arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

حمله معترضان لبنانی به وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی/ ارتش لبنان هشدار داد

معترضان لبنانی به رغم هشدارهای ارتش، با حمله به ساختمان‌های وزارتخانه‌های خدمات عمومی و امور مهاجران، وارد این ساختمان‌ها شدند. به دنبال ورود برخی از معترضان به وزارتخانه خدمات عمومی و امور مهاجران لبنان، ارتش این کشور بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که برخی از معترضان «چارچوب‌های مسالمت‌آمیز تظاهرات» را زیر پا گذاشته و اقدام به «ایجاد اغتشاش، آشوب، وارد کردن خسارت و آتش زدن اموال دولتی و خصوصی» کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله معترضان لبنانی به وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی/ ارتش لبنان هشدار داد

معترضان لبنانی به رغم هشدارهای ارتش، با حمله به ساختمان‌های وزارتخانه‌های خدمات عمومی و امور مهاجران، وارد این ساختمان‌ها شدند.

به گزارش فارس، معترضان لبنانی به رغم هشدارهای ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای دومین بار به مراکز دولتی یورش بردند و باعث تخریب این مراکز شدند.

به دنبال ورود برخی از معترضان به وزارتخانه خدمات عمومی و امور مهاجران لبنان، ارتش این کشور بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که برخی از معترضان «چارچوب‌های مسالمت‌آمیز تظاهرات» را زیر پا گذاشته و اقدام به «ایجاد اغتشاش، آشوب، وارد کردن خسارت و آتش زدن اموال دولتی و خصوصی» کرده‌اند.

ارتش لبنان ضمن هشدار دادن به این «افراد آشوبگر»، از آن‌ها خواست هرچه سریعتر اماکنی و اداراتی را که وارد آنجا شده‌اند، ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری اسوتنیک، شماری از معترضان اقدام به پرتاب سنگ و مواد منفجره به سمت نیروهای امنیتی کرده‌اند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز حکایت از آن دارد که شماری از معترضان اقدام به آتش زدن در اطراف ساختمان پارلمان لبنان شده‌اند.

معترضان لبنانی دیروز شنبه به چند وزارتخانه از جمله وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد حمله کرده و خسارت‌هایی را به این وزارتخانه‌ها وارد کردند. یک نیروی امنیتی نیز در حمله معترضان کشته شده است.

ارتش لبنان همچنین ادعای برخی منابع مبنی بر حمله عناصر خود به معترضان با گلوله مشقی را تکذیب کرده و گفته است، نیروهای ارتش تلاش کرده و در آینده نیز خواهند کرد با معترضان به وسیله «راه‌های مسالمت‌آمیز» تعامل کند.

نظرات بینندگان