arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۶ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور بایدن: می‌توانستیم از داخل خود برجام تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کنیم / حتی یک متحد ما با تمدید این تحریم‌ها برای مدت نامعلوم موافق نیست
۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۰۰:۱۵

«آنتونی بلینکن»، مشاور «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ضمن تمجید از مفاد برجام گفته این توافق به گونه‌ای طراحی شده که دولت آمریکا می‌توانست با ماندن در آن تحریم‌های تسلیحاتی ضد ایران را تمدید کند. او گفت: «البته ما در داخل خود متن برجام روی مفاد مهمی برای بازگرداندن تحریم‌ها اصرار کردیم. فقط یک مشکل وجود دارد: بند بازگشت خودکار تحریم‌ها باید توسط یکی از طرف‌های مشارکت‌کننده در توافق هسته‌ای فعال شود.»

با استعفای هوک، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می شود
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۲۳:۰۶

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و یکی از معدود مقامات امنیت ملی که از بحران تیم سیاست خارجی در دوران ترامپ جان سالم به در برده بود، قصد دارد روز پنج شنبه استعفای خود را اعلام کند.

برایان هوک از سمتش استعفا می‌کند
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۲۲:۳۸

نیویورک‌تایمز نوشته هوک قرار است روز پنجشنبه استعفای خود از سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کند. روزنامه آمریکایی گفته خروج هوک ۵۲ ساله هر گونه شانس باقی مانده برای دیپلماسی با ایران قبل از اتمام دوره اول ریاست‌جمهوری ترامپ را از بین خواهد بود.

کرونا ترامپ را در انتخابات شکست می دهد؟ / تحلیل «پراجکت سیندیکیت» را بخوانید
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۲۰:۵۸

«پراجکت سیندیکیت» در مقاله ای به قلم های Michael Spence برنده نوبل اقتصاد و David W. Brady استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد، نوشت: رفتار نادرست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در مقابل بحران کووید-19 باعث شده است که محبوبیتش در میان افراد مستقل و میانه رو یعنی گروه هایی كه در انتخابات نوامبر نقش اساسی دارند، از بین برود. از سوی دیگر، با خارج شدن کنترل این ویروس از دست ترامپ، او گزینه های خوبی پیش رو ندارد.

وزارت بهداشت لبنان: کشته‌های انفجار بیروت به ۱۵۷ تن رسید و بیش از ۵۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۲۰:۰۷

وزارت بهداشت لبنان در تازه‌ترین آمار خود از میزان کشته‌های انفجار مهیب روز سه شنبه اعلام کرد که تا کنون ۱۵۷ تن کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. در همین ارتباط، «مروان عبود» استاندار بیروت، شامگاه چهارشنبه، در گفت‌و‌گو با یک شبکه تلویزیونی گفت که خسارت ناشی از انفجار بیروت بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

امانوئل مکرون: خودم مسئولیت تغییرات سیاسی در لبنان را به عهده می‌گیرم / یک راه‌حل سیاسی [برای تغییرات] در لبنان پیشنهاد خواهم داد
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۹:۳۵

مکرون گفت: روز اول ماه سپتامبر (۱۱ شهریور) دوباره به لبنان می‌آیم، اگر آنها (دولت و جریانهای سیاسی لبنان) در این رابطه کاری انجام نداده باشند، خودم مسئولیت سیاسی تغییرات را به عهده می‌گیرم.

روحانی: ‎متولیان مراسم عزاداری، مسئول جان عزاداران هستند
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۸

‎ روحانی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، درباره آیین‌های سوگواری در این ایام اظهار داشت: با عنایت به اقتضائات جامعه دینی ایران، امکان و نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری، به شکل منطقی از سوی کمیته‌های مختلف ستاد ملی مقابله با کرونا طراحی شده است و از این مرحله به بعد آنچه مهم است، مسئولیت‌پذیری برگزارکنندگان و متولیان مراسم‌ها و مراعات خود مردم است.

