arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

کولیوند: تماس‌های اورژانس با شیوع کرونا ۴ برابر شد

پیرحسین کولیوند،  رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه کار اصلی اورژانس، فوریت‌های پزشکی است و مردم برای این منظور با شماره تلفن ۱۱۵ تماس می‌گیرند، ادامه داد: زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد تلفن‌های شماره ۱۱۵ چهار برابر شد و مجبور شدیم یک مرکز پاسخگویی جدایی را ایجاد کنیم تا پاسخگوی افراد باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس سازمان اورژانس کشور، گفت: تماس‌های اورژانس با شیوع کرونا ۴ برابر شد.

به گزارش مهر، پیرحسین کولیوند، اظهار داشت: اورژانس، ۷۵ درصد بیماران کرونایی را منتقل می‌کند و بقیه خودشان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اما ۱۰۰ درصد بیماران مثبت کرونایی توسط تیم عملیات ویژه اورژانس ۱۱۵ منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار اصلی اورژانس، فوریت‌های پزشکی است و مردم برای این منظور با شماره تلفن ۱۱۵ تماس می‌گیرند، ادامه داد: زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد تلفن‌های شماره ۱۱۵ چهار برابر شد و مجبور شدیم یک مرکز پاسخگویی جدایی را ایجاد کنیم تا پاسخگوی افراد باشیم.

کولیوند با اشاره به اینکه تیم عملیات ویژه‌ای برای زمان حوادث و بلایا داریم اضافه کرد: این تیم، آمبولانس‌های مجزا و تخصصی دارند و این تیم برای خدمت رسانی به کرونا در حال انجام وظیفه است.

وی افزود: شیفت‌های کارکنان ما ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت بود که اکنون این عدد به ۲۴ ساعت کار و ۱۲ ساعت استراحت تبدیل شده است.

کولیوند اضافه کرد: ۴ نفر از همکاران اورژانس در راه خدمات رسانی به بیماران کرونایی و به علت ابتلاء به بیماری کرونا به شهادت رسیدند و ۱۹۰۰ نفر نیز مبتلا شدند که بهبود یافتند و اکنون با روحیه جهادی در حال خدمت رسانی هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سامانه ۴۰۳۰ به پرسش‌های افراد درباره کرونا پاسخ می‌دهد، اما سامانه ۱۱۵ هم در خدمت مردم است و هر کسی که علائمی از کرونا دارد می‌تواند با این سامانه تماس بگیرد و به آن‌ها خدمت رسانی می‌شود.

کولیوند با اشاره به اهمیت و لزوم رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری کرونا افزود: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها و رعایت فاصله‌های اجتماعی و بهداشت فردی از راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

وی اضافه کرد: درد‌های عضلانی و مشکلات گوارشی و تنگی نفس، سرفه و تب، خستگی و کوفتگی از جمله نشانه‌هایی است که بیماران در تماس با اورژانس آن را اعلام می‌کنند، اما بیشتر از همه علائم گوارشی، تنفسی و تب است.

نظرات بینندگان