arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

چین: با پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالفیم

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که کشورش با پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالف است. او گفت که کشورش به تلاش های مشترک جهانی برای حفظ توافق هسته ای ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که کشورش با پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالف است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این کشور از پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به مدتی طولانی تر از ماه اکتبر حمایت نمی کند.

وانگ در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: ما با اعمال فشار از سوی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل مخالفیم. تمامی ملزومات قطعنامه ۲۲۳۱(قطعنامه مرتبط با توافق هسته ای ایران) از جمله مقررات تحریم تسلیحاتی کاملا اجرا شده اند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه گفت که کشورش به تلاش های مشترک جهانی برای حفظ توافق هسته ای ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پی این مطرح می شود که با نزدیک شدن پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر، دولت آمریکا با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل به دنبال تمدید این تحریم است.

آمریکا علیرغم خروج یک جانبه اش از توافق هسته ای تهدید کرده است که اگر این قطعنامه تصویب نشود، از سازوکار بازگردانی تحریم ها که در توافق هسته ای وجود دارد ، برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد.

نظرات بینندگان