arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

پکن در واکنش به اقدام ترامپ درمورد «تیک تاک» و «ویچت»: اقدام آمریکا علیه این دو شبکه اجتماعی، «اقدامات هژمونیک آشکار» است / چین از حقوق و منافع مشاغل چینی دفاع خواهد کرد

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد به شدت مخالف دستورات اجرایی اعلام شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت معامله با پیام رسان چینی ویچت (WeChat) و برنامه اشتراک گذاری ویدیو تیک تاک (TikTok) است. و از این اقدامات آمریکا علیه این دو شبکه اجتماعی چینی به عنوان «اقدامات هژمونیک آشکار» یاد کرد و گفت: چین از حقوق و منافع مشاغل چینی دفاع خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد به شدت مخالف دستورات اجرایی اعلام شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت معامله با پیام رسان چینی ویچت (WeChat) و برنامه اشتراک گذاری ویدیو تیک تاک (TikTok) است.

به گزارش ایرنا «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پکن از این اقدامات آمریکا علیه این دو شبکه اجتماعی چینی به عنوان «اقدامات هژمونیک آشکار» یاد کرد و گفت: چین از حقوق و منافع مشاغل چینی دفاع خواهد کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با آنچه تهدید این دو برنامه چینی خوانده است فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن به مدت ۴۵ روز انجام هرگونه معامله شرکت‌های آمریکایی با دو شرکت تنست مالک ویچت و بایت دنس مالک تیک تاک متوقف می شود.

گزارش ها حاکی است مایکروسافت پس از مشورت با ترامپ تایید کرده است که مذاکرات را برای خرید تیک تاک ادامه خواهد داد ارزش این نرم افزار ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

مخالفت با فروش اسلحه به تایوان

این مقام چینی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به تصمیم آمریکا برای فروش تسلیحات جنگی از جمله پهپادهای جنگی و جاسوسی به تایوان گفت: فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان، ناقض اصل چین واحد است و باید متوقف گردد.

نظرات بینندگان