arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۸ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اصلی‌ترین دلیل مرگبار شدن ویروس کرونا کشف شد / ارتباط مستقیم بیماری لثه با مرگ و میر ناشی از کرونا
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۸

محققان در ایالت کالیفرنیای آمریکا و نیز برزیل اعلام کردند: بیماری لثه باعث می‌شود سطح پروتئین ایمنی به نام «اینترلوکئین ۶» در خون بالا رود. مشاهده شده است کسانی که سطح این پروتئین در خونشان بالا بوده است در صورت ابتلا به ویروس کرونا علائم بسیار شدیدی از خود نشان خواهند داد و برای زنده ماندن باید حتماً زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار بگیرند همچنین میزان مرگ و میر این افراد نسبت به بیماران دیگر مبتلا به کووید ۱۹ بیشتر است.

اعتراضات در لبنان / معترضان وزارت اقتصاد را به اشغال خود درآوردند / یک نیروی پلیس کشته شد / حمله به وزارتخانه های امور خارجه و محیط زیست / المیادین: طرحی برای نابودی اسناد فسادها از سال ۱۹۹۲ در جریان است
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۲۳:۰۲

تازه ترین گزارش های رسانه های خبری از زد و خورد نیروهای امنیتی لبنان با تظاهرکنندگان ضد دولتی در میدان شهدا بیروت پایتخت این کشور و شلیک گاز اشک آور نیروهای امنیتی به سوی معترضان برای متفرق کردن آنان حکایت دارد . تظاهر کنندگان عصر امروز شنبه در اعتراض به ناکارامدی دولت لبنان در مدیریت انفجار اخیر بندر بیروت دست به این تجمع زدند.

نخست‌وزیر لبنان: بدون انتخابات زودهنگام، نمی‌توان از بحران کنونی خارج شد / آماده ام مسئولیت دولت را تا دو ماه دیگر برعهده بگیرم و گروه‌های سیاسی طی این مدت بر سر حل بحران فعلی به توافق برسند
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۲۱:۴۸

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان گفت که برای خروج از بحران کنونی چاره‌ای جز برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نیست. نخست‌وزیر لبنان گفت که آماده است مسئولیت دولت را تا دو ماه دیگر برعهده بگیرد و گروه‌های سیاسی طی این مدت بر سر حل بحران فعلی به توافق برسند.

مقام فرانسوی: شواهد کافی برای حادثه بودن انفجار بیروت وجود دارد
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۲۰:۵۱

یک مقام کاخ الیزه فرانسه گفت که پاریس اعتقاد دارد شواهد کافی وجود دارد تا فرض کنیم که انفجار بیروت یک حادثه بوده است. وی افزود: «کمک‌ها به لبنان از طریق سازمان ملل و اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت.»

ترامپ علیه کانادا جنگ تعرفه ای به راه انداخت
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۹:۴۰

کانادا روز جمعه اعلام کرد به تلافی تصمیم ترامپ برای بازگرداندن تعرفه‌های واردات آلومینیوم از کانادا، برای ۲.۷ میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه وضع می‌کند. معاون نخست‌وزیر کانادا، کریستیا فریلند، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: کانادا فوراً و با قدرت پاسخ خواهد داد.

درخواست آمریکا از پاکستان برای توقیف یک کشتی ایرانی حامل نفت
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۷:۳۳

یکی از سناتورهای پاکستانی اعلام کرد: دولت این کشور به درخواست آمریکا یک کشتی ایرانی را به خاطر انتقال نفت در بندر کراچی توقیف کرده‌ است.

فارین پالیسی: آیا انفجار بیروت، چرنوبیل لبنان است؟
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۶:۲۷

واقعیت این است که بیماری کرونا، بیمارستان‌های لبنان را به زانو درآورد و کووید-۱۹ همزمان با دوره‌ای از بی ثباتی اقتصادی بی سابقه در لبنان بروز کرد، در شرایطی که مردم به شدت درگیر بدهی و مشکلات اقتصادی هستند. مهم اینکه، قیمت مواد غذایی در حال حاضر ۲۴۷ درصد در لبنان افزایش یافته است و با انفجار‌هایی که موجب انهدام مواد غذایی باقیمانده در بندر بیروت شدند و زیرساخت‌های کشور را ویران کردند، وضعیت به سرعت رو به وخامت می‌رود.

سکسکه هم به علائم کرونا اضافه شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۵:۲۳

متخصصان آمریکایی پس از بررسی وضعیت یک بیمار ۶۲ ساله، سکسکه را به عنوان علامت جدید ویروس کرونا اعلام کردند.

 

 

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۸ مرداد ۹۹: ۱۳۲ نفر دیگر فوت کردند / مجموع جانباختگان به ۱۸۲۴۶ نفر رسید / ۲۶ استان در وضعیت هشدار و قرمز
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۴:۳۸

لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹ نفر از آنها بستری شدند.

جزئیات قتل پدر و دختر لبنانی در گلستان یکم
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۴:۲۰

یک مقام آگاه در پلیس جزئیات قتل شب گذشته در گلستان یکم تهران را تشریح کرد و گفت: در این حادثه ۵ تیر شلیک شده است.

