arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

سازمان بورس: افزایش کد سهامداری به بیش از ۵۰ میلیون در سال جاری

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افزایش کدهای سهامداری از حدود ۱۱.۵ میلیون به بیش از ۵۰ میلیون کد در سال جاری، نویدبخش هدایت سرمایه‌های خرد به سمت دارایی‌های مولد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افزایش کدهای سهامداری از حدود ۱۱.۵ میلیون به بیش از ۵۰ میلیون کد در سال جاری، نویدبخش هدایت سرمایه‌های خرد به سمت دارایی‌های مولد است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، حسن قالیباف اصل در پیامی، روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر به ویژه خبرنگاران بازار سرمایه تبریک گفت.

وی در این پیام با بیان اینکه اقبال عموم مردم به بازار سرمایه و آزادسازی سهام عدالت، عنصر کلیدی تبدیل بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹ به سالی ویژه بوده است، گفت: افزایش کدهای سهامداری از حدود ۱۱.۵ میلیون به بیش از ۵۰ میلیون کد در سال جاری، نویدبخش هدایت سرمایه‌های خرد به سمت دارایی‌های مولد است. در این میان نقش اصحاب رسانه بیش از پیش فزونی گرفته است.

قالیباف اظهار داشت: پرسش‌های متعددی در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به نحوه فعالیت در بازار سرمایه وجود دارد و یکی از محوری‌ترین بخش‌ها که می‌تواند به این سؤالات و گاه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها پاسخ دهد، بخش رسانه‌ای است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگر این نامه اعلام کرده است: اطلاعات و اخبار، درون‌مایه فعالیت در بازار سرمایه است و این عنصر کلیدی با دستان و هنر توانمند خبرنگاران بازار سرمایه است که جان می‌گیرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات این روزهای بازار سرمایه، مساله ارتقای سواد مالی است. رسانه‌ها در این حوزه می‌توانند کمک شایان توجهی به جامعه ارائه دهند.

قالیباف خاطرنشان کرد: توجه‌دادن مردم به فراگیری دانش سرمایه‌گذاری، ارزش ذاتی دارایی‌ها، وضعیت سودآوری شرکت‌ها، تجزیه و تحلیل اطلاعات رسمی، پرهیز از توجه به شایعات یا رهنمودهایی که توسط منابع غیرمعتبر ارائه می‌شود همگی می‌توانند به این مهم یاری رسانند.

نظرات بینندگان