arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

پولیتیکو: وعده ترامپ برای فراهم شدن واکسن کرونا تا پیش از انتخابات نشدنی است

پولیتیکو با اشاره به وعده های غیرممکن ترامپ نوشت: وی روز پنج شنبه امیدواری به فراهم شدن واکسن تا پیش از انتخابات ماه نوامبر را مطرح کرد که به عقیده ی بسیاری نشدنی است. بسیاری از کارشناسان از جمله انتونی فوشی، یک مقام رسمی آمریکایی با تخصص بیماری های عفونی، معتقدند که احتمال تست واکسن تا سال آینده امکان پذیر نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پولیتیکو با اشاره به وعده های غیرممکن ترامپ نوشت: «برنامه احیای اقتصادی ترامپ، کند می شود و چه بسا پیش از انتخابات ریاست جمهوری، کاملا متوقف شود».

به گزارش جماران؛ بن وایت در یادداشتی در پولیتیکو نوشت: «1- به نظر نمی رسد که در بازار کار بهبودی رخ دهد و روایت دونالد ترامپ از بازگشت دوباره ی آمریکا و کاهش نرخ بیکاری در آستانه ی انتخابات نوامبر، محقق شود. ارزیابی یک موسسه ی خصوصی نشان می دهد که در ماه جولای تنها 167 هزار شغل ایجاد شده که بسیار پایین تر از رقم انتظاری 1.2 میلیون شغل پیش بینی شده است.

2- در حالی که ترامپ قول داده روز جمعه آمار قابل ملاحظه ای از اشتغال را اعلام کند اما نرخ بیکاری احتمالا بالاتر از ده درصد است. نرخی وحشتناک برای هر رئیس جمهوری و بسیار بالاتر از بدترین نرخ ها پس از رکود بزرگ سال های 2008 و 2009.

3- مارک زندی اقتصاددان مودیز آنالیتیکس(Moody’s Analytics) می گوید: اقتصاد از اواسط ماه ژوئن با شدت گرفتن ویروس، دوباره بسته شد و بسیار مهم است که قانون گذاران با بسته ی محرک اقتصادی دیگری موافقت کنند.

4- برخی از تحلیلگران معتقد اند که شدت تاثیر کویید 19 را تا انتشار داده های اشتغال ماه اوت که در اوایل سپتامبر منتشر می شوند، نمی توان به درستی برآورد کرد. با این حال، همه ی داده ها نشان می دهند که مصرف خانوار، استخدام و اقتصاد ایالات متحده از اواسط ماه ژوئن تا اواخر آن کاهشی بوده و بسته ی دیگری از کمک های مالی برای اقتصاد حیاتی است.

5- از همین حالا چشم انداز توافق در کنگره تاریک به نظر می رسد. کاخ سفید نیز تلاش می کند با کمک فرمان های اجرایی، اقدامات تسهیل ساز اقتصادی بیشتری را در دستور کار قرار دهد.

6- دموکرات ها می خواهند که آن مزایا با 600 دلار اضافی در هفته ادامه یابد اما جمهوری خواهان در ابتدا 200 دلار اضافی یا هفتاد درصد از حقوق قبلی یک شخص را پیشنهاد دادند. به رغم مزایای شغلی در ماه های اخیر، بیش از 32 میلیون آمریکایی نوعی از بیمه ی بیکاری را در هفته ی منتهی به 18 جولای دریافت کردند. رقمی که دربردارنده 20 درصد از کل نیروی کار آمریکا است.

7- اقتصاددانان نگران اند که اگر واقعا نرخ اشتغال دوباره کاهشی شود فقدان گزینه های تسهیل ساز اضافی بیش از پیش مخارج و اعتماد مصرف کنندگان را تضعیف خواهد کرد و با کاهش بیشتر تمایل کارفرمایان به استخدام باید منتظر یک افت تقاضا بود. این چرخه خود افزا، می تواند بازسازی فعلی را به یک رکود عمیق مضاعف تبدیل کند.

8- برایان پرایس رئیس مدیریت سرمایه گذاری برای شبکه ی مالی مشترک المنافع می گوید: اگر نرخ بیکاری به پایین تر از یازده درصد نرسد، ما می توانیم امیدوار باشیم که بازار به اخبار واکنش مثبت نشان خواهد داد. پس از آنکه شاخص های اقتصادی در ماه می و ژوئن با بازگشایی دوباره ی اقتصاد ایالت ها بهبود یافتند، برخی از کارفرمایان در اضافه کردن به نیروی کار خود تردید کردند.

9- میزان اعتماد مشتری در ماه جولای به 92.6 درصد رسید که البته از پایین ترین میزان در بحران با عدد 85.7، بالاتر بود ولی همچنان بسیار پایین تر از عدد 132.6 گزارش شده در ماه فوریه قرار داشت. زندی معتقد است که کسب و کارها به علت نااطمینانی سرتاسری که این ویروس با خود آورده تمایلی به گسترش فعالیت های خود ندارند.

10- ترامپ روز پنج شنبه امیدواری به فراهم شدن واکسن تا پیش از انتخابات ماه نوامبر را مطرح کرد که به عقیده ی بسیاری نشدنی است. بسیاری از کارشناسان از جمله انتونی فوشی (Anthony Fauci)، یک مقام رسمی آمریکایی با تخصص بیماری های عفونی، معتقدند که احتمال تست واکسن تا سال آینده امکان پذیر نیست.

11- سرعت اشتغال، همگام با چشم انداز انتخاب دوباره ی ترامپ، احتمالا مسیر ویروس و در دسترس بودن درمان را دنبال می کند. برخی معتقدند که بازار کار تنها زمانی بهبود خواهد یافت که شیوع ویروس کاهش یابد.»

نظرات بینندگان