arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های اندیکا / ۲ مصدوم در عملیات اطفای حریق

رئیس گروه بلایای جوی و حریق مدیریت بحران خوزستان گفت: عملیات مقابله با آتش سوزی در مناطق حفاظت شده محیط زیست قله شوایی و سبزآب شهرستان اندیکا که از جمعه شب شروع شده، همچنان ادامه دارد. حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان اندیکا وجود دارد که از ابتدای سال تاکنون چندین نوبت دچار حریق شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس گروه بلایای جوی و حریق مدیریت بحران خوزستان گفت: عملیات مقابله با آتش سوزی در مناطق حفاظت شده محیط زیست قله شوایی و سبزآب شهرستان اندیکا که از جمعه شب شروع شده، همچنان ادامه دارد.

به گزارش مدیریت بحران خوزستان، سیدمصطفی مرعشی روز شنبه با اشاره به وقوع حریق شب گذشته در جنگل‌های حفاظت شده محیط زیست سبزآب و شوایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اندیکا افزود: پس از وقوع آتش سوزی در این منطقه، مدیریت بحران استان به فرمانداری‌های اندیکا، لالی، ایذه و مسجدسلیمان آماده باش اعلام کرد و با حضور نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی، هلال احمر و جوامع محلی شهرستان‌های مذکور در محل وقوع حریق، عملیات اطفاء آغاز شد.

وی افزود: هماهنگی لازم از سوی مدیریت بحران استان جهت اعزام بالگرد آبپاش به منطقه نیز انجام شده است.

رئیس گروه بلایای جوی و حریق مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: در عملیات اطفای حریق این منطقه یکی از نیروهای منابع طبیعی که برای مقابله با حریق به منطقه اعزام شده بود، از ارتفاع سقوط کرد و مصدوم شد که با هماهنگی انجام شده توسط نیروهای جمعیت هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ به درمانگاه منتقل شد. یکی از کارکنان محیط زیست نیز دچار گرمازدگی شد که اقدامات درمانی لازم برای مداوای وی انجام شد.

حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان اندیکا وجود دارد که از ابتدای سال تاکنون چندین نوبت دچار حریق شده اند.

نظرات بینندگان