دیدگان گفت و گو کرد.

امیر حاتمی در این گفت و گو ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با دولت، نیروهای مسلح و مردم لبنان، آمادگی دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای رساندن کمک‌های اضطراری به حادثه دیدگان را اعلام کرد و اظهار داشت: کمک‌های درمانی شامل یک بیمارستان سیار آماده ارسال به بیروت است.

در این گفت و گو زینه عکر وزیر دفاع لبنان نیز از ابراز همدری و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر کرد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر دیروز (سه‌شنبه) انفجار مهیبی رخ داد. که بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۰ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است .

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با صدور پیام هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع انفجار در بندر بیروت پایتخت لبنان در عصر سه شنبه که ۱۰۰ کشته و بیش از ۵ هزار زخمی به دنبال داشت، ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

نظرات بینندگان