آب پاکی روی دستان منتظران واکسن کرونا / آنتونی فوسی، مدیر موسسه ملی آلرژی: واکسن تأیید شده کرونا، تنها در ۵۰ تا ۶۰ درصد مؤثر خواهد بود
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۳:۳۳

سی‌جی‌تی‌ان، آنتونی فوسی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی می‌گوید: واکسن تأیید شده کرونا تنها در ۵۰ تا ۶۰ درصد مؤثر خواهد بود، به این معنی که اقدامات بهداشت عمومی هنوز هم لازم است تا بتوان این بیماری را تحت کنترل نگه داشت.

پزشکیان به کرونا مبتلا شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۳:۳۱

مسعود پزشکیان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به دنبال بروز برخی از علائم و پس از انجام تست کرونا، مشخص شد که نتیجه‌ تست مثبت است و به این ویروس مبتلا شده‌ام. در حال حاضر در منزل و قرنطینه هستم و الحمدالله وضعیت کلی جسمانی‌ام ، خوب است.

فارین پالیسی: پادشاه عربستان به ترامپ پیشنهاد اشغال قطر را داده بود
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۳:۳۱

یک نشریه آمریکایی فاش کرد که شاه سعودی به رئیس‌جمهور آمریکا پیشهاد حمله به قطر را ارائه کرده که رئیس‌جمهور آمریکا بشدت با این پیشنهاد مخالفت کرده است. طبق این گزارش، شاه سعودی در یک تماس تلفنی به تاریخ ششم ژوئن سال ۲۰۱۷ یعنی تنها یک روز پس از محاصره قطر توسط سعودی، امارات، بحرین و مصر به ترامپ پیشنهاد حمله به قطر و اشغال آن را ارائه کرده است. در این گزارش اشاره شده است که آمریکا در آن زمان پس از گذشت مدتی کوتاه از کویت درخواست کرده است که برای حل این بحران بین کشورهای یاشده میانجیگیری کند.

همچنان ۶۰ نفر در پی انفجار بندر بیروت مفقود هستند
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۳:۳۱

وزارت بهداشت اعلام کرده است که همچنان ۶۰ نفر به دنبال انفجار بندر بیروت مفقود هستند. وضعیت ۱۲۰ تن از شش هزار مجروح هم وخیم است و انتظار می‌رود در کنار مفقود شدن تعدادی دیگر شمار فوتی‌ها افزایش یابد. تاکنون ۱۵۴ نفر جان باخته اند.

ادعای اسرائیل: گروهی که اخیرا در جولان هدف گرفته شد، وابسته به ایران بود
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۳:۳۰

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در تازه‌ترین ادعای خود گفت، گروهی که اخیرا در جولان هدف گرفته شد وابسته به ایران بود و سعی داشت این حمله را بر اساس دستورالعمل‌هایی از تهران انجام دهد. هتفه گذشته، ارتش اسرائیل مدعی شد که اقدام یک گروه چهار نفره را که در حال بمبگذاری در کنار فنس‌های مرزی در جولان اشغالی بودند خنثی کرده است.

نامه پزشکان به مراجع تقلید درباره عزاداری محرم: شمار مرگ و میر افزایش خواهد یافت
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۳:۳۰

جمعی از پزشکان و کادر درمان در نامه ای از مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه درخواست کرده اند که با بهره گیری از فقه پویای جعفری، عموم عزاداران حسینی را از برگزاری مجالس حضوری پرهیز دهند. آنها در این نامه که در کانال اطلاع رسانی سازمان نظام پزشکی قرار گرفته، نوشته اند که «هیچ نهادی توانایی ضمانت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مجالس را ندارد» و «برگزاری اجتماعات باعث افزایش شمار مبتلایان و مرگ هم میهنانمان خواهد شد».

دیپلمات آمریکایی: ایران و ونزوئلا در صدر اولویت‌های ما هستند
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۳۴

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد که ایران و ونزوئلا در صدر اولویت‌های کاخ سفید در حوزه سیاست خارجی قرار دارند.

گزارش «القدس العربی» از ناوگان دریایی ابرقدرت ها؛ جنگ چین و آمریکا در «دریا» / نقشه چین برای سال ۲۰۳۵
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۳۳

آزمایشی که روسیه در زمینه شلیک موشک از یک سکوی فضایی انجام داد و این موشک‌ها قادر به نابود کردن ماهواره هاست، می‌تواند حاکی از آن باشد که تحولی بوقوع پیوسته که قواعد بازی در زمینه امکانات فضایی را تغییر می‌دهد. اما زمینه‌ای که در آن ایالات متحده همچنان از یک برتری مطلق در سطح جهان برخوردار است، قدرت دریایی ان است.

فارین‌پالیسی: آمریکا سه‌شنبه قطعنامه ضد ایرانی را به رأی می‌گذارد
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۶

دولت آمریکا روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رأی خواهد گذاشت. تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد اما دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تلاشی را برای جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها آغاز کرده است. یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت نیازمند موافقت دست‌کم ۹ عضو، بدون وتو از سوی هر یک از ۵ عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس) است.