‎رئیس جمهور تصریح کرد: مجددا تاکید می‌کنم که امسال متولیان مراسم عزاداری حضرت اباعبدالحسین (ع) فقط مسئول برگزاری شکوهمند این مراسم‌ها نیستند، بلکه در ابتدا مسئول صیانت از سلامت و جان عاشقان و علاقمندان به خاندان پیامبر (ص)، امام حسین (ع) و یاران باوفایش هستند.

۱۷۴ بیمار کرونایی دیگر جان باختند
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۶

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

فیسبوک نرم‌افزاری شبیه تیک‌تاک راه‌اندازی کرد
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۶

شرکت فیسبوک روز چهارشنبه ۱۵ مرداد يک نرم‌افزار ارسال و اشتراک ویدئو شبیه به تیک‌تاک را در آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر راه‌اندازی کرد. این نرم افزار به نام «ریلز» داخل شبکه اجتماعی اینستاگرام کار می‌کند.

الاخبار: آتش‌سوزی بیروت ۵۰ دقیقه مخفی بود
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۶

روزنامه الاخبار لبنان درباره انفجار بیروت نوشت: طبق تحقیقات، جوش‌کارها کارشان را در ساعت پنج بعداز ظهر تمام کردند و در ساعت ۵:۴۰ دقیقه دود از انبار بلند شد. پس از ده دقیقه نیروهای آتش‌نشانی رسیدند اما آتش‌همچنان گسترش می‌یافت تا اینکه انفجار بزرگ در ساعت ۶:۰۸ دقیقه رخ داد.

نهاد قضایی و سازمان امنیت لبنان احتمال اقدام خرابکارانه را بعید نمی‌داند، اما کارشناسان تحقیقات، احتمال می‌دهند که حرارت جوش‌کاری موجب آتش‌سوزی شده و در نهایت انفجار شده است. به گفته‌ آن‌ها آتش‌سوزی ۵۰ دقیقه به صورت مخفی وجود داشته تا اینکه دود حاصل از آن رؤیت شده است.

 

قیمت دلار، امروز ۱۶ مرداد ۹۹
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۵

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی 22,000 (بیست و دو هزار تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 23,000 (بیست و سه هزار تومان) اعلام شد.

وزیر بهداشت: به زودی خبر‌های خوبی در زمینه درمان کرونا خواهیم شنید
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۵

نمکی وزیر بهداشت گفت: بعد از دفاع مقدس اولین بار است که به این شدت وفاق ملی را شاهد هستیم و به زودی خبر‌های خوبی در زمینه درمان کرونا به گوش خواهد رسید.

دومین هواپیمای حامل کمک ایران وارد بیروت شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۴

دومین هواپیمای حامل کمک های انسان دوستانه ایران بامداد روز پنجشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد . محموله اول کمک های انسان دوستانه ایران در بامداد روز پنجشنبه وارد فرودگاه بیروت شد .

برگزاری کنکور در ورزشگاه‌ها و مصلی‌ها
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۴

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تغییر پروتکل‌های بهداشتی آزمون سراسری خبر داد و گفت: بر این اساس از ورزشگاه‌ها و مصلی‌ها در برگزاری این آزمون استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما ادعایی نمی‌کنیم که در برگزاری آزمون دکتری نمره صد را کسب کردیم؛ اما در این فاصله یک هفته‌ی یعنی از برگزاری آزمون دکتری تا کارشناسی ارشد ما تمامی نقاط ضعفی که در آزمون دکتری موجب نارضایتی شده بودرا برطرف و تلاش کردیم آزمون امروز به بهترین نحو برگزار شود.

ترامپ: به جاسنون درباره هوآوی هشدار دادم
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۳

ترامپ گفت که در مذاکره با جاسنون به اون گفته که اگر بریتانیا درباره فناوری ۵جی با هوآوی کار کند، واشنگتن از تجارت با لندن صرف نظر خواهد کرد.

این در حالی است که ماه گذشته میلادی بریتانیا از ممنوعیت فعالیت شرکت هوآوی در زمینه فناوری ۵جی در این کشور خبر داد.

