arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

۶ اشتباه که احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

بسیاری از افراد در خصوص وضعیت سلامتی خود در دوران کرونا نگرانی های بی شماری دارند اما نمی دانند برای سلامتی خود چه اقداماتی انجام دهند یا اشتباهاتی را مرتکب می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از افراد در خصوص وضعیت سلامتی خود در دوران کرونا نگرانی های بی شماری دارند اما نمی دانند برای سلامتی خود چه اقداماتی انجام دهند یا اشتباهاتی را مرتکب می شوند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، برخی از افراد با وجود رعایت استفاده از ماسک یا شستشوی دست ها باز هم دچار کرونا می شوند اما چر؟

بیشتر بدانید:

شستشوی دست

دست‌های خود را کمتر از ۲۰ ثانیه می‌شویید
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) بر اهمیت بهداشت دست برای جلوگیری از شیوع کرونا تأکید دارد که شامل شستن دستان شما با آب و صابون برای حداقل ۲۰ ثانیه است. با این وجود بیشتر مردم دستان خود را ۲۰ ثانیه شستشو نمی‌دهند.

 

فروشگاه

تلفن هوشمند خود را همه جا با خود می‌برید
یک اشتباه رایج بین همه افراد این است که موبایل خود را همه جا با خود می‌برند. درواقع این اشتباه باعث می‌شود ویروس را از همه سطوح به گوشی خود منتقل کنید. سپس گوشی را لمس کرده و دستان خود را به صورتتان می‌مالید.

 

آغوش

در آغوش گرفتن دیگران
جالب است بدانید بسیاری از افراد هنوز عادت در آغوش گرفتن دیگران را ترک نکرده اند. این در حالی است که در آغوش گرفتن دیگران بسیار خطرناک است. بسیار خطرناک است که حتی نزدیک‌ترین افراد به خود را در آغوش بگیرید.

لنز

عدم رعایت بهداشت لنز
شستن دستان قبل از قرار دادن لنز‌های چشمی بسیار مهم است و این موضوع در شرایطی که کرونا شایع است از اهمیتی بسزا برخوردار است. باید همواره پیش از گذاشتن لنز در چشمان خود، دستتان را بشویید.

ماسک

استفاده از ماسک بدون شستشو
قرار دادن ماسک روی صورت کاری درست است، اما حتما باید پیش از استفاده مجدد از ماسک آن را شستشو دهید. این موضوع به خصوص برای استفاده روزانه از ماسک حائز اهمیت است.

 

برگزاری مهمانی خانوادگی
متاسفانه اغلب خانواده‌ها همچنان به برگزاری مهمانی‌های خانوادگی ادامه می‌دهند. این موضوع درباره جشن تولدها، دورهمی‌ها و حتی مهمانی‌های بزرگتری مثل جشن عروسی دیده می‌شود و به شدت خطرناک است.

نظرات بینندگان