arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
القدس العربی گزارش داد؛

تل آویو و انفجار بیروت؛ دلیل خشم اسرائیلی‌ها از اظهارات ترامپ چیست؟

به دنبال وقوع انفجار بیروت، اسرائیل به سرعت هر رابطه‌ای با این انفجار وحشتناک را رد کرده و حتی مسئولان اسرائیلی از کمک به مردم لبنان برای مقابله با این فاجعه صحبت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تل آویو و انفجار بیروت؛ دلیل خشم اسرائیلی ها از اظهارات ترامپ چیست؟

انتشار مطالب رسانه های خارجی با هدف اطلاع رسانی از نوع نگاه و برداشت آنان از تحولات صورت می گیرد و به منزله تایید آن از سوی «انتخاب» نیست.

عماد شقور در القدس العربی، چاپ لندن نوشت: به دنبال وقوع انفجار بیروت، اسرائیل به سرعت هر رابطه‌ای با این انفجار وحشتناک را رد کرده و حتی مسئولان اسرائیلی از کمک به مردم لبنان برای مقابله با این فاجعه صحبت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: دلیل تمایل اسرائیل برای نفی هر گونه رابطه‌ای با انفجار بیروت و خسارت‌های سنگین ان، زمانی مشخص می‌شود که بدانیم تحلیلگر مسائل امنیتی اسرائیل، رون بن یشای، در یدیعوت احرونوت، ۲۴ ساعت پس از انفجار، در مقاله‌ای ناسزا‌ها و انتقادات فراوانی را متوجه دونالد ترامپ کرد، چرا که وی به خبرنگاران گفته بود: «انفجار‌های بیروت، ناشی از یک عملیات اشتباه نیست، بلکه می‌تواند یک حمله و بر اثر انفجار بمب بوده باشد».

مطالب و ویدیوهای بیشتر:

به عقیده این تحلیلگر اسرائیلی، زمانی که رئیس جمهور آمریکا از وجود یک حمله یا انفجار یک بمب سخن می‌گوید، تمام انگشت‌های اتهام در جهان متوجه اسرائیل می‌شود، که به صورت روزانه حملاتی را علیه نوار غزه، سوریه، لبنان و عراق می‌کند. عصبانیت بن یشای از اظهارات ترامپ در حدی است که وی را یک رئیس جمهور بی مسئولیت و آتش افروز خواند.

در اینجا حق داریم این سوال را مطرح کنیم که راز حرص شدید اسرائیل بر نفی رابطه با انفجار‌های بیروت چیست؟ راز این انکار آن است که در «بورس اسرائیل»، خون بهای خون لبنانی‌ها به خاطر حزب الله، بسیار زیاد است و حتی می‌توان گفت: بهای خون لبنانی‌ها از هر خون عربی دیگری بیشتر است.

هر نقدکننده و تحلیلگری می‌تواند در مورد ارزیابی سیاست حزب الله چیزی بگوید، اما یک واقعیت ثابت وجود دارد که نمی‌توان انکارش کرد و آن اینکه «بهای خون» لبنانی به لطف حزب الله ارزشمندتر از هر خون عربی دیگر است و حتی به بهای خون یهودی اسرائیلی نزدیک می‌شود.

پیگیری آنچه طی روز‌های اخیر در رسانه‌ها منتشر شد، بوضوح نشان می‌دهد که اسرائیلی که در حمله دو هفته پیش خود به فرودگاه بین المللی دمشق، به دنبال ضربه زدن به حزب الله بود، به دنبال آن، از ترس پاسخ حزب الله، در طول مرز‌های شمالی خود در حالت اماده باش کامل قرار گرفت، همانطور که تحلیلگر مسائل امنیتی اسرائیل، عاموس هرئیل در هآرتص نوشت: سخنگوی رسمی ارتش اسرائیل از پاسخ دادن به سوالاتی در مورد دستور به سربازان اسرائیلی برای گشودن آتش به روی یکی از گردان‌های حزب الله که از مرز‌های منطقه اشغالی شبعای لبنان، در هفته گذشته، سرباز زده است. در ادامه، ناحوم بارنیاع، دیگر روزنامه نگار اسرائیلی از دستور وزیر دفاع به سربازان اسرائیلی برای حمله به نیرو‌های حزب الله برای وادار کردن آن به عقب نشینی از مزارع شبعا سخن گفت، به این دلیل که کشته یا زخمی شدن حتی یکی از نیرو‌های حزب الله می‌تواند موجب وقوع یک درگیری نظامی گسترده شود که سال‌ها به طول انجامد.

تمام این نکات را یادآور شدیم تا بگوییم اسرائیل، حداقل به صورت مستقیم، نقشی در این انفجار وحشتناک در بندر بیروت نداشته است، هر چند که نمی‌توان احتمال دخالت غیر مستقیم آن را به کلی رد کرد، چرا که ممکن است اسرائیل به مزدوران خود دستور نگهداری نیترات آمونیوم در انباری در بندر بیروت را داده باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
3
5
بند آخر مهمه. شریعتمداری هم همین رو گفت دیروز.
نظرات بینندگان