arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۶۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
گزارش «القدس العربی» از پیامدهای سیاسی انفجار بیروت؛

حرکت لبنان در مسیر بن‌بست سیاسی؟

انفجار بندر بیروت، به معنای پایان فاجعه بار مسیر سیاسی است که در آن، لبنان از سوی نخبگان سیاسی اداره می‌شد که آماده نابود کردن این کشور و ملتش بودند، بدون آنکه خود احساس شکست سیاسی و اخلاقی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لبنان در بن بست سیاسی؟

انتشار مطالب رسانه های خارجی با هدف اطلاع رسانی از نوع نگاه و برداشت آنان از تحولات صورت می گیرد و به منزله تایید آن از سوی «انتخاب» نیست.

روزنامه القدس العربی، چاپ لندن نوشت: میشل عون، رئیس جمهور لبنان و حسان دیاب، نخست وزیر این کشور، به سرعت از محاکمه مسئولان این انفجار وحشتناک صحبت کردند، انفجاری که موجب نابودی نیمی از شهر بیروت و آواره شدن ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان آن شد. با این اظهارات، عملا نخست وزیر و رئیس جمهور لبنان، مسئولیت را از خود دور کردند، یعنی طبقه سیاسی حاکمی که لبنان را به این مرحله از دولت شکست خورده رسانده اند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: افزون بر فاجعه انسانی که موجب کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ۴ هزار نفر شده و بسیاری از کشور‌های عربی و دیگر کشور‌های جهان را به ارسال کمک به مردم بیروت سوق داد، یک فاجعه اقتصادی نیز ایجاد شده است، چرا که ۸۰ درصد از بندر نابود شده است، حال آنکه بیشتر صادرات و واردات از این منطقه صورت می‌گرفت. به دیگر بیان، بندر بیروت، شریان اصلی تجارت لبنان بود و نابودی آن، ضربه مهلکی به اقتصاد این کشور وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در این میان، صحبت از محاکمه مسئولان کوچک و سرپوش گذاشتن بر مسئولیت بزرگان و اعلام دولت و نظام در مورد شروع تحقیق، تا مشخص شدن نتایج آن، مضحک به نظر می‌رسد. در این رابطه سعد الحریری خواستار دخالت طرف‌های بین المللی، برای تضمین صداقت تحقیقات شده است.

واقعیت آن است که فاجعه انفجار بیروت، نشان دهنده فروپاشی نظام لبنان و رسیدن این کشور به پرتگاه، در تمام اشکال سیاسی، اقتصادی، انسانی و اخلاقی است.

بدتر از همه آنکه این نظام به جای اعلام استعفا و کناره گیری عناصر اصلی آن، که مردم لبنان خواستار خروج کامل آن‌ها از حکومت هستند، به نحوی رفتار می‌کند که آنچه اتفاق افتاده، حادثه‌ای کوچک است که با اقامت اجباری مردم بیروت یا با اجرای تحقیق و کاغذ بازی مسئولان بلند پایه، حل می‌شود.

انفجار بندر بیروت، به معنای پایان فاجعه بار مسیر سیاسی است که در آن، لبنان از سوی نخبگان سیاسی اداره می‌شد که آماده نابود کردن این کشور و ملتش بودند، بدون آنکه خود احساس شکست سیاسی و اخلاقی کنند!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
7
4
مثل اینکه سایت شما هم زیاد بدش نمیاد در زمین عربستان - اسرائیل - آمریکا بازی کنه - اینکه اول هر مقاله یک تیتر آبی میزنید که اینها رو برای روشن شدن مواضع بقیه طرف های درگیر میزنید دلیل بر نشر نمیتونه باشه
شعف شما و سایت عصر ایران و فرارو و خیلی های دیگه دقیقا مثل برق تو چشمان مجری خبر بی بی سی بود موقعی که خبر سقوط موصل رو اعلام کرد ولی نشد خبر سقوط بغداد رو اعلام کنه ( خیلی دردشون اومد )
بدونید این کار شما در جهت منافع هیچ انسان ساکن خاور میانه نیست
ناشناس
|
France
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
1
6
لبنان از سوی نخبگان سیاسی اداره می‌شد که آماده نابود کردن این کشور و ملتش بودند، بدون آنکه خود احساس شکست سیاسی و اخلاقی کنند.

به جای لبنان ایران بگذارید و فعل ها رو هم به زمان حال تغییر بدهید جمله بهتر ادا میشه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
1
8
وقاحت سعد الحریری مثال زدنی است .
مگر حاکم یک کشور اینقدر احمق است که بیاید شریان اقتصادی کشورش را قطع کند تا کشور و مردمش دچار دردسر شوند و کار اداره کشور برایش سخت شود ؟
نفع بروز نا آرامی در لبنان به سعدالحریری خائن می رسد که میخاهد با حمایت آمریکا و عربستان به حکومت برسد . به همین دلیل با وقاحت تمام خواستار دخالت !!! طرف های بین المللی !!! در مسائل داخلی لبنان شده .
یکی نیست به نویسنده بگوید کجای دنیا وقتی انفجاری اتفاق می افتد نظام آن کشور استعفا می دهد ؟!
تورج
|
United Kingdom
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
4
5
"انتشار مطالب رسانه های خارجی با هدف اطلاع رسانی از نوع نگاه و برداشت آنان از تحولات صورت می گیرد و به منزله تایید آن از سوی «انتخاب» نیست."
این رسانه های خارجی چرا فقط رسانه های مخالف جبهه مقاومت هستن؟؟ چه کسی رو رنگ می کنید؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
2
بحران ها و اعتراضات در زمان همین اقای حریری اتاق افتاد که مجبور به استفا شد. چه سریع دولتی که 3 ماه نیست سرکار اومده مسول ورشکستی کشور هست؟
نظرات بینندگان