arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

میشل عون احتمال وجود عامل خارجی در انفجار بیروت را رد نکرد

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان گفت که همه احتمالات از جمله وقوع اهمال‌کاری یا دخالت یک کشور خارجی در انفجار بیروت بررسی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور لبنان گفت که همه احتمالات از جمله وقوع اهمال‌کاری یا دخالت یک کشور خارجی در انفجار بیروت بررسی می‌شود.

به گزارش فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از طریق فضای مجازی، گفت که عدالت در خصوص انفجار بیروت هر چه سریع باید برقرار شود.

به نوشته المیادین، او گفت که حکم قضایی در این باره نباید به طول انجامد و عدالتی که با تأخیر برقرار شود، عدالت نیست و باید فوری و البته بدون «عجله» صورت پذیرد.

او با بیان اینکه محاکم قضایی به روی تمامی مردم لبنان باز است، افزود: «همه مردم لبنان از جمله خود من از آن‌چه که رخ داده خشمگین هستیم.»

رئس‌جمهور لبنان در ادامه گفت که در تحقیقات جاری، تمامی احتمالات از جمله اهمال‌کاری یا احتمال وقوع یک اتفاق ناخواسته یا دخالت کشور خارجی بررسی می‌شود.

به گفته وی هیچ چیزی جز محاکمه عاملان این حادثه نمی‌تواند کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند را تسکین دهد.

او همچنین گفت که این انفجار، موجب از بین رفتن محاصره لبنان شده و به زودی روند بازسازی در اسرع وقت آغاز می‌شود.

وی درباره دیدار خود با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود نیز گفت که از وی خواسته تا تصاویر هوایی از انفجار را در اختیار لبنان قرار دهد تا مشخص شود انفجار حاصل دخالت خارجی بوده تا اهمال‌کاری.

رئیس‌جمهور لبنان افزود: «ممکن است به سوی تشکیل یک دولت وحدت ملی حرکت کنیم، اما این کار به پیش زمینه و توافقات میان گروههای سیاسی نیاز دارد.»

طبق آخرین آمار از وزارت بهداشت لبنان، تا کنون بر اثر انفجار مهیب عصر روز سه شنبه در بیروت ۱۵۴ نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

نظرات بینندگان