arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

معاون درمان وزارت بهداشت: ۸۰۰۰ تخت تا پایان سال به بیمارستان‌ها اضافه می‌شود / کمتر از ۴۰ درصد تخت‌هایی که در فاز اول برای کرونا در نظر گرفته بودیم پر شده‌اند/ موثرترین اقدامی که توانسته مرگ‌ومیر را کاهش دهد خدمات مراقبتی است نه دارو

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که تا پایان سال ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی به کشور اضافه می‌شود هشدار داد: این افزایش به این معنا نیست که اگر تعداد بیماران مبتلا به کرونا بیشتر شود ما می‌توانیم همه آن‌ها را پوشش دهیم. جان بابایی ادامه داد: موثرترین اقدامی که توانسته مرگ‌ومیر را کاهش دهد خدمات مراقبتی است نه دارو؛ داروهایی مانند《رمدسیویر》و 《فاویپیراویر》مرگ‌ومیر را کاهش نمی‌دهند و داروهای موثر در کاهش مرگ‌ومیر در کشور تولید می‌شود و در دسترس تمام نقاط کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که تا پایان سال ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی به کشور اضافه می‌شود هشدار داد: این افزایش به این معنا نیست که اگر تعداد بیماران مبتلا به کرونا بیشتر شود ما می‌توانیم همه آن‌ها را پوشش دهیم.

به گزارش  تسنیم، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در سفر خود به استان سمنان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در 5 ماه اخیر تجربه پرسنل و توسعه تخت‌های بیمارستانی افزایش یافته است، گفت: بیش از 1500 تخت آ‌ی‌سی‌یو اضافه کرده‌ایم و تا پایان سال حدود 8000 تخت بیمارستانی به کشور اضافه می‌شود. البته این به این معنا نیست که اگر تعداد بیماران مبتلا به کرونا بیشتر شود ما می‌توانیم همه آن‌ها را پوشش دهیم زیرا به‌هرحال طرفیت تخت‌های بیمارستانی ما محدود است.

وی افزود: راه اصلی کاهش آمار کرونا رعایت کردن اصول بهداشتی توسط مردم است؛ ظرفیت وزارت بهداشت تا الان پاسخگوی نیاز مردم بوده است و تمام تلاش خود را برای توسعه تخت‌های بخش‌های ویژه و عادی خواهیم داشت و بنای ما افزایش 4000 تخت‌ ویژه است اما فعلاً 1500 تخت را راه‌اندازی کرده‌ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: کمتر از 40 درصد تخت‌هایی که در فاز اول برای کرونا در نظر گرفته بودیم پر شده‌اند و بیش از 60 درصد تخت‌هایی که برای کرونا در نظر گرفتیم خالی هستند البته باید یادمان باشد که ما باید علاوه بر کرونا خدمات درمانی دیگری را نیز ارائه دهیم.

جان بابایی ادامه داد: موثرترین اقدامی که توانسته مرگ‌ومیر را کاهش دهد خدمات مراقبتی است نه دارو؛ داروهایی مانند《رمدسیویر》و 《فاویپیراویر》مرگ‌ومیر را کاهش نمی‌دهند و داروهای موثر در کاهش مرگ‌ومیر در کشور تولید می‌شود و در دسترس تمام نقاط کشور است.

نظرات بینندگان