نامه ایران به سازمان ملل درباره رهگیری هواپیمای مسافری از سوی جنگنده‌های آمریکایی
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۵

ایران از سازمان ملل خواست آمریکا را در ارتباط با رهگیری هواپیمای مسافری خود از سوی دو جنگنده آمریکایی در آسمان سوریه مسئول بشناسد.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و همچنین شورای امنیت سازمان ملل اعتراض شدید ایران به نقض قوانین و حقوق بین المللی از سوی آمریکا را اعلام کرد و بر پیگیری این موضوع از طریق مجامع بین المللی تاکید کرد.

امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای همه
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۵

مدیر برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور با اشاره به امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت از این هفته گفت: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند نیز می‌توانند در سامانه تغییر وضعیت دهند و سهام خود را بفروشند.

شهرداری: سهم دامداری‌ها در انتشار بوی نامطبوع تهران بیشتر از آرادکوه است
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۵

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: سهم مرکز دفن پسماند آرادکوه در انتشار بوی نامطبوع در تهران حدود ۲۰ درصد و سهم مجتمع های دامداری و دامپروری ۴۷ درصد برآورد شده است.

لایو خبر - ۱۸ مرداد ۹۹

شرکت موزامبیکی: نیترات آمونیوم بندر بیروت متعلق به ما بود
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۴

سخنگوی یک شرکت ویژه ساخت مواد منفجره در کشور موزامبیک اعلام کرد: بار نیترات آمونیومی که منجر به انفجار در بندر بیروت بود، مربوط به شرکت ما بود که از گرجستان به سمت موزامبیک می‌آمد اما این بار نرسید. وی گفت: این بار ویژه ساخت مواد منفجره برای شرکت‌های معدن در موزامبیک بود که حدود هفت سال پیش در بندر بیروت مصادره و توقیف شد.

وی در ادامه از مدت نگهداری این بار در بندر بیروت ابراز تعجب کرد و گفت: این ماده‌ای نیست که بتوان بدون هیچ استفاده از آن، آن را نگه داشت. ماده مذکور بسیار خطرناک است و انتقال آن باید بر اساس استاندارهای دقیق حمل و نقل انجام شود. این ماده‌ای بسیاری خطرناک و اکسیده شونده است که برای تولید مواد منفجره از آن استفاده می‌شود. مانند باروت نیست... باروت پایدارتر از این ماده است.

شرکت موزامبیکی: نیترات آمونیوم بندر بیروت متعلق به ما بود
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۴

سخنگوی یک شرکت ویژه ساخت مواد منفجره در کشور موزامبیک اعلام کرد: بار نیترات آمونیومی که منجر به انفجار در بندر بیروت بود، مربوط به شرکت ما بود که از گرجستان به سمت موزامبیک می‌آمد اما این بار نرسید. وی گفت: این بار ویژه ساخت مواد منفجره برای شرکت‌های معدن در موزامبیک بود که حدود هفت سال پیش در بندر بیروت مصادره و توقیف شد.

وی در ادامه از مدت نگهداری این بار در بندر بیروت ابراز تعجب کرد و گفت: این ماده‌ای نیست که بتوان بدون هیچ استفاده از آن، آن را نگه داشت. ماده مذکور بسیار خطرناک است و انتقال آن باید بر اساس استاندارهای دقیق حمل و نقل انجام شود. این ماده‌ای بسیاری خطرناک و اکسیده شونده است که برای تولید مواد منفجره از آن استفاده می‌شود. مانند باروت نیست... باروت پایدارتر از این ماده است.

مدیرکل گمرک لبنان بازداشت شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۳

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، «بدری ضاهر» مدیرکل کنونی و «شفیق مرعی» مدیرکل سابق گمرک لبنان به دستور قاضی پرونده انفجار بندر بیروت بازداشت شدند.

پیش‌تر «منال عبدالصمد» وزیر اطلاع رسانی لبنان از افزایش شمار مسوولان بازداشتی در ارتباط با انفجار روز سه‌شنبه بندر بیروت به ۱۹ تن و احتمال استعفایش خبر داد.

امام جمعه موقت کیش بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۳

حجت الاسلام و المسلمین سید علی سیدین شب گذشته بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت. وی از مدرسین حوزه علمیه و دانشگاه و مسئول کمیته فرهنگی و عضو هیات رئیسه جودوی استان تهران نیز بوده است. با درگذشت وی، تعداد فوتی های ناشی از ویروس کرونا در جزیره کیش به ۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت لبنان: همچنان ۶۰ نفر در پی انفجار بندر بیروت مفقود هستند
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۲:۲۳

وزارت بهداشت اعلام کرده است که همچنان ۶۰ نفر به دنبال انفجار بندر بیروت مفقود هستند. وضعیت ۱۲۰ تن از شش هزار مجروح هم وخیم است و انتظار می‌رود در کنار مفقود شدن تعدادی دیگر شمار فوتی‌ها افزایش یابد. تاکنون ۱۵۴ نفر جان باخته اند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۰۹:۱۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان