arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / مالیات چند برابری بر خانه‌های خالی در مجلس تصویب شد / نتایج مثبت یک واکسن دیگر آمریکایی کرونا روی انسان / ۳۰ درصد از سهام عدالت چند؟ / مخالفت دولت با صدور و اختصاص کالابرگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / مالیات چند برابری بر خانه‌های خالی در مجلس تصویب شد / نتایج مثبت یک واکسن دیگر آمریکایی کرونا روی انسان / ۳۰ درصد از سهام عدالت چند؟ / مخالفت دولت با صدور و اختصاص کالابرگ

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مخالفت دولت با صدور و اختصاص کالابرگ: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به طرحی که در مجلس در دست بررسی است، گفت: ما تا این لحظه با کالا برگ موافق نیستیم.

بیشترین آمار ابتلا و فوتی کرونا در تهران مربوط به چه مناطقی است؟: فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: بر اساس گزارش‌ها از ردیابی محل زندگی و اشتغال بیماران ترخیصی و فوت‌شدگان در هفته گذشته، منطقه ۴ شهر تهران با نزدیک به یک میلیون جمعیت، بیشترین میزان ابتلا را داشته است. همچنین منطقه ۲ با نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و منطقه ۱۴ و ۱۵ به ترتیب جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند. وی در خصوص آمار فوتی در هفته گذشته نیز ادامه داد: منطقه ۴، منطقه ۱۴ و منطقه ۱۵ به ترتیب بیشترین آمار فوتی را در شهر تهران به خود اختصاص دادند. همچنین در منطقه ۲۲، میزان ابتلا و مرگ و میر نسبت به هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته که البته طبق پیش بینی‌ها، درگیری بیشتر مناطق غربی و جنوب غربی در موج کنونی، دور از انتظار نبوده است.

اعلام آمادگی ایران برای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با همتای اوکراینی خود ضمن مثبت ارزیابی کردن گفت‌وگوها گفت: ایران آمادگی دارد به خانواده و بازماندگان هواپیمای اوکراینی غرامت بپردازد. در گفتگوی تلفنی امروز وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین نتایج سفر اخیر هیات مذاکره‌کننده ایرانی به کی‌یف جهت پیگیری روند رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای PS۷۵۲ اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نتایج مثبت یک واکسن دیگر کرونا روی انسان: شرکت زیست فناوری آمریکایی "نواواکس"(Novavax)  که برای توسعه واکسن "کووید-۱۹"،  ۱.۶ میلیارد دلار از دولت فدرال آمریکا بودجه دریافت کرده بود، اعلام کرد که اولین نتایج مقدماتی آزمایش این واکسن روی انسان‌ها "مثبت" بوده است.شرکت "نواواکس" در کارآزمایی مرحله اول، واکسن کرونای ساخت خود را به ۱۳۱ داوطلب سالم تزریق کرد و به برخی "دارونما" و برخی دیگر "دو دوز" از واکسن را تزریق کرد. البته میزان این دوزها از هم متفاوت بود. یکی ۵ میکروگرم و دیگری ۲۵ میکروگرم.

۱۸۵ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۳۱ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید. وی در توضیح استان های در وضعیت قرمز بیماری نیز گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

۳۰ درصد از سهام عدالت چند؟: ارزش واقعی سهام عدالت بر اساس تابلوی روز بورس تغییر می کند و از زمانی که امکان فروش ۳۰ درصد از این سهام برای مشمولان فراهم شده است، ارزش واقعی یک سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، بین ۱۷ تا ۱۹ میلیون تومان تغییر کرده است. بر این اساس و طبق آخرین به روز رسانی گزارش دارایی که مربوط به تاریخ ۱۳ مرداد است، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان کمی بیشتر از ۱۷ میلیون و ۹۳۵هزار تومان است.

ظریف: در حال ارسال بیمارستان صحرایی و دارو به لبنان هستیم: وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران در حال ارسال بیمارستان صحرایی و دارو به لبنان برای کمک به امدادرسانی در برابر فاجعه انفجار است. محمد جواد ظریف در توییتی نوشت: " در تماس با آقای شربل وهبه وزیر امور خارجه لبنان، همبستگی قاطع و راسخ ایران با لبنان را تکرار کردم. ایران در حال ارسال بیمارستان صحرایی و دارو برای کمک به امدادرسانی در برابر این فاجعه است. ایران در کنار لبنان می‌ایستد."

«رایس» و «هریس» دو گزینه نهایی بایدن برای معاونت ریاست‌جمهوری: رسانه آمریکایی به نقل از «معتمدان» جو بایدن گزارش داد، سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت اوباما و سناتور کامالا هریس دو گزینه نهایی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا برای معاونت ریاست جمهوری هستند.کامالا هریس سناتور کالیفرنیا، «الیزابت وارن» سناتور ماساچوست و سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت اوباما هستند.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصویب شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز، طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (اخذ مالیات از خانه‌های خالی) را تصویب کردند. قانون، به صورت ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح زیر می‌شود: سال اول- معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم- معادل دوازده برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد- معادل هجده برابر مالیات متعلقه.

کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟: بر اساس اعلام سفارتخانه‌های برخی کشور‌ها در پایتخت لبنان بر اثر انفجار مهیب دیروز شماری از کارکنان نمایندگی‌هایی خارجی کشته یا زخمی شده‌اند. شماری از کارکنان سفارت آلمان در بیروت در انفجار‌های دیروز سه شنبه در مجروح شدند. هلند نیز اعلام کرد که پنج کارمند سفارت هلند در بیروت در انفجار‌های این شهر مجروح شده‌اند. سفارت مصر در بیروت گزارش داد یک کارمند این سفارتخانه عربی در حادثه انفجار بیروت کشته شده و همچنین یک نفر دیگر نیز ناپدید شده است. سازمان ملل نیز از مجروح شدن تعدادی از نیرو‌های حافظ صلح در بیروت خبر داده است.

آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه کرد: آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرده است. در این قطعنامه از اعضای سازمان ملل خواسته شده تا فروش تسلیحات به ایران متوقف شود و از ارائه هر گونه «خدمات یا منابع مالی، آموزشی و فنی، توصیه، سایر خدمات و کمک های مرتبط با تامین، فروش، انتقال، تولید، نگهداری و یا استفاده از تسلیحات» به ایران خودداری شود.

الاخبار: شدت انفجار بیروت با انفجار یک بمب هسته‌ای قابل مقایسه است: روزنامه الاخبار لبنان نوشت: برخی از تحلیل‌گران قدرت انفجار شب گذشته بیروت را با قدرت یک بمب تاکتیکی هسته‌ای برابر دانسته‌اند. مقدار نیترات آمونیوم موجود در انبار شماره ۱۲ بیروت که بیش از ۶ سال استفاده نشده و بدون بسته بندی و ذخیره‌سازی بود، باعث انفجار شد. این مقدار معادل حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن از مواد TNT است.

نظرات بینندگان