arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

ترس از ابتلا به ویروس کرونا، دلیل اصلی مرگ بیشتر جانباختگان سکته قلبی

در مطالعه‌ای که محققان اخیرا پیرامون این مبحث انجام دادند، متوجه شدند میزان مرگ و میر در افرادی که به علت سکته قلبی درگذشته‌اند، نسبت به پیش از شیوع پاندمی بیشتر بوده است. آن‌ها تعداد فوتی‌ها بر اثر سکته قلبی را پیش و پس از شیوع ویروس مورد بررسی قرار دادند که بر این اساس مشخص شد در واقع بیشتر افرادی که پس از شیوع ویروس کرونا جان باختند، به دلیل ترس ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان مراجعه نکردند که این امر باعث مرگ آن‌ها شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابتلا به بیماری کووید ۱۹ علاوه بر عوارض جسمی تاثیرات روحی فراوانی نیز دارد و به گفته متخصصان، ترسی که افراد از ابتلا به این ویروس دارند، می‌تواند به مراتب خطرناک‌تر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مطالعه‌ای که محققان اخیرا پیرامون این مبحث انجام دادند، متوجه شدند میزان مرگ و میر در افرادی که به علت سکته قلبی درگذشته‌اند، نسبت به پیش از شیوع پاندمی بیشتر بوده است. آن‌ها تعداد فوتی‌ها بر اثر سکته قلبی را پیش و پس از شیوع ویروس مورد بررسی قرار دادند که بر این اساس مشخص شد در واقع بیشتر افرادی که پس از شیوع ویروس کرونا جان باختند، به دلیل ترس ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان مراجعه نکردند که این امر باعث مرگ آن‌ها شده است.


بر همین اساس انجمن قلب آمریکا از مردم خواست تا به محض مشاهده علائم سکته قلبی مانند درد قفسه سینه و تنگی نفس بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند. زنان بیش از مردان در معرض سکته قلبی قرار دارند و ممکن است علائم دیگری مانند خستگی مفرط و حالت تهوع یا استفراغ را تجربه کنند. به اعتقاد آن‌ها اگر افراد به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند، شانس زنده ماندن بیشتری خواهند داشت.

یکی از محققان در این باره گفت: بیشتر افرادی که علائم سکته را تجربه می‌کنند، از ترس اینکه مبادا با مراجعه به بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شوند، ترجیح می‌دهند در خانه بمانند و یا برخی هم به این دلیل که در حال حاضر با توجه به گسترش بیماری کووید ۱۹ کادر درمان روزهای بسیار شلوغی را پشت سر می‌گذارند، بهتر است با حضور در بیمارستان، بر حجم کارشان نیفزایند؛ از این رو از رفتن به بیمارستان امتناع می‌ورزند؛ این در حالی است که پزشکان تاکید دارند حتما افراد با مشاهده اولین علائم سکته قلبی، بدون فوت وقت به بیمارستان مراجعه کنند وگرنه ممکن است جان خود را از دست بدهند.

نظرات بینندگان