arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

پنتاگون: هدف از جابه‌جایی نیروهایمان از آلمان، مقابله با مسکو است

وزیر دفاع آمریکا گفت، هدف از جابه‌جایی نیروهای آمریکایی از آلمان به کشورهای شرق اروپا، مقابله با روسیه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنتاگون: هدف از جابه‌جایی نیروهایمان از آلمان، مقابله با مسکو استوزیر دفاع آمریکا گفت، هدف از جابه‌جایی نیروهای آمریکایی از آلمان به کشورهای شرق اروپا، مقابله با روسیه است.


به گزارش  فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت، نیروهای خارج شده از آلمان در مرزهای روسیه مستقر می‌شوند تا با تهدیدات احتمالی مسکو مقابله کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اسپر در مصاحبه‌ای گفت: «اصل کلام این است که نیروهایمان را به سمت مناطق شرقی‌تر اروپا منتقل می‌کنیم تا به مرزهای روسیه نزدیک‌تر شده و با آن‌ها مقابله کنند».

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت، اغلب متحدان آمریکا این اقدام را حرکتی خوب توصیف کرده‌اند و این کار تمام اهدافی که در نظر گرفته شده‌اند پوشش می دهد.

وی افزود: «ما همچنان ۲۴ هزار نیرو در آلمان داریم پس این کشور همچنان بزرگ‌ترین میزبان نیروهای ما محسوب می‌شود. اصل مطلب این است که با بزرگ‌تر شدن اتحاد [ناتو] مرزها جابه‌جا شده‌اند».

اسپر با تأکید بر سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت، آلمان باید برای کمک به اتحاد ناتو حتی جهت مقابله با روسیه بیشتر از ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را بپردازد.

وی با اشاره به افزایش تنش‌های آمریکا و چین مدعی شد: «پکن باید از قوانین، مقررات و هنجارهای بین‌المللی پیروی کند» و به تعهدات خود «چه در زمینه هنگ‌کنگ، چه تحرکات و ادعای مالکیت در دریای جنوب چین که از نظر ما غیرقانونی هستند» پایبند باشد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد این هفته جهت مذاکره درباره چینش جدید نیروهای آمریکایی، به کشورهای شرق اروپا سفر کند.

اسپر چندی پیش گفت دولت این کشور قصد دارد حدود ۱۲۰۰۰ نظامی آمریکایی مستقر در آلمان را بیرون بکشد. ایالات متحده در این طرح حدود ۶۴۰۰ نظامی را به ایالات متحده آورده و حدود ۵۴۰۰ نفر را نیز به کشورهای دیگر در اروپا منتقل کند.

دولت آمریکا بعد از اعلام تصمیم برای خارج کردن ۱۲ هزار نظامی خود از کشور آلمان، با لهستان برای استقرار نظامی دائمی در این کشور به توافق رسیده است. وزارت دفاع لهستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا با مستقر کردن هزار نظامی دیگر در این کشور، به صورت دائمی در لهستان حضور خواهد داشت.

نظرات بینندگان