arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

الجزیره: کانادا از بیم ترور معاون ولیعهد سابق عربستان، حفاظت از او را تشدید کرده

کانادا تدابیر امنیتی برای حفاظت از رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی که تحت تعقیب نیروهای امنیتی عربستان قرار دارد، تشدید کرد. منابع آگاه گفتند؛ الجبری از اسنادی اطلاع دارد که حاوی اطلاعات حساسی بوده که ولیعهد سعودی نگران لطمه آن به خود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کانادا تدابیر امنیتی برای حفاظت از رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی که تحت تعقیب نیروهای امنیتی عربستان قرار دارد، تشدید کرد.

شبکه خبری الجزیره بامداد یکشنبه به نقل از رسانه های کانادا گزارش داد: تدابیر امنیتی در کانادا برای حفاظت از جان سعد الجبری مشاور ولیعهد سابق سعودی تشدید شده است.

این رسانه ها اعلام کردند که علت تشدید تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان الجبری، تلاش جدید عربستان برای ترور وی بوده است.

الجبری برای مدت طولانی مشاور شاهزاده محمد نایف ولیعهد پیشین عربستان بود. بن سلمان در سال ۲۰۱۷ جایگزین بن نایف شد و اکنون حاکم واقعی عربستان و متحد نزدیک آمریکاست.

منابع آگاه به رویترز گفتند؛ الجبری از اسنادی اطلاع دارد که حاوی اطلاعات حساسی بوده که ولیعهد سعودی نگران لطمه آن به خود است.

الجبری در یک شکایت ۱۰۷ صفحه‌ای که علیه ولیعهد سعودی و ۲۴ تن دیگر به دادگاه فدرال استان کلمبیا ارایه داده، گفته است که ولیعهد سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ تیمی را برای ترور وی به کانادا اعزام کرده بود.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در پی قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در استانبول ترکیه با انتقادهای بین المللی مواجه شد و منابعی از دولت آمریکا گفتند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) معتقدند که ولیعهد عربستان نه تنها با این موضوع (ترور) موافق بوده بلکه چه بسا دستور آن را نیز صادر کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان