arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

رویترز: حساب‌های افراد مرتبط با انفجار بیروت مسدود شد

خبرگزاری رویترز پنجشنبه شب اعلام کرد: بانک مرکزی لبنان حساب رییس اسکله بیروت، مدیرکل گمرک لبنان و پنج تن دیگر را پس از انفجار اسکله بیروت بست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز پنجشنبه شب اعلام کرد: بانک مرکزی لبنان حساب رییس اسکله بیروت، مدیرکل گمرک لبنان و پنج تن دیگر را پس از انفجار اسکله بیروت بست.

رویترز این خبر را با استناد به بخشنامه بانک مرکزی لبنان که این خبرگزاری از آن مطلع شده و به تأیید این مؤسسه مالی رسیده است، منتشر کرده است.

در این بخشنامه که روز پنجشنبه از سوی کمیته حقیقت‌یاب ویژه در بانک مرکزی در خصوص پولشویی و مبارزه با تروریسم صادر شده، آمده که این تصمیم به کلیه بانک‌ها و مؤسسات مالی لبنان، دادستان کل در دادگاه تجدید نظر و رییس مرجع بانکی ارسال خواهد شد.

براساس این گزارش، حساب بانکی "حسن قریطم" مدیرکل بندر بیروت، "بدری ظاهر" مدیرکل گمرک لبنان به همراه پنج تن دیگر که مسؤولان کنونی و پیشین در بنادر و گمرکات این کشور هستند، مشمول مسدود و علنی شدن حساب‌های بانکی به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهند شد.

پیش از این نیز دولت لبنان اعلام کرد که تمام مسؤولان مربوط به اسکله بندر بیروت تا زمان مشخص شدن ابعاد انفجار و عوامل آن، در بازداشت خانگی قرار گیرند.

همچنین مقرر شد کمیته حقیقت‌یاب برای کشف دلایل انفجار بیروت تشکیل و نتایج آن تا ۵ روز دیگر ارائه شود.

غاده شریم وزیر امور مهاجرت لبنان نیز اعلام کرد: مقرر شد، هر کس از سال ۲۰۱۴ تاکنون اداره انبار و نگهبانی سیلو‌ها در بندر بیروت را به عهده داشته در بازداشت خانگی قرار گیرد.

عصر روز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده در یکی از انبار‌های مواد آتش زا واقع در اسکله بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، تاکنون ۱۳۷ نفر کشته و بیش از ۵ هزار نفر زخمی شدند.

این انفجار به قدری سهمگین بود که تاکنون ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان بیروت را نیز آواره کرده است.

کشور‌های مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

"مروان عبود" استاندار بیروت خسارت ناشی از انفجار این شهر را ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار برآورد کرد.

مروان گفته بود که اگر جامعه جهانی در این زمینه کمک به لبنان اقدام نکند، شاید این کشور با بحران رو به رو شود.

نظرات بینندگان