arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

سازمان بنادر: پاکستان به طور رسمی توقیف کشتی ایرانی را اعلام نکرده است / در صورتی که این اتفاق رخ داده باشد، باید به کشور حامل پرچم و وزارت خارجه ما اطلاع‌رسانی شود

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دولت پاکستان به ایران اعلام رسمی بابت توقیف کشتی ایرانی نداشته است. وی ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا بیان کرد: طبق قاعده در صورتی که این اتفاق رخ داده باشد، باید به کشور حامل پرچم و وزارت خارجه ما این موضوع اطلاع‌رسانی شود و آنها این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان بنادر و دریانوردی بابت انجام اقدامات لازم ارجاع می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دولت پاکستان به ایران اعلام رسمی بابت توقیف کشتی ایرانی نداشته است.

عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره ادعای کشور پاکستان مبنی بر توقیف یک فروند نفتکش ایرانی در آب‌های این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: هنوز کشور پاکستان به ما به عنوان کشور صاحب پرچم نفتکش بابت توقیف کشتی اعلام رسمی نداشته است.

وی ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا بیان کرد: طبق قاعده در صورتی که این اتفاق رخ داده باشد، باید به کشور حامل پرچم و وزارت خارجه ما این موضوع اطلاع‌رسانی شود و آنها این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان بنادر و دریانوردی بابت انجام اقدامات لازم ارجاع می‌دهند.

امروز دبیر کمیته امور داخلی سنای پاکستان مدعی شده است که دولت پاکستان به درخواست آمریکا یک فروند کشتی ایرانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر انتقال نفت در بندر کراچی توقیف کرده است و این کشتی توسط یک سازمان آمریکایی رهگیری شده و به پاکستان برای توقیف آن اطلاع داده شده است.

نظرات بینندگان