فاجعه ای دهشتناک تر از بیروت در کمین تهران
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۳

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد که به واسطه وجود انبار نفت در داخل بافت مسکونی شهران، فاجعه ای دهشتناک تر از بیروت در کمین تهران است. او اظهار کرده است: باید موضوع خروج تأسیسات پرخطر از شهر تهران بیشتر از گذشته در دستور کار قرار گیرد و شهرداری با کمک دولت باید برای تحقق آن کمر همت ببندد.

۱.۲ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۲

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با بحث کنترل بازار ارز و عدم بازگشت ارز‌های صادراتی بیان کرد: تا هفته گذشته از ۶.۸ میلیارد دلار اعلام شده ۱.۲ میلیارد با پیگیری مرجع قضایی بازگشت.

اسماعیلی گفت:کسانی که حاضر نبودند پول را برگردانند مورد تعقیب قرار گرفتند و برخی بازداشت شدند.

وی ادامه داد: برخی از کسانی که ارز ناشی از صادرات را برنگرداندند شرکت‌های صوری و کاغذی بودند که در دادن مجوز صادرات به ان‌ها دقت لازم نشده است.

یکی از محکومان محیط زیستی مورد عفو قرار گرفت
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۱

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفت: مدعی هستیم در هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران محکومان مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار نمی‌گیرند.

اسماعیلی در مورد تقاضای برخی در ارتباط با مورد عفو قرار گرفتن محکومان محیط زیستی به مناسبت عید غدیرگفت: این امکان برای همه مجرمان و محکومان است و بستگی به نحوه رفتار محکومان در حبس دارد.

وی ادامه داد: در عفو گذشته یک نفر از آن‌ها مورد عفو قرار گرفت.

وزیر خارجه چین: ما شوروی سابق نیستیم
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۰

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین گفت که کشورش قاطعانه با ایجاد «جنگ سرد جدید» مخالف است زیرا این اقدام کاملا منافع اساسی مردم چین و آمریکا را نقض می کند و از مسیر توسعه و پیشرفت جهان منحرف می شود.

او افزود: چین شوروی پیشین نیست و قصد ندارد به آمریکایی دیگری تبدیل شود چین به عنوان بزرگ ترین کشور در حال توسعه جهان و یکی از اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل همچنان بر توسعه صلح آمیز و راهبردهای «توسعه برد - برد» و سود متقابل پایبند است و به عنوان پیش برنده صلح جهانی و سهیم در توسعه جهانی و مدافع نظم بین المللی فعالیت خواهد کرد.

خواهرزاده قاضی منصوری: دایی ام در مشهد به خاک سپرده شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۰

حسین یزدانی، خواهرزاده قاضی غلامرضا منصوری در صفحه اینستاگرامش از خاکسپاری دایی خود در مشهد خبر داده است.

جسد غلامرضا منصوری، قاضی تحت تعقیب که در هتلی در رومانی پیدا شده بود، چند روز پیش به ایران آورده شد. این خبر در حالی منتشر می شود که برادر قاضی منصوری تردیدهایی در مورد صحت جسد مطرح کرده بود.

شرمن: ایران در شرف مذاکره با آمریکا نیست
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۰۰

وندی شرمن نمایده ارشد دولت پیشین آمریکا در زمان مذاکرات هسته ای گفت: دولت(آمریکا) تاکتیک هایی داشته است، اما برایم روشن نیست که هدف راهبردی آن چیست. دولت گفته است که به دنبال تغییر حکومت نیست. با این وجود، گفته اند که از این طریق اهرم فشاری برای رسیدن به مذاکراتی بهتر ایجاد می کنند. اما فکر می کنم همه ما می دانیم که ایران نزدیک به مذاکره با این دولت آمریکا نیست و بنابراین ما در وضع کاملا بدتری قرار داریم.

در انفجار بیروت، یک آمریکایی کشته شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۴:۵۹

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد در پی وقوع انفجار در بیروت، یک شهروند آمریکایی کشته شده و شماری نیز مجروح شده‌اند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «تمامی کارکنان سفارت آمریکا در بیروت سالم هستند و این سفارتخانه باز است».

