arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

ثبت دومین مرگ بر اثر طاعون در چین؛ وضعیت هشدار در یک شهر

در پی اعلام دومین مورد مرگ در یک ماه اخیر بر اثر بیماری طاعون سیاه در یکی از شهرهای منطقه مغولستان داخلی در شمال غرب چین، دولت محلی از هم اکنون تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی هشدار بهداشتی برای این منطقه صادر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی اعلام دومین مورد مرگ در یک ماه اخیر بر اثر بیماری طاعون سیاه در یکی از شهرهای منطقه مغولستان داخلی در شمال غرب چین، دولت محلی از هم اکنون تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی هشدار بهداشتی برای این منطقه صادر کرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه مردم ارگان حزب حاکم بر چین روز یکشنبه نوشت: یک نفر دیگر براثر طاعون سیاه در شهر بایان نور در این منطقه از چین جانش را از دست داده است که دومین مورد مرگ در یک ماه اخیر محسوب می شود و برای همین هشدار درجه ۳ که جدی بودن خطر را نشان می دهد تا پایان سال جاری میلادی برقرار خواهد بود.

این روزنامه به نقل از کمیته بهداشت محلی آورده است فرد مبتلا به طاعون به دلیل شدت گرفتن بیماری و از کار افتادن شماری از اعضای اصلی بدن، جان باخته است.

منطقه ای که این فرد در آنجا بیمار شده به طور کامل قرنطینه شده و ۷ نفر از کسانی که با او در ارتباط بوده اند تحت نظارت قرار گرفته اند اما آزمایش ها نشان می دهد هیچ یک از آنها به این بیماری مبتلا نشده اند.

چندی قبل مقام های محلی در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال غرب چین از شناسایی دستکم سه کانون شیوع بیماری به نام طاعون بوبونیک (طاعون سیاه) و ضد عفونی کردن این مناطق خبر دادند.

گزارش ها حاکی است به رغم ضد عفونی شدن این مکان ها، هنوز خطر همه گیر شدن این بیماری رفع نشده است و یکی از دامداران محلی مبتلا به این ویروس تحت درمان قرارگرفته است.

روسای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این منطقه خودمختار در شمال غرب چین به همه گردشگران توصیه کرده اند از مزارع دوری کنند و ترجیحا در مراتع این منطقه گردشگری نکنند.

باکتری که موجب ابتلا به طاعون سیاه شده است ظاهرا پس از ابتلای یک دامدار و پیدا شدن لاشه چهار موش در منطقه ای به نام بایانور مغولستان داخلی چین در اواسط ماه گذشته میلادی شناسایی شده است.

با وجود برخی از نگرانی ها، «شو شیایو یوان» از بیمارستان دانشگاه پکن در مصاحبه ای گفت: این ویروس اصولا در چندین کانون شیوع پیدا می کند و مردم نباید دچار ترس و واهمه شوند.

وی افزود: این ویروس اصولا در حیوانات در مکان های محروم و دورافتاده پیدا می شود و اگر مردم آنجا نروند و خود را از این مکان ها دور نگهدارند خطر همه گیری وجود ندارد.

چین اصولا با بیماری طاعون غریبه نیست بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی در این کشور ۲۶ مورد طاعون و ۱۱ مرگ براثر این بیماری گزارش شده است.

نظرات بینندگان