arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

کاهش ۲۴۰۰ تومانی قیمت دلار/ سکه هم نزولی شد

قیمت دلار که روز جمعه در معاملات بازاری‌ها ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورده بود بعد از اظهارات عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت ارز در روز‌های آینده به ۲۱ هزار تومان در معاملات پایانی امروز (یکشنبه) کاهش یافته است. قیمت طلا و سکه نیز همزمان با کاهش قیمت ارز، ریزشی شده و قیمت سکه از ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ظهر پنج‌شنبه به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در معاملات پایانی امروز کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با تأکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت ارز، ریزش قیمت طلا و ارز در بازار آغاز شد و از روز جمعه تا عصر امروز قیمت دلار ۲۴۰۰ تومان کاهش یافت.

به گزارش تسنیم، قیمت دلار که روز جمعه در معاملات بازاری‌ها 23 هزار و 400 تومان قیمت خورده بود بعد از اظهارات عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت ارز در روزهای آینده به 21 هزار تومان در معاملات پایانی امروز (یکشنبه)کاهش یافته است.

کاهش 2400 تومانی قیمت دلار بعد از آن در بازار ارز ثبت شد که روز جمعه 17 مرداد، همتی، رئیس بانک مرکزی در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به برخی شایعات تاکید کرده بود: همین امروز و فردا قیمت ارز را پایین خواهیم آورد و به مردم نشان خواهیم داد که دولت هیچ وقت به دنبال گران کردن ارز برای تامین کسری بودجه نبوده است.

او گفته بود: در مدتی که شاهد نوسان بازار ارز هستیم، اقدامات زیادی انجام شده که در روزهای آینده نتایج آنرا مشاهده می‌کنیم. به مردم می‌گویم که نرخ ارز این چیزی که می‌بینید نیست و نرخ ارزی که در بازار است(دلار 23- 24 هزار تومانی) واقعی نیست.

قیمت طلا و سکه نیز همزمان با کاهش قیمت ارز، ریزشی شده و قیمت سکه از 11 میلیون و 550 هزار تومان ظهر پنج‌شنبه به 10 میلیون و 300 هزار تومان در معاملات پایانی امروز کاهش یافته است.

نظرات بینندگان