arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

زمان از سرگیری پروازهای ایران و ترکیه اعلام شد / ۲۵ مرداد و ۱۱ شهریور دو زمان احتمالی برقراری پروازهای مجدد

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اشاره به لغو زمان ابتدایی اعلام شده برای گشایش دوباره پروازهای مشترک، اظهار کرد: در روزهای اخیر یکی از مقامات ترک اعلام کرده که احتمالا شرایط برقراری مجدد پروازهای ایران – ترکیه در ۲۵ مرداد فراهم خواهد شد و ترکیش ایرویز و ایرلاین‌های ایرانی تردد خود را از سر می‌گیرند. البته این موضوع بسته به میزان شیوع کرونا دارد و در صورتی که اوضاع تا آن زمان بهبود نیابد، احتمالا پروازهای مشترک از ۱۱ شهریور کلید خواهد خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه و از دو زمان احتمالی برای از سرگیری پروازهای مشترک میان ایران و ترکیه خبر داد.

جلال ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش توریسم و گردشگری ترکیه یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تاثیرگذار در اقتصاد ایران کشور است و از این رو حتی در ایام شیوع کرونا نیز دولت این کشور تلاش کرد، با به کارگیری برخی سیاست‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شرایط را برای بازگشت توریست‌ها فراهم کند.

به گفته وی، در هفته‌های گذشته، تعداد زیادی از کشورها بار دیگر گردشگران خود را به ترکیه فرستاده‌اند و دولت این کشور در فضایی پنج هزار متری در فرودگاه استانبول، آزمایشگاه تست کرونا را فراهم کرده است. در هفته‌های اخیر تنها در یک روز، مسافران خارجی وارد شده به شهری مانند آنتالیا از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با مطرح کردن این سوال که چگونه ساکنان کشورهایی مانند آمریکا، ایتالیا و اسپانیا با این حجم از شیوع کرونا امکان تردد در ترکیه را پیدا کرده‌اند اما همچنان ایرانی‌ها اجازه سفر ندارند، بیان کرد: تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی یا افرادی که شغل یا سرمایه گذاری در ترکیه دارند، در هفته‌های گذشته با مشکل جدی مواجه شده‌اند تا جایی که تنها راه رفت و آمد آنها هواپیمایی قطر بوده که این شرکت نیز اصرار به فروش رفت و برگشت بلیت دارد و همین امر در کنار افزایش ساعت پروازها، هزینه‌ای جدی نیز برای ایرانی‌ها به وجود آورده است.

ابراهیمی با اشاره به لغو زمان ابتدایی اعلام شده برای گشایش دوباره پروازهای مشترک، اظهار کرد: در روزهای اخیر یکی از مقامات ترک اعلام کرده که احتمالا شرایط برقراری مجدد پروازهای ایران – ترکیه در ۲۵ مرداد فراهم خواهد شد و ترکیش ایرویز و ایرلاین‌های ایرانی تردد خود را از سر می‌گیرند. البته این موضوع بسته به میزان شیوع کرونا دارد و در صورتی که اوضاع تا آن زمان بهبود نیابد، احتمالا پروازهای مشترک از ۱۱ شهریور کلید خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سفرهای گسترده مشترک میان دو کشور و اهمیت فعال بودن ترددها، قطعا نیاز به مذاکرات جدی میان مقامات ایران و ترکیه وجود دارد تا همانطور که شهروندان بسیاری از کشورهای درگیر با کرونا به ترکیه سفر می‌کنند، شرایط برای شهروندان ایران نیز فراهم شود.

پس از شیوع کرونا، پروازهای مشترک میان ایران و ترکیه متوقف شده و تردد مسافری حتی در مرزهای زمینی و ریلی نیز انجام نمی‌شود.

ترکیه در سال، اصلی‌ترین مقصد گردشگری خارجی مسافران ایرانی به حساب می‌آید.

نظرات بینندگان