پذیرش کارشناسی ارشد ۱۳ هزار نفر کاهش یافت
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۴:۵۹

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتیجه اولیه کنکور کارشناسی ارشد در دهه دوم شهریور خبر داد. وی ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد را ۱۵۷ هزار نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ هزار نفر کاهش داشت.

وزیر دفاع آمریکا: بسیاری می‌گویند انفجار بیروت تصادفی بوده؛
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۴:۵۹

رییس پنتاگون درباره انفجار روز گذشته در بیروت در سخنانی که برخلاف اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور بود، با بیان اینکه وزارت دفاع آمریکا همچنان در حال دریافت اطلاعات درباره این انفجار است، تاکید کرد که بسیاری می‌گویند که براساس گزارش‌ها این حادثه تصادفی بوده است و او اطلاعاتی فراتر از این ندارد.

جریمه ۶۵۰ میلیون تومانی یک خانه ۱۰۰ متری خالی در تهران
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۴:۵۶

نرخ رهن کامل یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری نوساز در منطقه معمولی از شهر تهران حدود ۳ میلیون تومان در هر متر مربع است. طبق مصوبه مجلس، اگر این عدد را به اجاره ماهیانه تبدیل کنیم اجاره بهای هر ماه ۹ میلیون تومان و اجاره هر سال ۱۰۸ میلیون تومان می‌شود و مالک واحد مسکونی مذکور به شرط خالی بودن باید در سال اول شش برابر این مبلغ یعنی ۶۴۸ میلیون تومان، سال دوم یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان و سال سوم یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان مالیات بپردازد.

بازداشت خانگی شماری از مسئولان بندر بیروت
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۴:۵۵

دولت لبنان می گوید که شماری از مقام های بندر بیروت تا زمان انجام تحقیقات درباره انفجار عظیم روز سه شنبه تحت بازداشت خانگی قرار می گیرند.

توییتر و فیسبوک پست ترامپ درباره کرونا را حذف کردند
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۰:۴۱

شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیسبوک یک فایل تصویری مصاحبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با شبکه فاکس نیوز را که در آن ادعا می‌کند کودکان در مقابل ویروس کرونا مصونیت دارند، حذف کردند.

توییتر از انتشار توییت دونالد ترامپ درباره مصونیت کودکان در مقابل ویروس کرونا جلوگیری کرد و از او خواست قبل از فعالسازی حساب خود توییتش را حذف کند.

ترامپ: کسی نمی تواند مشخص کند انفجار بیروت ناشی از حمله بوده
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۰:۴۰

رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت کسی نمی تواند مشخص کند که انفجار مهیب عصر سه شنبه بیروت ناشی از حمله بوده است.

این در حالی است که ترامپ روز گذشته در کنفرانس خبری کاخ سفید مدعی شده بود که به نظر میرسد انفجار بیروت ناشی از حمله بوده است.

هجوم مسافران به جاده چالوس/ آزادراه تهران - شمال بسته شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۰:۴۰

دقایقی پیش آزادراه تهران شمال در حالی که تعداد بسیار زیادی از مردم به جاده چالوس هجوم بردند، مسدود شد. به گفته برخی از مسافران که در ابتدای مسیر آزادراه تهران - شمال (مسیر جنوب به شمال) پشت عوارضی مانده اند، به آنها اعلام شده که مشخص نیست کی آزادراه باز می شود و این برای اولین بار است که در ایام غیر از پنجشنبه و جمعه این مسیر به دلیل ترافیک سنگین بسته می شود.

البته ساعت ۱۰ دقیقه بامداد سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های کشور طی اطلاعیه ای درباره آخرین وضعیت محورهای شمالی اعلام کرد که تردد در آزادراه تهران - شمال مسیر جنوب به شمال تا اطلاع بعدی مسدود است و ترافیک سنگین در محور چالوس (مسیر جنوب به شمال) حدافصل شهرستانک تا نسا و حد فاصل تونل کندوان تا سیاه بیشه وجود دارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۰:۲۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

 

 

نظرات بینندگان