arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

معترضان آمریکایی ممکن است به حبس ابد محکوم شوند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده چناچه معترضان این جنبش به پخش رنگ قرمز و شکستن پنجره‌ها در کنار دفتر دادستان منطقه‌ای شهرستان «سالت‌لیک» در جریان اعتراضات متهم شوند ممکن است برای آنها مجازات‌هایی تا حبس ابد در نظر گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده معترضان به تبعیض‌های نژادپرستانه در آمریکا ممکن است به مجازات‌هایی تا حبس ابد محکوم شوند.

به گزارش فارس، یک رسانه آمریکایی گزارش داده چندین نفر از معترضان جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در ایالت «یوتا» ممکن است به حبس ابد محکوم شوند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده چناچه معترضان این جنبش به پخش رنگ قرمز و شکستن پنجره‌ها در کنار دفتر دادستان منطقه‌ای شهرستان «سالت‌لیک» در جریان اعتراضات متهم شوند ممکن است برای آنها مجازات‌هایی تا حبس ابد در نظر گرفته شود.

دادستان‌ها در هفته جاری گفته‌اند که طرح اقدامات شرورانه علیه این معترضان موجه است زیرا آنها برای وارد آوردن هزاران دلار خسارت با یکدیگر با یکدیگر تبانی کرده‌اند.

منتقدان گفته‌اند در نظر گرفتن چنین مجازات‌هایی با جرائمی که متمان مرتکب شده‌اند تناسب ندارد و بسیار افراطی و سختگیرانه است.

«مادالنا مک‌نیل»، یکی از معترضانی که احتمال طرح چنین اتهاماتی علیه او وجود دارد به آسوشیتدپرس گفت: «این مسئله بسیار فراتر از اجرای صرف قانون است و به نظر می‌رسد انتقام‌جویانه باشد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بارها تظاهرات‌کنندگان را به استفاده از خشونت تهدید کرده است. او روز جمعه تظاهرات‌کنندگان در شهر «پورتلند» را به استفاده از «زور تهاجمی بسیار شدید» تهدید کرد.

ترامپ گفت: «اگر تظاهرات‌ها جمع شود کار بسیار قدرتمندانه‌ای انجام خواهیم داد. چاره‌ای نداریم، چون افراطی‌های جناح چپ آشوب در سراسر خیابان‌های شهرهای مختلف پخش کرده‌اند.»

ترامپ که در نظرسنجی‌های انتخاباتی از رقیبش «جو بایدن» عقب است مدعی شده تظاهرات‌های اخیر در شهرها و ایالت‌های آمریکا نتیجه کم‌کاری شهردارها و فرماندارها بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد بسیاری از تظاهرات‌کنندگان «افراد حرفه‌ای» هستند که عامدانه اقدام به ایجاد آشوب در خیابان‌های شهرها می‌کنند.

ترامپ در ادامه از رسانه‌ها بابت آنچه به ادعای او «همراهی بیش از حد با معترضان» است انتقاد کرد و با لحنی استهزاآمیز گفتار آنها را تقلید کرد و گفت: «اینکه اجازه بدهیم مردم تظاهرات کنند عالی نیست؟»

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض‌هایی بوده‌اند که با برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس روبرو شده است.

دونالد ترامپ فرمانداران ایالت‌ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخوردهای «قاطعانه‌تر» شده است.

نظرات بینندگان